خواص عسل

خواص عسل برای عفونت بدن

خواص عسل برای عفونت بدن بسیار زیاد می باشد که می توان از این ماده طبیعی و شیرین و لذیذ برای رفع انواع عفونت ها استفاده کرد که می توان شاهد تغییرات معجزه آسا در رفع عفونت ها باشید.نکته اینجاست که بایستی حتما در هنگام خرید عسل به طبیعی و اصل بودن عسل دقت کنید چرا که عسل های نامرغوب علاوه بر نداشتن هیچگونه خاصیتی برای عفونت های ایجاد شده در بدن بلکه می تواند اثرات مخرب و جبران ناپذیری را در بدن ایجاد کند.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با خواص عسل برای عفونت بدن بیشتر آشنا کنرده و مطالب مفیدی نیز خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

پس با ما در این مقاله جذاب و مفید همراه باشید…

همچنین شما عزیزان می توانید برای مطالعه سایر مقالات علمی و مفید وارد وب سایت عسلو شده و به بخش مقالات مراجعه کرده و یا بر روی لینک کلیک فرمایید.

فواید عسل برای عفونت بدن

فواید عسل برای عفونت بدن از دیرباز توسط گذشتگان مورد تحقیق و مطالعه قرار گرفته است و نیز گذشتگان هم از این ماده طبیعی برای رفع عفونت های بدن استفاده می کردند بطوریکه در گذشته تا به امروز از عسل به عنوان یک التیام بخش و درمان کننده زخم ها مورد استفاده می گردد.

عسل به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد می تواند از رشد و تکثیر میکروب ها و باکتری جلوگیری کند و نیز می تواند این میکروب ها و باکتری های را بطور کامل از بین ببرد

همچنین عسل به علت بالا بردن میزان تعدا گلبول های سفید و هموگلوبین ها که وظیفه اکسیژن رسانی به بافت ها و سلول های بدن را دارا می باشند باعث می شود جریان خون در بدن انسان بیشتر شود و در نتیجه افزایش گردش خون باعث اکسیژن رسانی بیشتر به بافت ها و اندامهای آسیب دیده بدن می گردد که می توان از آن به عنوان یک درمان گر و از بین برنده طبیعی عفونت های بدن نام برد.

خواص عسل برای عفونت بدن

رفع عفونت به کمک عسل

رفع عفونت به کمک عسل موضوعی است که در طب اسلامی و سنتی و مدرن از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است به گونه ای که قدمت استفاده از این ماده برای رفع عفونت های بدن به زمان مصریان باستان باز می گردد که طبیبان مصری از این ماده برای رفع عفونت های جای زخم،عفونت های چشمی،عفونت گلو و… استفاده می کردند و با پیشرفت روز افزون علم دانشمندان با تحقیقات بسیار به این نتیجه رسیده اند که عسل با دارا بودن خواص بیشماری می تواند از یک از بین برنده عفونت طبیعی باشد که بسیار نیز موثر می باشد.

عسل به علت داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی و ضد باکتریایی می تواند بصورت طبیعی از رشد و تکثیر میکروب ها جلوگیری کرده و باعث رفع و بهبود عفونت های ناشی از انواع بیماری ها باشد.

همچنین عسل با دارا بودن ویتامین ها و پروتئین ها و قند های طبیعی و آمینو اسید هایی که در خود دارد یک مکمل خوب در بهبود اکثر عفونت ها می باشد.

شما عزیزان می توانید با مصرف مداوم و منظم عسل طبیعی از شر این عفونت ها و عارضه های ناشی از عفونت ها خلاص شوید.

درمان عفونت سوختگی با عسل

درمان عفونت سوختگی با عسل به علت دارا بودن خواص بسیاری همانند خاصیت آنتی اکسیدانی،خاصیت ضد باکتریایی،ضد عفونی،آنتی بیوتیکی و… که دارد مورد توجه صنعت داروسازی و زیبایی قرار گرفته است.

همچنین عسل به علت دارا بودن خواص زیر می تواند یک درمانگر عفونت های سوختگی باشد.

  • این ماده به علت دارا بودن خاصیت اسیدی و ضد باکتری مانعی برای رشد میکروب ها در ناحیه زخم میشود.
  • عسل به علت دارا بودن خاصیت ضد باکتری موجب عدم عفونت ناحیه سوختگی میشود.
  • عسل با خنک نگه داشتن ناحیه سوختگی موجب کاهش درد ناشی از آن میشود.
  • این ماده به علت دارا بودن خاصیت اسمزی که موجب بیرون کشیدن آب سلول های باکتری میشود باعث مرگ آنها میگردد و خاصیت لنفی ایجاد میکند.
  • خاصیت ترمیم کنندگی بالا عسل موجب بهبود هرچه سریعتر جای سوختگی میشود.
  • این ماده لذیذ بهشتی با ایجاد یک لایه بر روی جای سوختگی موجب نرسیدن هوا به آن ناحیه و در نتیجه عدم تاول میشود.
  • نرم کردن پوست سوخته

خواص عسل برای عفونت بدن

جلوگیری از ورود میکروب به بدن

عسل به علت دارا بودن خاصیت ضد اسیدی و آنتی ویروسی که دارد مانعی برای ورود میکروب ها به نواحی سوختگی و یا زخم می باشد که این امر از بروز عفونت در این نواحی جلوگیری می کند همچنین عسل به علت داشتن خاصیت ضدعفونی کننده یک ماده طبیعی برای ضدعفونی نواحی می باشد که امکان جذب میکروب و عفونت وجود دارد.

شما می توانید مقداری عسل طبیعی خالص خام را بر روی یک لایه پارچه نخی تمیز بمالید و بر روی ناحیه مد نظر قرار دهید و ببندید.این کار را در طول روز دوبار انجام دهید تا از تاثیرات آن بهره مند شوید.

باید در نظر داشت که این کار تنها برای زخم ها و سوختگی ها سطحی امکان پذیر می باشد و در صورت بروز زخم های عمیق و سوختگی شدید بایستی به پزشک متخصص مراجعه کرده و پس از مشورت و صلاح دید پزشک این کار را انجام دهید.

موارد منع مصرف عسل

با تمامی تفاسیری که در قسمت بالا ارائه شد و تمامی خواصی که از عسل برای درمان عفونت بیان گردید و نمی توان از آن چشم پوشی کرد نیز مواردی وجود دارد که بایستی از مصرف عسل خودداری کرد برای مثال افراد دارای حساسیت و آلرژی نبایستی از عسل برای درمان عفونت های خود استفاده کنند.همچنین افراد دارای دیابت و کودکان زیر یکسال منع استفاده از عسل را دارند.

حتما این افراد برای استفاده از عسل بایستی با پزشک خود مشورت کرده و سپس به مصرف عسل اقدام کنند.

روش مصرف عسل برای زخم عفونت

روش مصرف عسل برای زخم عفونت به این گونه می باشد که ابتدا بایستی محل زخم را به خوبی شستشو دهید و سپس با استفاده از یک پارچه تمیز مقداری عسل طبیعی را دوباره تاکید می کنیم مقداری عسل طبیعی را بر روی پارچه مالیده و بر روی محل زخم قرار دهید این کار را در طی روز چندین نوبت انجام دهید و در یک دوره درمانی انجام گردد.باید در نظر داشته باشید که عسل غیر طبیعی و ارگانیک علاوه بر نداشتن هیچگونه خاصیت مفید و درمانی بلکه می تواند بروز گر بسیاری از بیماری های دیگر نیز گردد و حتما بایستی این کار را با مشورت پزشک صورت پذیرد چرا که نوع و عمق زخم های عفونی متفاوت می باشد.

 

نتیجه گیری:عسل در حالت کلی یک ترمیم کننده و یک ضدعفونی کننده طبیعی محسوب می شود که از زمان های دور مورد استفاده طبیبان و دانشمندان نیز بوده است و امروزه نیز با پیشرفت علم همچنان از این ماده طبیعی نیز در صنعت زیبایی و درمانی نیز استفاده می گردد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *