انواع عسل

روش خانگی برای تشخیص عسل طبیعی

روش خانگی برای تشخیص عسل طبیعی یکی از دغدغه های امروزه با توجه به افزایش تقلب در عسل میباشد که افراد هنگام خرید عسل این سوال پیش می آید که چگونه از اصل و با کیفیت بودن عسل با استفاده از روش های خانگی بهره مند شویم تا عسلی مرغوب و اصل خریداری کنیم.

عسل یکی از ماده های شیرین و لذیذ طبیعی است که میتواند جایگزین بسیار خوبی برای شکر که تنها حاوی قند میباشد و متاسفانه هیچگونه ارزش غذای دیگری نیز ندارد باشد.

با این حال باید اطلاعات لازم و کافی در خصوص تشخیص عسل طبیعی در دست باشد چرا که با توجه به افزایش میزان تقلب در فروش عسل همواره با مشکلات تشخیص عسل طبیعی از غیرطبیعی وجود دارد که حتما بایستی مورد نظر قرار گیرد.که روش خانگی برای تشخیص عسل طبیعی نیز از راهای تشخیص میباشد که کارشناسان مجموعه عسلو این روش ها را تائید یا رد نمیکنند و صرفا جهت اطلاع رسانی این مطالب ارائه میشود.

روش خانگی برای تشخیص عسل طبیعی

عسل تقلبی و ناخالص چیست

امروزه پی بردن به اینکه چه عسلی تقلبی و ناخالص است چالش برانگیز شده است چرا که تقلب در این صنعت با پیشرفت روزافزون تقلب های جدیدی مشاهده میشود و تنها با استفاده از روش های قدیمی این امر امکان پذیر نمیباشد زیرا طی فرایند هایی که افراد سودجو ایجاد میکنند تشخیص کمی دشوار است.

باید در نظر داشت که عسل طبیعی در دل طبیعت به عمل می آید نه در کارخانه ها و گاهی مشاهده میگردد که هنگام باز کردن درب عسل با صدایی شبیه به پاپ مواجه میشوید که ناشی از فعل و انفعالاتی است که از محلول های ساخته شده توسط سودجویان باعث تولید گاز در داخل شیشه عسل میشود که این امر در عسل طبیعی مشاهده نمیگردد.

دوستان عزیز هنگام خرید عسل به کلمات عسل طبیعی،عسل ارگانیک،عسل خام،عسل جنگلی بسنده نکنید چرا که تمامی این نوشته ها نوعی دروغ تبلیغاتی برای جذب خریداران بدون اطلاعات کافی می باشد که همین امر کافی است که افراد سودجو سود خوبی به دست بیاورند.

چند روش خانگی و عامیانه برای تشخیص عسل تقلبی

بسیاری از روش های خانگی در سرتاسر دنیا باب شده اند که میتوانید در خانه عسل تقلبی را تشخیص دهید و همه گیر شده اند که لازم به ذکر است هیچ یک از روش هایی که مورد تبلیغات چه بسا افراد سودجو قرار گرفته است نمیتوان مورد اطمینان قرار گیرند ولی با اینحال به بررسی برخی از این روش های خانگی که صحت آنها را کارشناسان مجموعه ما تائید یا رد نمیکنند خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

با ما همراه باشید…

تشیخص عسل با آب سرد

تشخیص عسل با آب سرد صرفا جهت بررسی میزان تراکم و غلظت عسل میباشد در این روش مقداری عسل را در یک لیوان آب سرد بریزید عسل ناخالص در داخل آب حل میشود ولی عسل خالص در انتهای لیوان ته نشین شده و به مانند توده ای در ته ظرف باقی می ماند.

تشخیص عسل خالص با پارچه

تشخیص عسل خالص با پارچه روشی است که میزان جذب شدن و لکه گذاری عسل را بررسی میکند برای تست این روش ابتدا قطره ای عسل را روی پارچه ای تمیز بریزید عسل خالص و طبیعی جذب پارچه نمی شود ولی درحالیکه عسل ناخالص و غیر طبیعی جذب پارچه شده و هنگام شستن از خود لکه بجای می گذارد این درحالیست که عسل طبیعی هیچگونه لکه ای بجای نمی گذارد.

روش خانگی برای تشخیص عسل طبیعی

تشخیص عسل با استفاده از آتش

تشخیص عسل با استفاده از آتش جهت بررسی میزان رطوبت و آب موجود در عسل میباشد که هرچقدر میزان رطوبت و آب درون عسل کم باشد عسل طبیعی تر است برای آزمایش با این روش یک عدد کبریت را داخل ظرف عسل کرده و به عسل آغشته کنید سپس بر روی قوطی کبریت بکشید اگر روشن شود عسل شما خالص میباشد و دارای رطوبت کمی میباشد این درحالی است که ما این روش را به کل رد میکنیم چرا که با وجود عسل بر روی باروت کبریت به هیچ وجه روشن نخواهد شد.

تشخیص عسل طبیعی با حرارت

تشخیص عسل طبیعی با حرارت صرفا جهت بررسی میزان شکر موجود در عسل میباشد که در این روش کافیست به عسل خود حرارت دهید که همین امر کافیست در ابتدا موجب از بین رفتن خاصیت های عسل شما شود.اگر عسل شما کاراملی شود و کف نکند عسل طبیعی است ولی اگر کاراملی نشود و حباب بزند عسل تقلبی است که به هیچ عنوان این روش مورد تائید نمی باشد.

بهترین راه تشخیص عسل طبیعی

بهترین راه تشخیص عسل طبیعی تنها استفاده از آزمایشات آزمایشگاهی می باشد که تنها با داشتن برگه آزمایش از آزمایشگاه های معتبر و دارای مجوز می باشد که می تواند مثمر ثمر واقع گردد.که در برگه ازمایش نسبت به آزمایش میزان ساکاروز موجود در عسل،رطوبت موجود در عسل،میزان ph،میزان نسبت فروکتور به گلوکوز،hmf یا هیدروکسی متیل فورفورال و…می باشد که تنها ترین روش مطمئن برای تشخیص اصل و خالص بودن عسل می باشد.

برای تهیه این برگه ازمایش بهتر است عسل را از مراکز و افراد معتبری خریداری کنید که دارای برگه آزمایش باشند و مورد اعتماد باشند.

 

ما به شما این نوید را میدهیم که مجموعه” عسلو “با داشتن کادری مجرب و با سابقه و استفاده از دانش روز دنیا در زمینه تولید عسل با کیفیت و طبیعی فعالیت میکند.

شما عزیزان میتوانید در جهت خرید عسل با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را در جهت خرید این ماده ارزشمند کسب فرمایید.

لازم به ذکر است که به هر عسلی نباید عسل گفت چرا که هدف ما در مرحله اول ارزش گذاری به محصول مورد مصرف مشتری است.

مطمئنا هدف ما سلامتی شما عزیزان است.

کیفیت را از ما بخواهید…

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *