خواص عسل

خواص عسل و سیاه دانه

خواص عسل و سیاه دانه طبق تحقیقات و آزمایشات اثبات شده توسط دانشمندان که مورد بررسی قرار گرفته است بسیار زیاد می باشد و این دوماده ترکیبی هر دو به خودی خود دارای خواص و فواید زیادی برای سلامتی بدن می باشند.عسل و سیاه دانه هر دو به تنهایی دارای خواص بسیار برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید می باشد و هنگام ترکیب شدن با یکدیگر شاهد یک ترکیب جادویی می باشیم که می توانند در درمان انواع بیماری ها از سرماخوردگی گرفته تا پیشگیری از انواع سرطان ها موثر واقع گردند.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع خواص عسل و سیاه دانه آشنا کنیم و مطالب مفیدی در این مورد خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

پس با ما در این مقاله جذاب همراه باشید…

همچنین شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت عسلو بخش مقالات و یا با کلیک بر روی لینک وارد بخش مقالات شده و مطالب مفیدی کسب نمایید.

سیاه دانه چیست

سیاه دانه چیست؟ سیاه دانه نام رایج دانه های گیاهی است که در مناطق جنوب اروپا،آسیا و مدیترانه یافت و رویش می یابد.سیاه دانه،دانه های سیاه رنگی می باشد که از گل این محصول به عمل می آید و جمع آوری می گردد. سیاه دانه یکی از دانه های گیاهی با قدمت بسیار بالا می باشد که قدمت آن به هزاران سال می رسد و حتی در بخش هایی از مقبره فراعنه مصری نیز یافت شده است و آثاری از این دانه در اهرام مصر یافت گردیده است که نشانگر قدمت و اهمیت این دانه طبیعی در درمان انواع بیماری ها و نارسایی ها بوده است.در گذشته از این دانه گیاهی در درمان سر درد،دندان درد،گرفتگی بینی،از بین بردن کرم های روده و…مورد استفاده قرار می گرفته است.

خواص سیاه دانه چیست

فواید دارویی این گیاه، عمدتاً به دلیل ترکیب فعال اصلی آن به نام تیموکینون (Thymoquinone) است. این ماده، خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و سایر فواید درمانی را دارد . این مواد از بدن در برابر آسیب سلولی و بیماری‌های مزمن محافظت می‌کند.

سیاه دانه خواصی چشمگیر دارد و برای درمان انواع بیماری‌های تنفسی و قلبی-عروقی مانند آسم، سل، دیابت و فشار خون مفید است. سیاه دانه به بهبود انواع بیماری‌های دستگاه گوارش از جمله دل‌پیچه، روده‌درد، یبوست، اسهال و زخم معده کمک می‌کند و برای انواع بیماری‌های کبدی و مشکلات کلیوی نیز مناسب است. این دانه به پیشگیری و درمان انواع سرطان، بهبود میگرن و درمان التهاب لثه کمک می‌کند. سیاه دانه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و برای مادران شیرده نیز مفید است چون باعث افزایش ترشح شیر می‌شود.

از دیگر خواص بینظیر این دانه گیاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلسیم
  • آهن
  • فلز روی
  • مس
  • تیامین
  • نیاسین
  • فسفر
  • اسیدفولیک

خواص عسل چیست

عسل یک ماده مغذی میباشد که توسط زنبور در طبیعت تولید میگردد و به علت دارار بودن ویتامین های بسیاری این ماده را از سایر مواد مغذی متمایز میکند.تاریخ تولید عسل همگام با تاریخ خلقت میباشد و جالب است بدانید که این ماده مغذی هیچگونه تاریخ انقضایی ندارد و این ماده اگر در شرایط مناسب محیطی و دمایی نگهداری گردد به هیچ وجه فاسد نمیشود.مصریان باستان از این ماده مغذی جهت مومیایی نمودن اجساد خود نیز استفاده میکردند که این امر نشانگر قدمت آن میباشد.با توجه به تفاسیر بالا این ماده دارای خواص بیشماری برای سلامت بدن میباشد که در زیر به چند نمونه از انها اشاره میکنیم.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تقویت قوای جنسی
  • بهبود زخم
  • بهبود زخم معده
  • درمان ورم معده
  • شفاف سازی پوست
  • بهبود عملکرد سیستم گوارشی
  • تقویت سیستم عصبی

خواص سیاه دانه و عسل

ترکیب سیاه دانه و عسل خواص بسیار زیادی دارد، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و برای سرماخوردگی نیز مفید است. سیاه دانه با عسل برای گوارش مفید است و دل‌درد، نفخ، زخم معده را بهبود می‌دهد. برای پیشگیری از سرطان و بهبود اثرات شیمی درمانی بر کلیه مفید است. این ترکیب اثرات مطلوبی بر گردش خون دارد و اضطراب را کاهش می‌دهد. ترکیب سیاه دانه و عسل طبعی گرم دارد بنابراین بسیار انرژی‌زا بوده و برای افسردگی نیز مفید است. گفته می‌شود که عسل و سیاه دانه ازبین‌برنده سنگ کلیه و مثانه است و اثر مطلوبی نیز بر حساسیت و آسم دارد.

با تمامی تفاسیری که در قسمت های بالا در مورد خواص عسل و سیاه دانه بطور کامل ارائه شد به این نتیجه می رسیم که هر کدام از این ماده های طبیعی دارای خواص بسیاری برای سیستم ایمنی و سلامتی بدن انسان می باشد که هنگام ترکیب شدن با یکدیگر به یک ترکیب جادویی و پر خاصیت خواهیم رسید که با مصرف منظم و مداوم این ترکیب شما می توانید از خواص بینظیر این دو ماده طبیعی بهره مند گردید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *