خواص عسل

خواص عسل برای کودکان و طریقه مصرف آن

خواص عسل برای کودکان

خواص عسل برای کودکان چیست؟ عسل برای کودکان بسیار مفید بوده و خواص بالایی برای سلامتی بدن آن ها دارد. استفاده از این ماده طبعی در درمان های خانگی برای درمان بیماری هایی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی و بهبود زخم ها موثر می باشد. عسل غنی از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها، مواد معدنی، ویتامین ها و سایر مواد مغذی ضروری بوده به همین دلیل برای کودکان به عنوان یک غذای مقوی به شمار می آید. در این مقاله از سایت “عسلو” قصد داریم با مهم ترین خواص عسل برای کودکان آشنا شویم:

خواص عسل برای کودکان چیست؟

عسل به عنوان یک ماده خوراکی بسیار مفید برای کودکان شناخته شده است. عسلی که از شهد استخراج می شود یکی از بهترین هدیه های طبیعت است و می تواند در افزایش سلامت کودک نقش موثری داشته باشد. از مهم ترین خواص عسل برای کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان کم خونی

یکی از بیماری های کودکان، کم خونی است که عواملی چون فقر آهن یا کمبود گلبول قرمز باعث آن می شود. عسل، منبع خوبی از آهن برای کودکان است و می تواند فقر آهن را برطرف کند. عسل طبیعی خاصیت ترمیم کنندگی خوبی هم دارد و در بهبود زخم هایی مانند زخم معده ی فعال در کودکان تاثیر گذار است.

بهبود بیماری اریون

اریون از جمله بیماری هایی است که کودکان را درگیر می کند. این بیماری که غدد بناگوشی را درگیر می کند و غذا خوردن را سخت تر می کند به خوبی توسط عسل بهبود پیدا می کند، خواص ضد صرفه و ضد آلرژی عسل سبب می شود عوارض اریون کاهش پیدا کند.

رفع شب ادراری

یکی از مشکلات جدی که برخی از کودکان با آن دست و پنجه نرم می کنند، شب ادراری است که بیشتر در کودکان سنین سه تا پنج سال شیوع دارد. در درمان خانگی شب ادراری، یکی از مهم ترین روش ها استفاده از عسل است. عسل می تواند غلظت خون کودکان را بالا ببرد و با جذب آب از طریق کلیه ها، سبب شود مثانه کودک آب کمتری ذخیره کند و شب هنگام، کودک دچار شب ادراری نشود. بر این اساس مصرف روزانه دو قاشق عسل در هنگام صبح و قبل از خواب تاثیر زیادی در درمان شب ادراری دارد.

خواص عسل برای کودکان

کاهش علائم رفلاکس معده

به طور معمول کودکان زیاد دچار بازگشت اسید معده می شوند، یکی از خواص عسل برای کودکان کاهش علایم رفلاکس است. عسل به راحتی هضم شده و با تاثیر بر هورمون های مغز، آرامش را به دنبال می آورد که حرکات شدید معده را کاهش می دهد و از طرفی چون ویسکوزیته بالایی دارد می تواند سطح معده را پوشش دهد و از بالا آمدن اسید معده جلوگیری می کند.

 افزایش کلسیم در بدن

کمبود کلسیم در کودکان، بیماری راشیتیسم را به وجود می آورد. در این بیماری، شکل پاهای کودک را تغییر می دهد و دلیل آن، استفاده بدن از ذخیره کلسیم موجود در استخوان است. به همین دلیل استفاده از عسل طبیعی می تواند منبع قوی از کلسیم باشد.

بیشتر بدانید: کاهش کلسترول خون با عسل

تقویت رشد کودک

کودکان برای رشد خوب نیاز به مواد معدنی و املاح مختلف دارند. عسل، تعداد بسیار زیادی از عناصر، ویتامین ها و پروتئین ها مورد نیاز کودکان برای رشد را در خود دارد که در یک حجم کم می توان به آن ها دسترسی داشت.

درمان اسهال و استفراغ

عسل می تواند رشد و تکثیر میکروب سالمونلا را در بدن متوقف کند، این میکروب، عامل اصلی اسهال است. عسل این قابلیت را دارد که برای مدت زیادی در معده باقی بماند.

نحوه‌ تغذیه کودکان با عسل

همانطور که گفته شد عسل داری خواص زیادی برای رشد و تقویت کودکان است اما از آنجایی که بسیاری از کودکان از خوردن عسل به صورت مستقیم امتناع می‌کنند، بهتر است با سایر غذاهایی که کودک دوست دارد ترکیب شود.

در زیر به برخی از ترکیباتی که می‌توان با عسل برای کودکان تهیه کرد اشاره می‌شود.

  • مخلوط عسل با ماست
  • مخلوط عسل با برخی از میوه‌ها مثل موز و سیب
  • مخلوط عسل با خامه و همچنین کرم کاکائو
  • مخلوط عسل با شیر و انواع آب میوه‌ها
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *