خواص عسل

درمان ضعف اعصاب با عسل

درمان ضعف اعصاب با عسل

درمان ضعف اعصاب با عسل موضوعی می باشد که می توان با استفاده و کاربرد از خواص بینظیر عسل گام های مثبتی در جهت بهتر شدن و بهبود ضعف اعصاب برداشت.

عسل با دارا بودن خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی که دارد می تواند در درمان این عارضه نقش بسزایی داشته باشد.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با راه های درمان ضعف اعصاب با عسل بیشتر آشنا کرده و مطالب مفیدی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

پس با ما در این مقاله جذاب همراه باشید…

درمان ضعف اعصاب با عسل

 

افسردگی چیست

افسردگی نوعی اختلال خلقی است که می‌تواند بر احساس، تفکر و رفتار فرد تأثیر گذاشته و حتی منجر به انواع مشکلات عاطفی و جسمی شود. در این اختلال، فرد در انجام فعالیت‌های عادی روزمره با مشکل مواجه می‌شود و گاهی اوقات احساس می‌کند ارزش زندگی کردن را ندارد.

افراد زیادی احساس غم یا افسردگی خفیف را تجربه می‌کنند که واکنشی طبیعی به از دست دادن یا مواجه با چالش‌های زندگی است ولی زمانیکه غم و اندوه شدید مانند احساس درماندگی، ناامیدی و بی‌ارزشی برای چندین روز یا هفته‌ها به طول می‌انجامد و فرد را از زندگی کردن باز می‌دارد، ممکن است چیزی فراتر از غم و اندوهی ساده باشد. در اینگونه موارد ممکن است فرد افسردگی بالینی داشته و باید با کمک یک دکتر روانشناس افسردگی خود را درمان کند.

علائم افسردگی چیست

  • خلق و خوی فرد در بیشتر ساعات روز به خصوص در صبح گرفته است
  • تقریباً هر روز احساس خستگی یا کمبود انرژی دارد
  • تقریبا هر روز احساس بی‌ارزشی یا گناه می‌کند
  • احساس ناامیدی، بدبینی، تحریک پذیری یا ناامیدی، حتی بر سر مسائل کوچک
  • برای تمرکز کردن، به خاطر سپردن جزئیات و تصمیم گیری مشکل دارد
  • تقریباً هر روز نمی‌تواند بخوابد یا بیش از حد می‌خوابد
  • تقریباً هر روز به بسیاری از فعالیت‌ها علاقه ندارد یا از انجام آنها لذتی نمی‌برد
  • اغلب به مرگ یا خودکشی فکر می‌کند (نه فقط ترس از مرگ)
  • احساس بی‌قراری می‌کند
  • وزن کم کرده یا اضافه کرده است

چگونگی درمان ضعف اعصاب با عسل

از زمان‌های قدیم عسل به عنوان یک ماده شفابخش در تمام اقوام و ادیان وجود داشته است. علاوه بر این ها عسل ماده ‌ای الهی است که در قران مصرف آن توصیه شده است. طبق تحقیقاتی که متخصصان انجام داده ‌اند عسل در تغییر خلق و خوی افراد و رفتارهای آنها تأثیراتی داشته است.

قند طبیعی‌ موجود در عسل باعث بالا رفتن انرژی و کالری در بدن افراد می‌ شود و به همین علت برای بهبود افسردگی با عسل طبیعی، مصرف این ماده توصیه می‌ شود. بی‌خوابی یکی از علائم افسردگی است. عسل به دلیل خاصیت آرام‌ بخشی که دارد باعث می ‌شود بهبود افسردگی با عسل طبیعی عملی آسان ‌تر واقع شود.

مصرف عسل و ترکیب آن با شیر انرژی از دست رفته شما را به سرعت باز می‌گرداند و یا استفاده آن به همراه آب و آب‌ لیموی تازه می‌ تواند احساس آرامش و شادابی را در شما افزایش دهد. ژل رویال یک ماده فوق‌العاده مغذی است که توسط زنبوران کارگر برای وعده‌ های غذایی ملکه تولید می ‌شود و برای افرادی که ضعف عصبی دارند شدیداً کاربرد دارد. به همین دلایلی که گفتیم ترکیب عسل و ژل رویال می‌تواند به انسان حس شادابی و آرامش بی اندازه ‌ای دهد.

بالابردن حافظه و کاهش استرس

گلوکز موجود در عسل به علت جذب سریع از طریق خون موجب بهبود سریع سلول های مغزی و تکثیر آنها میشود.همچنین عسل با افزایش گردش خون موجب میشود این گلوکز جذب شده در خون به سرعت وارد مغز شده و باعث بهبود عملکرد سلول های مغزی میشوند که باعث افزایش حافظه و کاهش اختلالات عصبی از جمله استرس میگردد.

عسل با بالا بردن گردش خون و با کمک به تکثیر گلبول های قرمز موجب افزایش این گلبول ها در خون می گردد که این گلبول ها با میزان افزایش آنها در نتیجه گردش خون و نیز اکسیژن موجود در خون افزایش قابل توجه ای می یابند که مهمترین عامل برای سلول های مغزی اکسیژن می باشد که با افزایش میزان اکسیژن خون موجب بهبود عملکرد سلول های مغز می شوند.

سلول های از بین رفته مغز به هیچ عنوان قابل بازگشت و ترمیم نمی باشند پس بایستی سلول های باقی مانده و موجود در مغز را تقویت کرد و باعث بهبود عملکرد گردد که عسل با کمک به تمامی این موارد می تواند یک درمانگر طبیعی و خانگی برای بالابردن حافظه و کاهش استرس محسوب می شود.

درمان ضعف اعصاب با عسل

پیشگیری از بیماری های مغزی

عسل به دلیل دارا بودن ترکیبات فنولی، خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد و با افزایش هم‌زمان آنزیم‌های گلوتاتیون ردوکتاز و سوپر اکسید دسموتاز، باعث کاهش ترکیبات پر اکسید داخل مغز می‌شود و از مغز در برابر استرس اکسیداتیو که عامل بسیاری از بیماری‌های مغزی، از جمله آلزایمر(AD)، پارکینسون(PD) و اسکلروز آمیوتروپیک است، محافظت می‌کند.

 

نتیجه گیری : افسردگی بیماری شایعی در میان مردم است که باعث اختلال و عقب ماندن کارهای روزمره هر فرد می ‌شود به همین دلیل بهبود افسردگی با عسل طبیعی یکی از بهترین روش ها با توجه به توصیفات و خواص بینظیری که در مورد عسل برای ضعف اعصاب در قسمت بالا بیان گردید برای بهبود این بیماری است. توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید از خواص عسل بهره مند شوید باید از عسل طبیعی استفاده کنید چرا که عسل های مصنوعی و تقلبی علاوه بر نداشتن هیچگونه خاصیت و فایده ای برای ضعف اعصاب بلکه می تواند باعث بروز مشکلات بسیاری نیز در سلامت جسمی و روانی انسان ایجاد کند چرا که قند موجود در عسل تقلبی در دراز مت باعث برهم خوردن خلق و خوی انسانی می گردد.

 

باید در نظر داشته باشید که تمامی مواردی که در قسمت بالا به آنها اشاره شد همگی بر پایه استفاده از عسل طبیعی می باشند و عسل های غیرطبیعی نه تنها نمی توانند کمک کننده باشند بلکه در مواردی هم می توانند اثرات مخرب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشند.

مجموعه عسلو با تکیه بر توان و تولیدات عسل طبیعی توسط متخصصان زنبورداری این مجموعه به شما این نوید را می دهد که محصولی در خور شان شما عزیزان تولید خواهیم کرد

مطمئنا در مرحله اول سلامتی هم میهنان عزیزمان برایمان حائز اهمیت می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *