معجون

معجون عسل و لیمو چه خواصی دارد؟

معجون عسل و لیمو چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد؟ یکی از معجون هایی که با عسل تهیه می‌ شود معجون لیمو عسلی است. این معجون از عسل طبیعی و لیموترش طبیعی و تازه تهیه می ‌شود. از خواص این معجون می توان به مواردی مانند درمان گلودرد، سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن، اشاره کرد. در این مقاله از سایت ” عسلو ” قصد داریم با خواص این معجون بیشتر آشنا شویم:

معجون عسل و لیمو

این نوشیدنی نقش مهمی در کاهش وزن و چربی سوزی دارد. عسل و لیمو از جمله موادی هستند که هر یک به دلیل خواص متعدد و ویژه خود مورد توجه بسیاری از متخصصان تغذیه قرار گرفته‌اند. هم عسل و هم لیمو دارای خواص ضد باکتری و آنتی‌اکسیدانی هستند، در نتیجه مصرف آن‌ها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین ترکیب عسل و لیمو می‌تواند به کاهش وزن و افزایش سلامت پوست و مو کمک کند.

معجون عسل و لیمو چه خواصی دارد؟

مهم ترین خواص عسل و لیمو چیست؟

  • عسل و لیمو، یک خوراکی انرژی زا است که از قندهای ساده مانند فروکتوز و گلوگز تشکیل شده است. در نتیجه در طول هضم، کربوهیدرات های اصلی را به خون منتقل می کند. همچنین برای نیازهای انرژی در طول روز و افزایش سوخت و ساز بدن، مورد استفاده قرار می گیرد.
  • لیمو، غنی از ویتامین C است که آنتی‌اکسیدان است و به تولید گلوتاتیون کمک می‌کند. در حال حاضر، گلوتاتیون یک آنتی‌اکسیدان طبیعی در بدن است که کمک می‌کند تا سموم موجود در کبد را خنثی کند به علاوه، شربت لیمو عسل به عنوان یک دیورتیک عمل می‌کند، به این معنا که می‌تواند سم را سریع‌تر از طریق ادرار خارج کند.
  • شربت لیمو عسل، در مراقبت از عفونت گلو فوق‌العاده است عسل با خواص خود، زخم را بهبود می‌بخشد و می‌تواند گلودرد را تسکین دهد.
  • مصرف منظم ،عسل و آب لیمو به کاهش درد عضلانی و مفصلی کمک می‌کند.
  • عسل و آب لیمو طبیعی یکی از قوی‌ترین پاک‌کننده‌های کبد است. این نوشیدنی سموم و آب را از کبد حذف می‌کند.
  • آنزیم‌های موجود در عسل و آب لیمو نسبت به سایرغذاها و نوشیدنی‌ها بهتر توسط کبد جذب می‌شوند.

مطالب پیشنهادی: خرید عسل طبیعی از فروشگاه آنلاین عسلو

طرز تهیه معجون عسل و لیمو

  • ابتدا یک قاشق غذا خوری آب لیمو و عسل را با هم مخلوط کنید. بعدا آب ولرم یا سرد را به آن‌ها اضافه کنید.
  • اگر این ترکیب را هنگام صبح و قبل از صبحانه بنوشید بیشترین تاثیر را دارد.
  • این مخلوط به طور ناشتا قبل از مسواک زدن یا شستن دهان مصرف شود. برای تهیه این مخلوط، آب نصف لیموی تازه و یک قاشق مرباخوری عسل طبیعی را به یک لیوان آب ولرم اضافه و بلافاصله مصرف کنید و تا یک ساعت پس از آن از مصرف چای یا قهوه بپرهیزید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *