شیره انگور

شرایط نگهداری شیره انگور چیست؟

شرایط نگهداری شیره انگور

شرایط نگهداری شیره انگور را در این مقاله از سایت “ عسلو ” بررسی خواهیم کرد. یکی از خوشمزه ترین و مفیدترین خوراکی هایی که با انگور تهیه می شود، شیره انگور می باشد. این محصول دارای طبع گرم بوده و خواص بسیاری دارد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با شرایط نگهداری شیره انگور بیشتر آشنا شویم:

شرایط نگهداری شیره انگور

  • بهترین مکان برای نگهداری شیره انگور مکانی خشک و بدور از آفتاب می باشد. در این مکان شیره مدت زیادی می ماند و دلیل آن نیز رطوبت کم و قند بسیار زیاد آن می باشد که باعث می شود میکروارگانیسم ها در آن رشد نکنند.
  • علاوه بر آن برای ماندگاری بیشتر شیره انگور می توانید آن را در یخچال نگه دارید که در این روش نگهداری شیره انگور، شیره سالم تر می ماند. اگر مقدار شیره انگور زیادی دارید، بهتر است در جایی خنک و بدور از نور خورشید نگهداری کنید.
  • بهترین ظرف برای نگهداری شیره انگور، ظروف پلاستیکی یا شیشه ای می باشد که تمیز و خشک است و بهتر است برای نگهداری شیره انگور از ظرف فلزی استفاده نکنید. همچنین نباید از قاشق خیس برای برداشتن شیره انگور استفاده کنید و لازم است قاشق کاملا خشک و تمیز باشد.

مطالب پیشنهادی: خرید شیره انگور اصل و خانگی

شرایط نگهداری شیره انگور

خصوصیات شیره انگور خوب و سالم

  • شیره انگور دارای رنگ عسلی تیره (قهوه ای روشن) و یا قهوه ای تیره تر می باشد. جالب است بدانید که شیره انگور سنتی که با حرارت بالا تهیه شده است، رنگی تیره تر دارد و شیره ای که در کارخانه تولید شود، رنگ روشن تری دارد و لازم است بدانید که بهترین شیره انگور همان شیره انگور سنتی است.
  • شیره انگور با کیفیت و غلظت مناسب حالت کش دار داشته و مثل عسل و قدری شل تر از قاشق خالی می شود. شیره انگور مناسب دارای غلظت بسیار، شفافیت و زلالی بالا و بدون بوی سوختگی است. شیره انگور اصل دارای رایحه ای تند است ولی شیره انگور صنعتی چنین رایحه ای ندارد.
  • شیره انگور اصل و مرغوب، دارای عطر غلیظ و تند می باشد و برای تشخیص کافیست درب ظرف شیره انگور را باز کنید و اگر این بو تند و غلیظ به شمامتان رسید، یعنی شیره شما اصل است.

مطالعه بیشتر : خواص شیره انگور برای سلامتی بدن چیست؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *