خواص عسل

خواص عسل و موم عسل بر دندان و لثه

خواص عسل برای لثه و دندان

خواص عسل و موم عسل بر دندان و لثه امروزه بسیار شایع می باشد.چرا که استفاده از قند های مصنوعی و شیرینی ها برای سلامت بهداشتی دهان و دندان بسیار مضر می باشد بطوریکه شیرینی های باقی مانده در دهان و بر روی دندان ها بوسیله باکتری های لاکتیک به اسید تبدیل می شوند و باعث پوسیدگی دندان ها می گردد.

به همین جهت توصیه می شود بجای استفاده از قندهای مصنوعی از عسل طبیعی و خالص استفاده کنید چراکه علاوه بر نداشتن ضرر دلیلی برای استحکام دندان ها و لثه ها می باشد.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با تاثیرات شگفت انگیز خواص عسل و موم عسل بر دندان و لثه بیشتر آشنا کنیم و مطالب مفیدی را در این زمینه خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.

پس با ما در این مقاله جذاب و مفید همراه باشید…

مطالعه بیشتر : خواص بینظیر موم عسل چیست؟

تقویت دندان و لثه با عسل

تقویت دندان و لثه با عسل یکی از بسیاران فواید عسل برای سلامتی بدن می باشد که می توانید با استفاده از این ماده طبیعی و خالص به یک سلامتی دهان و دندان و لثه خود برسید.همانطور که می دانید دندان درد یکی از دردهای ناشی از پوسیدگی دندان توسط مواد مضر و رسیدن این پوسیدگی به ریشه و اعصاب دندان ها می باشد که موجب عفونت لثه،التهاب،تحلیل رفتگی لثه و خونریزی،پلاک،زردی و تیرگی دندان و…امکان پذیر می باشد که تنها می توان با ترکیب عسل و آب بصورت دهانشویه و مسواک از آن استفاده نمود.

باید در نظر داشت که مصرف عسل در وعده صبحانه به همراه نان و مربا و سایر محصولات صرفا تاثیر گذار نمی باشد و بایستی بصورت تنها و یا ترکیب با آب استفاده گردد.

دلیل فواید عسل برای دندان

دلیل فواید عسل برای دندان هنگام ترکیب شدن با آب آزاد شدن آنزیمی بنام هیدروژن پراکساید می باشد که هنگام ترشح این ماده توسط عسل یک دفع کننده طبیعی در مقابل پلاک های دندان می باشد که هنگام تماس این دو ماده با یکدیگر پلاک های موجود در دندان دیگر قادر به تولید و ترشح دکستران نیستند.دکستران همان ماده اصلی است که موجب پوسیدگی دندان ها می شود.

امروزه بسیاری از تولید کنندگان محصولات بهداشتی دهان و دندان با استفاده از این ترکیب آب و عسل از ترشح دکستران جلوگیری می کنند و باعث جلوگیری از پوسیدگی دندانها می شوند و به همین علت موجب افزایش میزان فروش خود می شوند.

از بین بردن عفونت دندان با عسل

از بین بردن عفونت دندان با عسل یکی از راه های بسیار ساده و کم هزینه خانگی می باشد که برای رفع این عفونت شما می توانید مقداری عسل را بر روی ناحیه و دندان عفونت کرده بگذارید.عسل به علت دارا بودن خاصیت آنتی بیوتیکی که دارد می تواند یک مانع جدی برای ترشح دکستران توسط دندان باشد و این کار علاوه بر رفع عفونت موجب از بین رفتن التهاب و جلوگیری از افتادگی لثه نیز می شود.

سفیدی دندان ها با عسل

سفیدی دندان ها با عسل یکی از راه های از بین بردن پلاک و زردی و تیرگی دندان ها می باشد همانطور که می دانید وجود پلاک بر روی دندان ها یکی از دلایل تیرگی و زرد شدن دندان ها می باشد.ترکیب و مخلوط کردن عسل و آب و استفاده به عنوان دهانشویه و یا مسواک از ایجاد پلاک بر روی دندان ها جلوگیری کرده و موجب سفید شدن آنها بصورت طبیعی و خانگی می گردد.همچنین این ترکیب و مسواک زدن با آن موجب افزایش استحکام لثه ها نیز می شود.

آیا جویدن موم عسل برای دندان مفید است

بسیاری از دانشمندان بر این باورند که جویدن موم عسل یکی از راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان ها می باشد.چرا که جویدن موم عسل باعث افزایش ترشح بزاق دهان می شود.بزاق دهان یک شوینده و از بین برنده پلاک های دندان می باشد و باعث شستشو و با طراوت نگه داشتن محیط دهان و دندان ها می شود.

باید در نظر داشت که بزاق دهان برای شستشو و از بین بردن پلاک های سطحی تاثیر گذار می باشند چون برخی از پلاک ها بر روی دندان ها سخت می شوند و بایستی با استفاده از مواد خاصی آنها را از روی دندان ها از بین برد.

جویدن و مصرف موم عسل برای دندان ها و دهان موجب طراوت و تازگی دهان می شود که توصیه می شود بجای استفاده از آدامس های مصنوعی که حاوی مقدار زیادی قند های مصنوعی است استفاده گردد.

درمان عفونت دندان با عسل و سرکه

درمان عفونت دندان با عسل و سرکه یکی از بهترین روش هایی می باشد که توصیه میکنیم به سراغ آن بروید و ترکیب عسل و سرکه یکی از ترکیب های طبیعی و خانگی و کم هزینه می باشد که به علت داشتن مواد ضدعفونی کننده سرکه و عسل موجب از بین رفتن تمامی باکتری های موجود در فضای دهان و بر روی دندان ها می گردد.

عسل و سرکه را با هم مخلوط کرده و صبح و شب آنرا قرقره کنید و همچنین لثه ها را نیز ماساژ دهید و با استفاده از آن ترکیب دندان های خود را مسواک زنید.

جمع بندی : با تمامی تفاسیری که در قسمت بالایی این مقاله خدمت شما عزیزان شرح دادیم باید بگوییم که خواص عسل برای دهان و دندان تنها این ها نیستند بلکه عسل با داشتن خواص و فواید و مواد مغذی و ریز آنزیم هایی که دارد می تواند بصورت مستقیم و غیرمستقیم بر روی سلامتی بدن و نیز دهان و دندان تاثیرگذار باشد.

لازم به ذکر است که تمامی فوایدی که در قسمت های بالایی خدمت شما عزیزان شرح داده شد تنها با استفاده از عسل خالص و طبیعی امکان پذیر می باشد و استفاده از عسل های مصنوعی و تقلبی علاوه بر نداشتن هیچگونه فایده ای بلکه می تواند برای دهان و دندان های شما نیز بسیار مضر باشد و امکان ایجاد ضرر های جبران ناپذیری را در بر داشته باشد.

 

مجموعه عسلو از ابتدا بر این بوده است که محصولی با کیفیت و با اصالت و در خور شان تمامی مشتریان عزیز خود تولید کند و با داشتن وجدانی راضی در جهت تولید محصولات و با تکیه بر علم و توان کارکنان خود قدم بردارد.

امید است که بهترین ها را به دست شما عزیزان برسانیم تا با لبخندی رضایت بخش از مجموعه عسلو خارج شوید.

همچنین شما عزیزان می توانید با مراجعه به وب سایت عسلو جهت خرید عسل طبیعی و خالص تنها با چند کلیک ساده اقدام فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *