مضرات عسل

مضرات عسل در آب جوش

مضرات عسل در آب جوش یکی از مباحثی است که میتوان به آن توجه ویژه ای داشت چراکه بر خلاف باور اشتباه عمومی عسل دارای خواص و فواید فراوانی برای سلامتی انسان میباشد،صحیح ولی گاهی اوقات این فواید و خواص تبدیل به مضرات میشود و میتواند موجب آسیب رساندن به سلامتی جسمی انسان نیز بگردد.

مضرات عسل در آب جوش

عسل یک ماده شیرین و لذیذ و طبیعی میباشد که یکی از ماده های بهشتی نیز میباشد که از گذشتگان مورد توجه طبیبان و دانشمندان نیز بوده است که تاریخچه مصرف عسل به زمان مصریان باستان نیز باز میگردد که نه تنها به عنوان یک خوراکی بلکه به عنوان یک دارو نیز مورد استفاده قرار میگرفته است و از عسل در مومیایی کردن اجساد خود نیز استفاده میکردند.حتی ابن سینا دانشمند و فیلسوف ایرانی نیز از عسل با این عنوان یاد کرده است که “عسل خوردنی خوردنی ها و نوشیدنی نوشیدنی ها میباشد” اما با این حال مصرف بیش از اندازه عسل در برخی افراد موجب بروز برخی مشکلات و بیماری ها نیز میگردد.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با مضرات عسل در آب جوش آشنا و اطلاعات مفیدی ارائه دهیم.

با ما در این مقاله جذاب و مفید همراه باشید.

مضرات حل کردن عسل در آب جوش

عسل به عنوان یک ماده شیرین کننده طبیعی مورد استفاده همگان قرار میگیرد ولی با این حال این ماده طبیعی هنگام ترکیب شدن با برخی مواد موجب بروز برخی ضرر ها نیز میشود.

بطور کلی عسل در دمای 40 الی 50 درجه تمامی خاصیت خود را از دست داده و باعث آزاد شدن سم در بدن افراد میگردد.نه تنها هیچگونه خاصیت مفیدی ندارد بلکه میتواند مضر واقع گردد.

عسل خام به علت داشتن تمامی مواد مغذی و معدنی که در خود جای داده است را با افزایش دما از دست بدهد به همین علت است که هنگام مصرف دارویی عسل توصیه میگردد که حتما از عسل خام استفاده کنید چرا که دمای بالا موجب از بین رفتن این خواص میشود.

مضرات عسل در آب جوش

حل کردن عسل در آب جوش باعث آزاد شدن چه سمی میشود

عسل به علت داشتن مقادیر 14 الی 18 درصد آب و مابقی مواد مغذی و ویتامین ها و قند ها میباشد که در حالت عادی بسیار برای بدن مفید میباشند ولی هنگام ترکیب با آب جوش موجب آزاد شدن سمی بنام hms وسمی بنام هیدروکسی متیل فورفورال hmf میشود که میتواند به مرور زمان در کبد انسان ته نشین شده و موجب بروز مشکلات جدی در کبد از جمله کبد چرب و اختلال در کارکرد کبد در آینده گردد.

به همین علت توصیه میگردد که اگر مایل به ترکیب عسل در آب یا چای یا شیر میباشید بهتر است آنرا در داخل مایع با دمای پایین و ولرم مخلوط کرده و مصرف کنید تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری گردد.

 

ما به شما این نوید را میدهیم که مجموعه” عسلو “با داشتن کادری مجرب و با سابقه و استفاده از دانش روز دنیا در زمینه تولید عسل با کیفیت و طبیعی فعالیت میکند.

شما عزیزان میتوانید در جهت خرید عسل با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را در جهت خرید این ماده ارزشمند کسب فرمایید.

لازم به ذکر است که به هر عسلی نباید عسل گفت چرا که هدف ما در مرحله اول ارزش گذاری به محصول مورد مصرف مشتری است.

مطمئنا هدف ما سلامتی شما عزیزان است.

کیفیت را از ما بخواهید…

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *