خواص عسل

طعم دار کردن ماهی با عسل

طعم دار کردن ماهی با عسل

طعم دار کردن ماهی با عسل یکی از روش هایی می باشد که می توان از آن برای رفع بوی بد ماهی استفاده کرد چرا که ماهی با داشتن خواص بسیاری برای بدن دارای بوی بدی می باشد و در صورت رفع نکردن این بوی بد امکان این را دارد که برخی از افراد این پروتئین مفید را از برنامه غذایی خود حذف نمایند.به همین علت برای حذف نشدن از سبد غذایی حتما بایستی برای طعم دار کردن و مزه دار کردن این مواد غذایی از روش های خاصی استفاده کرد که واقعا کاربرد داشته باشند و بتوانند این بوی بد را از بین ببرند.

ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با روش طعم دار کردن ماهی با عسل آشنا کنیم تا از طعم لذیذ ماهی و سس آن لذت ببرید.

با ما در این مقاله جذاب و مفید همراه باشید…

طعم دار کردن ماهی با عسل

 

برای رفع بوی بد ماهی چه کاری بکنیم

برای رفع بوی بد ماهی که احتمال دارد باعث خراب نمودن ضاعقه افراد نسبت به ماهی شود با کمک عسل این بو را از بین ببریم.دلیل مزه و طعم دار کردن ماهی در برخی موارد صرفا به این علت نمی باشد که بوی بد آن را از بین ببریم بلکه در برخی از دستور های طعم دار کردن ماهی علاوه بر رفع بوی ماهی موجب افزایش خواص ماهی نیز می شود.برای مثال در روش طعم دار کردن ماهی با عسل باعث افزایش خواص ماهی نیز می شود به شرطی که این دستور مزه دار کردن را پس از طبخ ماهی انجام دهید چرا که هنگام پخت و حرارت دیدن عسل بسیاری از خاصیت های خود را از دست می دهد که این امر باعث از بین رفتن خواص عسل می شود.

ماهی به علت داشتن طبعی سرد هنگام مزه دار شدن با استفاده از عسل می تواند باعث از بین بردن طبع سرد ماهی گردد چرا که عسل با داشتن طبع گرم در بهبود این روند کمک شایانی می کند.

روش های طعم دار کردن ماهی با عسل

روش اول : عسل و سس خردل

روغن زیتون دو قاشق غذاخوری

سس خردل دوقاشق غذاخوری

آبلیمو تاز یک قاشق غذاخوری

عسل دو قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه هرکدام نصف قاشق چای خوری

تمامی مواد بالا را درون یک ظرف ریخته و خوب مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه استراحت دهید تا مواد به خرد هم بروند و پس از آن بر روی ماهی خود ریخته و خوب ماساژ دهید و پس از آن نیز نیم ساعت الی یک ساعت به ماهی استراحت دهید تا سس مد نظر کاملا جذب ماهی گردد.

روش دوم : عسل و زنجبیل

سس تند دو قاشق غذاخوری

عسل دو قاشق غذاخوری

روغن زیتون دو قاشق غذاخوری

زنجبیل تازه یک حبه قند رنده شده

آبلیمو تازه دو قاشق غذاخوری

گشنیز تازه خرد شده یک الی دو قاشق غذاخوری

این دستور مزه دار کردن ماهی یکی از بهترین دستورهای طعم دار کردن ماهی با عسل می باشد که پیشنهاد سایت ما به شما می باشد چرا که این سس یک طعم لذیذ و تند و شیرینی را به شما القا خواهد کرد که تجربه یک طعم ملس را خواهید چشید که بسیار متفاوت و جذاب می باشد.

روش سوم : عسل و سرکه بالزامیک

روغن زیتون دو قاشق غذاخوری

عسل دو قاشق غذاخوری

سرکه بالزامیک دو قاشق غذاخوری

تمامی مواد را در یک قاب باهم مخلوط کرده و سپس بر روی ماهی بمالید و به مدت یک ساعت درون یخچال به آن استراحت دهید تا مزه ها به خوبی به خرد ماهی برود.

این دستور طعم دار کردن به شما یک طعم شور و شیرینی را القا خواهد کرد که بسیار لذیذ می باشد و با مصرف این دستور عاشق آن خواهید شد.

طعم دار کردن ماهی با عسل

عسل مناسب برای مزه دار کردن ماهی

عسل مناسب برای مزه دار کردن ماهی وابسته به نوع ماهی می باشد ولی با این حال بهترین عسل مناسب برای استفاده در ساخت سس و نیز طعم دار کردن ماهی عسل گون و یا چهل گیاه می باشد که هم عطر و طعم فوق العاده ای دارند و هم در بیشتر مناطق می توان این نوع عسل را یافت.

با این تفاسیر باید بگوییم که زیاد نوع عسل در مزه دار کردن ماهی تفاوتی ایجاد نمی کند فقط بایستی از عسل طبیعی در این امر استفاده کنید تا شاهد یک سس با غلظت بالا و نیز کیفیت بالایی به دست آورید.

 

تمامی مواردی که در قسمت بالا به شرح آنها پرداختیم برای از بین بردن بوی ماهی و نیز در کنار آن القا بخش طعم هایی متفاوت و جذاب برگرفته شد از دستورات بهترین سرآشپز های جهان می باشد که با استفاده از آنها مخصوصا برای کسانی که بخاطر بوی ماهی آنرا مصرف نمیکردند از این به بعد ماهی را در سبد غذایی خود خواهند گذاشت.

پیشنهاد می شود برای طعمی مطلوب حتما از عسل خالص و طبیعی استفاده کنید تا طعم مطلوبی به ماهی خود دهید.

مجموعه عسلو با تکیه بر پشتکار و توان افراد با تجربه و با دانش خود در زمینه تولید عسل طبیعی و خالص فعالیت می کند از این رو امیدواریم شما عزیزان را به عسلی مطلوب و در خور شان مردم عزیز میهنمان برسانیم.

شما لایق بهترین ها هستید…

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *