انواع عسل

عسل کوهی چیست؟ خواص درمانی آن

عسل کوهی چیست؟ خواص درمانی آن

عسل کوهی چیست؟ عسل کوهستانی در دامنه ارتفاعات مناطق کوهستانی و سرد یافت می شود. این عسل با استفاده از تغذیه زنبور ها از پوشش های گیاهی مناطق بکر و طبیعی به دست آمده و به دلیل خلوص بالای آن در درمان بسیاری از بیماری ها نقش دارد. این عسل در شرایط سختی تولید شده و به دلیل نگهداری سخت آن، باعث تولید کم آن می شود. در این مقاله از سایت “عسلو” قصد داریم با مهم ترین ویژگی های این عسل آشنا شویم:

همچنین شما عزیزان می توانید برای فهمیدن چگونه عسل کوهی پیدا کنیم بر روی لینک کلیک کنید.

عسل کوهی چیست؟

عسل کوهی به محصولی گفته می شود که کاملا طبیعی بوده و انسان در تولید آن دخالتی ندارد. زنبورها گرده‌ها و شهد گل هایی مانند زالزالک، آویشن، بادرنجبویه، پونه کوهی و خیلی از گل‌های کوهستانی جمع‌آوری و به این شیرینی مغذی تبدیل می‌کنند. یکی از مهم ترین ویژگی های عسل کوهی، این است که از محیط هایی با کمترین آلودگی زیستی به دست می آیند. به همین دلیل ارزش غذایی و دارویی بسیاری دارد.

عسل کوهی به علت کاملا طبیعی بودن آن و بدون دخالت انسان در فرآوری آن که بصورت کاملا طبیعی و در دل طبیعت به عمل می آید حاوی بسیاری از مواد مفید و درمانی که در عسل طبیعی را دارا می باشد را دارد.از این رو پیدا کردن این عسل در نوع خود کار آسانی نمی باشد و با توجه به وجود افراد سودجو در بازار فریب این افراد را در خصوص کوهی بودن عسل به سادگی نخورید چرا که پیدا کردن آن دشوار است و برای تهیه این عسل حتما بایستی از افراد دارای صلاحیت و مطمئن خریداری کنید.

آیا عسل کوهی، عسل ارگانیک است؟

بله عسل کوهی عسل ارگانیک و عالی ترین عسل ارگانیک محسوب می شود . در واقع هر عسل کوهی، ارگانیک محسوب می شود ولی هر عسل ارگانیک، کوهی محسوب نمی شود. امروزه توسط انسان عسل های ارگانیک تولید می شود که بسیار مرغوب هستند ولی با این حال این عسل های ارگانیک نیز کوهی محسوب نمی شوند.

عسل کوهی به علت فرآوری شدن در دل کوه و طبیعت کاملا ارگانیک محسوب می شود ولو از این رو عسل کوهی دارای خواص بیشماری نیز می باشد که برای سلامتی انسان و نیز درمان بسیاری از بیماری ها مفید و مثمر ثمر می باشد.

خواص و ویژگی‌های عسل کوهی

عسل کوهی نوعی عسل مرغوب است که بدون دخالت انسان و به شکلی طبیعی به دست می‌آید. علت مفید و مغذی بودن این عسل نیز در همین نکته نهفته است. شما می‌توانید با خرید این محصولات از خواص و مزایای آن برای سلامتی خود بهره ببرید.

همچنین برای مطالعه بیشتر در مورد عسل ملکه چیست و چه خصوصیاتی دارد بر روی لینک کلیک کنید.

طعم

عسل کوهی دارای طعم بسیار ملایم و دلپذیری است. بخاطر اینکه زنبورهایی که این عسل را تولید می‌کنند از بافت گیاهی مجاور درخت‌های کندور موجود در این منطقه تغذیه می‌کنند، عسل به دست آمده بسیار معطر است. این رایحه خوش به دلیل کیفیت بالای تولید آن کاملاً طبیعی بوده و در آن از مواد افزودنی خبری نیست.

طعم این نوع عسل به نوعی می باشد که با مصرف آن شیرینی این عسل به هیچ وجه گلویتان را اذییت نخواهد کرد چرا که این عسل بدن هرگونه افزودنی و ناخالصی می باشد که مادر طبیعت از طریق زنبور عسل آن را به انسان هدیه داده است.

عسل کوهی چیست؟ خواص درمانی آن

کیفیت بالا

از آنجایی که تولید عسل کوهی بدون دخالت انسان و به روشی کاملاً طبیعی انجام می‌شود، کیفیت محصول نهایی بسیار بالاست.  کنترل نشدن زنبورها توسط انسان یا زنبورداران به آن‌ها اجازه می‌دهد به شکلی طبیعی بدون استرس و فشار عسل طبیعی را تولید کنند. این عسل در مدت زمان طولانی‌تری تولید شده، از این رو کیفیت آن نیز در مقایسه با عسل‌های معمول بالاتر است.

محصول کاملاً طبیعی

عسل کوهی در مناطقی از کوهستان به دور از آلودگی های رایج محیط زیستی به دست می آید. این زیستگاه تنوع بالایی از گیاهان داشته و زنبور ها می توانند از آن تغذیه کنند. از این رو عسل کوهی به دست آمده از آن‌ها نیز خواص درمانی و دارویی بسیاری دارد.

عسل کوهی به علت به وجود آمدن در مناطق کوهستانی دارای غلظت بالایی نیز می باشد همانطور که مستحضرید هرچه میزان غلظت عسل طبیعی و کوهی بیشتر باشد عسل از کیفیت و مرغوبیت خوبی بهره مند می باشد.چرا که هرچه میزان رطوبت موجود در هوا کمتر باشد تولید عسل توسط زنبور عسل راحتتر و با کیفیت تر می باشد.

بیشتر بدانید: “خواص عسل چهل گیاه

سایر خواص بی نظیر عسل کوهی

  • عسل کوهی دارای مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان است.
  • عسل کوهی خواص ضدویروسی، ضد قارچی و ضد باکتریایی بیشتری نسبت به سایر عسل ها دارد.
  • سلامت دستگاه گوارش
  • مبارزه با سوءهاضمه
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • محافظت از بیماری‌های قلبی و سرطان
  • جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌های مضر
  • درمان انواع بیماری‌های خاص مانند سرطان و دیابت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *