خواص عسل

خواص عسل برای پوست

معجزه ماسک عسل

خواص عسل برای پوست بی شمار می باشد،حتی با توجه به تحقیق و نگاهی مختصر به محصولات آرایشی و بهداشتی لوکس و دارای برند های شناخته شده متوجه نقش پر رنگ این ماده مغذی خواهیم شد که از دیرباز این محصول شگفت انگیز دارای خواص و فواید بسیاری برای سلامت پوستی انسان می باشد که داشتن پوستی صاف و شفاف خواسته همه ما می باشد که در این مقاله قصد داریم بصورت مفصل در مورد خواص و فواید عسل بر روی پوست بپردازیم.با ما همراه باشید…

ماسک عسل برای لکه پوست

لکه‌های صورت می‌توانند به دلیل عوامل مختلفی از جمله افتراق هورمونی، تعریق زیاد، یا تابش افتاب ایجاد شوند. یکی از راه‌های طبیعی و مؤثر برای مدیریت و کاهش لکه‌های صورت، استفاده از ماسک عسل است. در این مقاله، به بررسی خواص ماسک عسل برای لکه‌های صورت و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم.

خواص عسل برای پوست:

  1. ضدباکتریال و آنتی‌اکسیدان:
    • عسل دارای خواص ضدباکتریال و آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند به پیشگیری از التهاب پوست و افزایش فرآیند بهبودی کمک کند.
  2. ترمیم‌کننده و مرطوب‌کننده:
    • عسل می‌تواند به ترمیم بافت‌های آسیب دیده کمک کرده و پوست را نرم و مرطوب نگه دارد.
  3. تنظیم تولید چربی پوست:
    • خواص متعادل‌کننده عسل می‌تواند در کنترل تولید چربی پوست و کاهش مشکلات مرتبط با پوست چرب مؤثر باشد.

ماسک عسل برای لکه‌های صورت:

مواد لازم:

  • یک قاشق عسل طبیعی
  • یک قاشق چایخوری یا دو قاشق چایخوری آب لیمو یا آب گلابی

طریقه استفاده:

  1. مقدار عسل را در یک کاسه کوچک قرار دهید.
  2. آب لیمو یا گلابی را به عسل افزوده و مخلوط کنید تا یک پیست متجانس به دست آید.
  3. پوست خود را با آب گرم شستشو دهید و خشک کنید.
  4. مخلوط عسل و آب لیمو (یا گلابی) را به طور یکنواخت بر روی صورت خود بمالید.
  5. ماساژ خفیفی با حرکات دائری انجام دهید و ماسک را حدوداً 15-20 دقیقه بر روی پوست نگه دارید.
  6. پس از گذشت زمان مقرر، ماسک را با آب گرم بشویید و پوست خود را خشک کنید.

فواید عسل بر روی پوست

بدیهی است که مصرف عسل تاثیر بسزایی در زیبایی پوست و سلامت پوست انسان دارد و این امری اجتناب ناپذیر می باشد،با توجه به قدمت و پیشینه این ماده مغذی که با توجه به تخمین کارشناسان،قدمتی بین 7000 تا 12000 سال را دارا می باشد که نخستین شواهد استفاده از این ماده را مصریان باستان داشته اند.

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی این ماده مغذی مورد توجه پژوهشگران فعال در این حوزه را بدنبال داشته است که طی فرایند های گوناگون مورد استفاده شرکت ها و محصولات معتبر آرایشی و بهداشتی قرار گرفته است لذا با توجه به نتیجه حاصل شده استفاده از عسل بر روی پوست،نمی توان از این محصول در سلامت پوست انسان چشم پوشی کرد.

در ادامه به چند نمونه از فواید عسل بر روی پوست اشاره خواهیم کرد.

 

فواید عسل بر روی پوست

رطوبت رسانی پوست با عسل

با بررسی کوتاه و مختصری خواهیم فهمید که عسل با توجه به دارا بودن آنزیم های خاصی که دارد می تواند در عمیق ترین لایه های پوست صورت نفوذ کرده و موجب آبرسانی هرچه بهتر به منافذ پوست انسان و موجب آبرسانی همیشگی به سلول های پوست را داشته باشد و موجب شفاف و براق سازی پوست میشود که نیازی به استفاده از انواع داروها و محصولات شیمیایی نمی باشید و بجای آن از یک ماده طبیعی و مغذی جهت آبرسانی و شفاف سازی پوست خود استفاده خواهید کرد.

باز کننده منافذ پوست

عسل با توجه به دارا بودن قدرت نفوذ در لایه های زیرین و عمیق ترین لایه های پوست با توجه به داشتن آنزیم هایی از جمله آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال میتواند به راحتی باعث از بین رفتن چربی ها و جوش های سر سیاه باشد که به علت آبرسانی در لایه های عمیق پوست میتواند ارمغان گر پوستی شفاف و براق برای خود باشید.عسل با بالا بردن گردش خون در پوست و در نتیجه آن افزایش اکسیژن رسانی به سلول های پوستی یکی از دلایل اصلی مفید بودن عسل به عنوان بازکننده منافذ پوست به شمار می آید که می تواند در براق کردن پوست شما تاثیر بسزایی را داشته باشد.

شما عزیزان می توانید عسل را یا بصورت خوراکی و یا بصورت ماسک که در مقاله ای جداگانه از سایت عسلو بطور مفصل به آن اشاره گردیده است استفاده نمایید.

همچنین برای مراجعه به مقاله ماسک عسل برای روشن شدن پوست  و نیز مطالعه مقاله معجزه ماسک عسل بر روی لینک کلیک کنید.

ضد جوش و آکنه

عسل همچنان می تواند دارویی بسیار موثر در مقابل جوش ها و آکنه های پوست صورت و بدن باشد که به علت دارا بودن آنزیم های آنتی باکتریال و نفوذ به لایه های زیرین پوست موجب از بین رفتن چربی های اضافی پوست و پاکسازی آن می گردد که همین امر موجب شادابی پوست می گردد.

از بین برنده چین و چروک پوست

عسل فرایند پیری پوست شما را به تعویق می اندازد که به علت دارا بودن آنزیم ها و ویتامین های لازم برای جوان ماندن پوست،باعث افزایش سطح کلاژن پوست می گردد که این امر مانع افزایش رادیکال های آزاد پوست میگردد که این امر موجب افزایش سلامت پوست و شفاف سازی و جوان سازی پوست میشود به همین خاطر میباشد که در اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی که برای جوان سازی پوست به کار گرفته می شود از عسل استفاده میگردد.

همچنین شما می توانید برای ” خرید عسل ” از سایت عسلو روی لینک کلیک کنید.

 

2 دیدگاه در “خواص عسل برای پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *