خواص عسل

درمان سرطان سینه با عسل

درمان سرطان سینه با عسل یکی از شگفتی های اعجاب انگیز این ماده طبیعی بسیار مفید می باشد که می تواند در درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها مزمن و جدی نقش کاربردی و بسزایی داشته باشد.از این رو دانشمندان با تحقیقات بسیاری که بر روی این ماده شیرین و لذیذ طبیعی داشته اند به این نتیجه رسیده اند که این ماده طبیعی اگر بصورت مستمر و منظم مصرف گردد می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها نقش فوق العاده مهم و تاثیرگذاری داشته باشد.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با درمان سرطان سینه با عسل بیشتر آشنا کنیم و مطالب مفیدی خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

پس با ما در این مقاله جذاب همراه باشید.

همچنین شما عزیزان می توانید با مراجعه به وب سایت عسلو بخش مقالات به اطلاعات خود بیافزایید.

درمان سرطان سینه با عسل

سرطان سینه چیست

سرطان سینه یا سرطان پستان به سرطانی گفته می شود که توده از سرطان از پستان شروع می شود.و اکثرا در خانم ها بسیار شایع می باشد.هنگامی که سلول های سرطانی رشد بیش از اندازه داشته باشند باعث ایجاد تومور سرطانی در قسمت پستان رخ می دهد.این نوع توده ها علتی برای تهدید زندگی نمی باشند چرا که سلول های سرطانی از قسمت پستان ها خارج و پخش نمی شوند پس تهدیدی برای ادامه زندگی نمی باشند و نگران نباشید.با این حال این نوع سلول ها و توده های سرطانی تنها با اشعه ایکس قابل مشاهده می باشند که در صورت مشاهده تغییر فرم و شکل ظاهری پستان ها و احساس درد حتما بایستی به پزشک متخصص مراجعه کرده و مورد درمان قرار گرفت.

تغییر یا جهش DNA که امکان دارد به صورت ژنتیکی و وراثتی باشد و از طریق والدین بر روی شما تاثیر گذار و منتقل گردد می تواند باعث رشد و تکثیر سلول های سرطانی گردد و امکان ابتلا به کانسر یا سرطان سینه را افزایش دهد.

 

خواص عسل برای سرطان سینه

کریسین که در غلظت بالایی که در عسل یافت می شود، مانعی برای آنژیوژنز تومور در موش ها است. همچنین نشان داده شده است که مهار کننده فعالیت آروماتاز (سنتز استروژن از اندروژنها در داخل بدن) و سرکوب رشد از متاستاز سلول های سرطانی سه گانه منفی در پستان است.
نمونه های عسل با محتوای فنول بالا دارای اثرات ضد پرفیژن بیشتری هستند. عسل در تحقیقات آزمایشگاهی نیز نشان داده است که مانع از رشد سلول های سرطانی مثانه می شود. از آنجایی که عسل به طور معمول جزئی از اکثر رژیم های غذایی است، مطالعات جمعیت بسیار کمی انجام شده است که تلاش می کنند تا تاثیر مصرف عسل بر خطر سرطان پستان را جداسازی کنند. یک مطالعه در ایتالیا نشان داد که مصرف دسر های شیرین و قندهایی از جمله عسل با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه ارتباط دارد حتی اگر با شاخص توده بدنی تنظیم شده باشد.
نشان داده شده است که فعالیت ضد توموری برخی از داروهای شیمی درمانی مانند فلوئوروراسیس و سیکلوفسفامید با عسل تسهیل شده است. با این حال، نشان داده شده است که فلاونوئیدها کوورستین، آپیگنین، گالنگین و کریسین، که همه در عسل یافت می شوند، سمیت سلولی آدریانومین (دکسوروبیسین) را در برابر سلول های لوسمی چربی کاهش می دهند. یافته های کوئرستین باعث ایجاد سمیت سلولی و شکست رشته های DNA و آسیب های دیگر در سلول های طبیعی در غلظت هایی می شود که می تواند از یک مکمل غذایی یک تا دو گرم کورستین در روز حاصل شود. نتیجه گیری ما این است که باید از مکمل های حاوی عصاره های متمرکز از اجزای عسل اجتناب شود.
عسل در حین درمان سرطان پستان برای واکنش های پوستی دست و پا ناشی از شیمی درمانی و همچنین موکوزیت ناشی از اشعه و واکنش های پوست مفید است.

ژل رویال برای سرطان سینه

ژل رویال ترشح زنبور عسل است که برای تغذیه لارو ها در کلنی زنبور عسل استفاده می شود. به طور سنتی تصور می شود که ژل رویال علائم یائسگی را بهبود می بخشد. ژل رویال اثرات استروژنی در سلول های سرطان پستان انسان را افزایش داده است و باعث افزایش تکثیر آنها می شود. همچنین بیماران مبتلا به سرطان پستان و افرادی که سرطان سینه در آنها درمان شده است و همچنین افرادی که در معرض خطر ابتلا به آن هستند، از خوردن این ماده اجتناب کنند.

درمان سرطان سینه با عسل

تاثیر نیش زنبور برای سرطان سینه

نیش زنبور یکی از این منابع طبیعی با خواص درمانی فراوان زنبور عسل است که به جز تولید عسل از خود این حشره هم استفاده های زیادی می شود.

در تازه‌ ترین تحقیقات دانشمندان مشخص شد می توان از زهر موجود در نیش این حشره به راه درمانی برای سرطان سینه رسید. این تحقیقات که در استرالیا صورت گرفته است نشان می دهد پروتئین‌های موجود در زهر نیش زنبور عسل برای درمان سرطان سینه مفید است.

محققان توانسته اند پپتیدها و پروتئین‌هایی در زهر زنبور عسل را به خون مبتلایان به سرطان سینه تزریق کنند و نتایج مثبتی از این آزمایش بدست آورده‌اند. ماده مفید در زهر زنبور عسل ملیتن نام دارد و سلولهای سرطانی را در سینه بیماران از بین می‌برد.

ملیتن موجود در زهر نیش زنبور عسل به طور میانگین تا سه برابر قوی تر از داروهای شناخته شده برای درمان این سرطان است.

سرعت تأثیرگذاری این ماده هم برای درمان سرطان بسیار بالا بوده و ظرف ۶۰ دقیقه می تواند غشای سلولهای سرطانی را نابود کند و بعد از ۲۰ دقیقه مانع از آلوده شدن سایر سلولها به سرطان می شود و آنها را سالم نگه میدارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *