خواص عسل

خواص عسل طبیعی برای سلامت بدن

خواص عسل طبیعی

خواص عسل طبیعی برای سلامت بدن،عسل یک ماده قندی و چسبناکی می باشد که توسط زنبور عسل در طبیعت تولید می گردد.عسل علاوه بر دارا بودن خواص خوراکی دارای خواص دارویی بیشماری می باشد که به علت دارا بودن مواد مغذی این ماده غذایی را بسیار متمایز می کند که برای سلامتی انسان بسیار مفید میباشد.

خواص عسل طبیعی برای سلامت بدن

عسل یک ماده مغذی می باشد که توسط زنبور در طبیعت تولید می گردد و به علت دارار بودن ویتامین های بسیاری این ماده را از سایر مواد مغذی متمایز میکند.تاریخ تولید عسل همگام با تاریخ خلقت می باشد و جالب است بدانید که این ماده مغذی هیچگونه تاریخ انقضایی ندارد و این ماده اگر در شرایط مناسب محیطی و دمایی نگهداری گردد به هیچ وجه فاسد نمی شود.مصریان باستان از این ماده مغذی جهت مومیایی نمودن اجساد خود نیز استفاده می کردند که این امر نشانگر قدمت آن می باشد.با توجه به تفاسیر بالا این ماده دارای خواص بیشماری برای سلامت بدن می باشد که در زیر به چند نمونه از انها اشاره می کنیم.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تقویت قوای جنسی
  • بهبود زخم
  • بهبود زخم معده
  • درمان ورم معده
  • شفاف سازی پوست
  • بهبود عملکرد سیستم گوارشی
  • تقویت سیستم عصبی
  • و …

خواص عسل طبیعی برای سلامت بدن

خواص عسل طبیعی برای مردان

1. آنتی‌اکسیدان‌ها و مقابله با التهاب:

عسل حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که به کاهش التهاب‌ها در بدن کمک می‌کنند. این ویژگی می‌تواند در مقابله با برخی از بیماری‌ها و حفظ سلامت عمومی بدن موثر باشد.

2. ضدباکتریال و ضدقارچ:

خواص ضدباکتریال و ضدقارچ عسل، آن را به یک ماده مؤثر در مقابله با عفونت‌ها و التهابات می باشد. استفاده از عسل به عنوان یک ضدعفونی‌کننده طبیعی می‌تواند به بهبود سلامت پوست و تخلیه عفونت‌ها کمک کند.

3. تقویت سیستم ایمنی:

مصرف مداوم عسل می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در مقابله با ویروس‌ها و باکتری‌های مخرب کمک کند. ترکیبات موجود در عسل مانند فلاونوئیدها و اسیدهای آمینه به افزایش ایمنی کمک می‌کنند.

4. افزایش انرژی و بهبود کارایی فیزیکی:

شکر و گلوکز موجود در عسل، منابع انرژی سریع را فراهم می‌کنند. مصرف عسل می‌تواند به بهبود کارایی فیزیکی و افزایش انرژی کمک کند، به ویژه برای ورزشکاران یا افرادی که نیاز به تحرک بیشتر دارند.

5. کاهش علائم سرماخوردگی و التهاب حلق:

عسل به عنوان یک محافظ طبیعی ممکن است در کاهش علائم سرماخوردگی و التهاب حلق مؤثر باشد. ترکیبات ضدباکتریال و ضدالتهاب عسل به سرعت در بهبود این نشانه‌ها نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

همچنین شما عزیزان می توانید برای مطالعه بیشتر بر روی لینک “خواص عسل برای مردان“کلیک کنید.

انواع عسل طبیعی

عسل با توجه به شهدی که زنبور از طبیعت جمع آوری می کند دارای دسته بندی های گوناگونی می باشد که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم کرد…

برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه مقالات مفید میتوانید وارد وبسایت عسلو شوید.

همچنین شما می توانید برای خرید عسل طبیعی نیز بر روی لینک کلیک کنید.

عسل چند گیاه(چهل گیاه)

این نوع عسل دارای شهد انواع مختلفی از گلهای موجود در طبیعت می باشد که زنبور عسل با جمع آوری و ترکیب آنها این نوع عسل را تولید می کند گلهای مورد استفاده در این عسل اعم از شبدر، کلزا، آویشن، ‌اسطوخودوس، کاکوتی،گل بنفشه، گون، کتیرا، ختمی، کاسنی، گل گاو زبان، مریم گلی و… می باشد که دارای رنگ کهربایی می باشد.

عسل چند گیاه یا به اصطلاح عسل چهل گیاه از جمله عسل هایی می باشد که به علت ترکیب شدن شهد چندین گیاه با یکدیگر که عمدتا در مناطق خاصی از ایران به عمل می آید دارای خواص و فواید چندین گیاه و چندین نوع عسل باهم می شود که در قالب یک نوع عسل توسط زنبور عسل ارائه می گردد.

با این اوصاف می توان گفت که زنبور عسل با قبول زحمت جمع آوری چندین نوع شهد و تبدیل آنها به یک عسل کمک شایانی در تمامی جوانب نسبت به بشریت ارائه می کند.

همچنین شما عزیزان می توانید برای مطالعه بیشتر در مورد آیا عسل برای کودکان زیر یک سال مفید است؟ بر روی لینک کلیک کنید.

عسل مرکبات

این نوع عسل از شهد درختان نارنج و مرکبات بدست می آید که معمولا در مناطق شمالی کشور به وفور یافت می شود که از درختان لیمو و پرتقال و نارنج به عمل می آید که به علت دارا بودن شهد و گرده درخت بهار نارنج این نوع عسل را به یکی از عسلهای دارای خواص درمانی آرامش بخش و تقویت سیستم اعصاب انسان تبدیل میکند.

عسل مرکبات جزو عسل هایی با غلظت کم تری می باشد چرا که عسل مرکبات عمدتا در مناطق شمالی ایران یافت می شود که دارای رطوبت فراوانی می باشد و از این رو زنبور عسل برای به غلظت رساندن این عسل با مشکل مواجه می شود و در نتیجه عسلی با غلظتی کمتر نسبت به عسل های مناطق دیگر ایران به خصوص مناطق غربی و شمال غربی ایران تولید می شود.

عسل گون

این نوع عسل عمدتا از شهد و گرده گیاه گون به عمل می آید که دارای طعمی مطلوب  و لذیذ،می شود گفت که محبوب ترین نوع عسل در بین مردم از نظر طعم و رنگ می باشد که در اکثر مناطق ایران یافت میگردد و برای درمان زخم معده و ورم آن بسیار مطلوب و کاربردی می باشد.

عسل گون عمدتا در مناطق غربی و شمال غربی ایران به وفور یافت می شود و دارای طعم و عطر دلنشین و رنگی تیره و نیز غلظت زیادی می باشد چرا که این مناطق به دلیل شرایط جوی سرد و خشکی که دارد رطوبت آنچنانی ندارد و عمل به غلظت رساندن عسل امری دشوار برای زنبور عسل نمی باشد.از این رو عسل این مناطق دارای کیفیت بالاتری نسبت به مناطق با بارندگی و رطوبت زیاد می باشد.

عسل وحشی

زنبورهایی که عسل وحشی تولید میکنند متفاوت با زنبور های پرورشی میباشند که دارای جثه ریزتری نسبت به سایر زنبور ها میباشند.این زنبور ها معمولا در بالای درختان،لای صخره ها و کوهستان ها کلنی های خود را ایجاد میکنند.این عسل دارای شهد تمامی گیاهان کمیاب میباشد که توسط زنبور ها جمع آوری و تولید میشود و بسیار مناسب برای افراد ورزشکار و دارای رژیم می باشد که حتی از این عسل در قرآن کریم به صراحت یاد شده است.

پیدا کردن عسل وحشی امروزه با افزایش روز افزون افراد سودجو در این زمینه کمی با دشواری همراه می باشد و درصورت یافتن این عسل با قیمت هایی غیر معقول مواجه می شویم که هنوز هم در مورد صحت طبیعی و وحشی بودن آن نیز شک داریم.

ما به شما این پیشنهاد را می دهیم که گول افراد و کلماتی چون عسل وحشی را نخورید و با خرید عسل های طبیعی از زنبورداران معتبر می توانید تمامی فواید و خواص عسل را دریافت کنید.

همچنین شما عزیزان می توانید با مراجعه به وب سایت عسلو و بخش خرید عسل طبیعی نسبت به مطالعه و بررسی و انتخاب عسلی طبیعی و با کیفیت اقدام فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

1 دیدگاه در “خواص عسل طبیعی برای سلامت بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *