ژل رویال

نقش ژل رویال در تقویت سیستم ایمنی بدن

نقش ژل رویال در تقویت سیستم ایمنی بدن

نقش ژل رویال در تقویت ایمنی بدن چیست؟ در فصل سرما و با شیوع بیماری‌ها، تقویت و مراقبت از ایمنی بدن اهمیت بسزایی یافته است. سیستم ایمنی بدن، سد محافظ بدن در برابر عوامل بیگانه و بیماری‌زا است. کیفیت و عملکرد این سیستم از غذاهای مصرفی و سبک زندگی ما تأثیر می‌پذیرد. اما چگونه می‌توان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد؟ عسل و فرآورده های جانبی آن مانند ژل رویال نقش مهمی در در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن دارند. در این مقاله از سایت “عسلو” قصد داریم با نقش ژل رویال در سیستم ایمنی بدن بیشتر آشنا شویم:

نقش ژل رویال در عملکرد سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی شبکه‌ای از سلول‌های ویژه، اندام‌ها، بافت‌ها و پروتئین‌‌ها را در بر می‌گیرد که از بدن دربرابر میکروارگانیسم‌های بیماری زا مراقبت می‌کنند. این سیستم به دو بخش ایمنی ذاتی و ایمنی تطبیقی تقسیم می‌شود.

سیستم ایمنی ذاتی از جمله پوست، قرنیه چشم، و غشاء مخاطیِ درونِ دستگاه گوارش است که باعث مصونیت در برابر بیماری نخواهد شد. اما سیستم انطباقی، وظیفه مبارزه با عوامل بیماری‌‌زا را دارد. این سیستم با ایجاد پادتن‌ها به مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌پردازد. برای مثال، اگر ویروسِ سرماخوردگی از طریق استنشاق وارد بدن شود، دستگاه ایمنی تطبیقی ویروس را شناسایی کرده و آن را خنثی می‌کند.

ژل رویال به‌دلیل وجود پروتئین‌ها و اسید‌های چرب مخصوص، برای سلامتی بسیار مفید است. این فرآورده حاوی انواع ویتامین‌های گروه ب، آمینواسید‌ها، اسید‌های چرب و ترکیبات فنولیکِ می باشد. به همین دلیل با داشتن خواص آنتی اکسیدانی بی نظیر برای سلامت دستگاه ایمنی بدن موثر است.

نحوه عملکرد ژل رویال برای سیستم ایمنی بدن

ژل رویال می‌تواند پاسخ سیستم ایمنی بدن به باکتری‌ها و ویروس‌های بیگانه را تقویت کند. این امر به دلیل فعالیت ضد میکروبی ژل رویال است که می‌تواند وقوع عفونت و آلودگی را کاهش دهد و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشد.

مزایای ژل رویال در تقویت دستگاه ایمنی بدن شامل موارد زیر است:

  • خاصیت ضد پیری دارد و فرآیند پیری را آهسته‌تر می‌کند.
  • به بهبود پوست و ترمیم زخم کمک می‌کند.
  • خطر بیماری‌های قلبی را با تأثیرگذاری مثبت بر سطح کلسترول کاهش می‌دهد.
  • با افزایش ترشح غدد اشکی، به خشکی حاد چشم کمک می‌کند.
  • به کنترل قند خون کمک ‌می‌کند.
  • عوارض جانبی درمان‌های سرطان، مثل التهاب، نارسایی قلبی و مشکلات گوارشی را کاهش می‌دهد.

نقش ژل رویال در تقویت سیستم ایمنی بدن

عوامل موثر بر تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی برای کارکرد مناسب خود به توازن نیاز دارد. تقویت سیستم ایمنی امری سخت و زمان‌بر است. عواملی مثل رژیم غذایی، ورزش، سن، استرس و … بر سیستم ایمنی اثرگذارند. عادت‌هایی مثل سیگار نکشیدن، مصرف زیاد میوه و سبزیجات، ورزش منظم، ٰرژیم غذایی سالم، خواب کافی، شستن مرتب دست‌ها، پختن کامل گوشت، و کاهش استرس از راه‌های عمومی بهبود سلامت بدن محسوب می‌شوند.

بیشتر بدانید: خواص ژل رویال برای پوست

ویتامین های موجود در ژل رویال

ژل رویال غنی از ویتامین‌های مورد نیاز بدن انسان است که ریبوفلاوین (B2)، بیوتین (B7)، نیاسین (B3)، تیامین (B1) و اسید فولیک (B9) از جمله مهمترین‌های آنها هستند.

طریقه مصرف ژل رویال

ژل رویال را به ۴ طریقه زیر می توان مصرف کرد:

  • زیر زبانی (بهترین روش)
  • خوراکی
  • مخلوط با عسل
  • به صورت کپسول
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *