خواص عسل

کاهش کلسترول خون با عسل

کاهش کلسترول خون با عسل

کاهش کلسترول خون با عسل را در این مقاله از سایت “عسلو” بررسی خواهیم کرد. به نظر شما کاهش کلسترول با عسل امکان پذیر است؟ عسل چه خواصی برای چربی بالای خون دارد؟ همانطور که می دانید کلسترول، چربی موجود در خون است که اگر کنترل نشود می تواند سلامت بدن را به خطر بی اندازد. به همین  دلیل توصیه می شود از راهکارهای درمانی طبیعی مانند عسل طبیعی برای پیشگیری از افزایش کلسترول خون استفاده شود.

همچنین شما عزیزان می توانید برای مشاهده بیشتر در مورد آیا عسل برای چربی خون مفید است بر روی لینک کلیک کنید.

کاهش کلسترول با عسل چگونه امکان پذیر است؟

کلسترول نوعی چربی است که درون رگ های خونی قرار دارد. وجود این چربی برای بدن انسان ضروری است. اما برای عملکرد بهتر، بایستی میزان آن تنظیم شود. دو نوع کلسترول در خون وجود دارد. یکی کلسترول خوب HDL نام گرفته و دیگری کلسترول بد LDL. اگر میزان کلسترول بد خون بالا رود، کلسترول رسوب کرده و باعث مشکلات قلبی و عروقی می شود. عسل طبیعی یکی از موادی است که می تواند به تنظیم و کنترل کلسترول خون کمک کند. مصرف منظم عسل می تواند با چربی های تجمع یافته در عروق خونی مبارزه کرده ،در نتیجه از بروز حملات قلبی و سکته جلوگیری می کند.

عملکرد عسل برای تنظیم کلسترول خون چیست؟

این ماده غذایی دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد. این آنتی اکسیدان ها می توانند کلسترول ها و چربی های بد موجود در خون را از بین ببرند و آنها را از عروق خونی جدا کنند تا افراد دچار حملات قلبی نشوند و عروق خونی آنها مسدود نشوند.

کاهش کلسترول خون با عسل

کلسترول خون بالا چه عوارضی برای بدن دارد؟

افزایش میزان کلسترول بد خون می تواند خطرات ناشی از بروز بیماری های جانبی مانند بیماری های قلبی و عروقی، سکته و درد قفسه سینه شود. از سایر عوارض کلسترول بالا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سکته مغزی
  • رسوب زرد رنگ زیر چشم
  • بیماری های مزمن کلیوی
  • آلزایمر
  • حمله قلبی

نحوه مصرف عسل برای کلسترول بالا

بالا بودن میزان کلسترول های بد موجود در خون سبب می شود که افراد به بیماری های زیادی دچار شوند. در این میان افراد می توانند از عسل در حد تعادل و در وعده های مختلف غذایی استفاده کنند تا کمی کلسترول موجود در خون را کاهش دهند. شما می توانید عسل را همراه با نان، شیرینی، نوشیدنی های مختلف و همچنین سیر میل کنند. لازم به ذکر است که سیر نوعی ماده غذایی حاوی آنتی اکسیدان می باشد که در اثر مخلوط شدن با عسل می تواند تاثیر زیادی در از بین بردن چربی های بد موجود در خون داشته باشد.

عوامل موثر برای پیشگیری از کلسترول بالا

تغییرات سبک زندگی برای بهبود عملکرد قلب می تواند در وهله اول از داشتن کلسترول بالا جلوگیری کند. برای کمک به جلوگیری از کلسترول بالا، می توانید:

  • از یک رژیم غذایی کم نمک استفاده کنید که بر میوه ها، سبزیجات و غلات کامل تاکید دارد.
  • مقدار چربی های حیوانی را محدود کرده و از چربی های خوب در حد اعتدال استفاده کنید.
  • وزن اضافی خود را کاهش دهید.
  • سیگار کشیدن را ترک کنید.
  • در بیشتر روزهای هفته حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید.
  • الکل ننوشید.
  • استرس خود را مدیریت کنید.

این موارد میتواند به پایین آوردن و حفظ کلسترول در سطوح نرمال کمک کند.

برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد عسل و تاثیرات آن بر پلاکت خون نیز بر روی لینک کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *