خواص عسل

خواص عسل برای چشم

خواص عسل برای چشم تنها یکی دیگر از خواص بینظیر این ماده فوق العاده و شیرین طبیعی میباشد که با توجه به دارا بودن فواید بسیار دیگری که این ماده دبرای سلامتی بدن انسان دارد طبیعی است که یکی دیگر از خواص این ماده خواص آن برای چشم باشد.با نگاهی به گذشته به این امر خواهیم رسید که در کتوب گذشتگان عسل دارای جایگاه ویژه ای در بین طبیبان داشته است و از آن در درمان انواع بیماری ها استفاده میکرده اند که درمان بیماری های چشمی نیز یکی دیگر از خواص عسل میباشد که مورد توجه بسیار مصریان و هندیان قرار گرفته بود.

حال ما در این مقاله قصد داریم بطور مفصل و علمی در مورد خواص عسل برای چشم و درمان انواع بیماری های چشمی بحث و گفتگو کنیم.

پس با ما در این مقاله جذاب و مفید همراه باشید…

خواص عسل برای چشم

خواص عسل برای چشم چیست؟

با مطالعه ای مختصر و مفید خواهیم دریافت که عسل با دارا بودن خواص بسیار علاوه بر داشتن خواص موضعی در چشم دارای خواص دارویی بسیاری نیز میباشد عسل از بین برنده برخی بیماری های چشمی از جمله برطرف کردن عفونت چشم،رفع قرمزی،رفع التهاب چشمی،رفع خارش،رفع خشکی،و… میباشد که علاوه بر داشتن خاصیت های درمانی برای بیماری های چشم میتواند یک داروی خوب و طبیعی در پوست اطراف چشم نیز باشد که میتواند به رفع تیرگی پوست دور چشم،رفع قودی زیر چشم،شفاف سازی پوست دور چشم نیز میتواند اثر گذارد.

حال این سوال پیش می آید که عسل را در درون چشم چگونه استفاده کنیم؟میخواهیم این سوال را اینگونه پاسخ دهیم که امروزه بسیاری از ما ها از داروهای شیمیایی و قطره های شیمیایی به راحتی در داخل چشم خود استفاده میکنیم و از ضررات آنها نیز بی اطلاع میباشیم پس چرا از یک ماده طبیعی و مفید برای بدن استفاده نکنیم.

امروزه با پیشرفت علم و گسترش صنعت داروسازی و زیبایی اکثریت شرکت های معتبر دارویی و زیبایی عسل عضو جدانشدنی آنها در درمان و زیبا سازی انسان میباشد که این امر نشانگر اهمیت فوق العاده بالای این ماده طبیعی میباشد.

چند نمونه از خواص عسل برای چشم

  • درمان خشکی چشم
  • بهبود التهاب پلک
  • عسل برای زخم های قرنیه
  • از بین برنده حساسیت بهاره
  • عسل برای چین و چروک
  • از بین برنده التهاب عفونی
  • عسل برای خستگی چشم
  • پیشگیری از آب سیاه
  • بهبود دید
  • و…

خواص عسل برای چشم

عسل و درمان بیماری های چشمی

عسل تازه، بدون ناخالصی و تصفیه نشده اغلب بهترین دارو برای طیف وسیعی از اختلالات در این عضو به شمار می‌ره. برخی از بیماری‌هایی که با خواص عسل برای چشم درمان می‌شه، عبارت هستن از:

  • کراتوکونژکتیویت: نوعی آلرژی چشمی که با شروع حساسیت‌های فصلی ظاهر می‌شه. درواقع التهاب قرنیه به دلیل خشکی اتفاق می‌افته که طبق مطالعات اشک مصنوعی حاوی این شهد درمان موثری برای این بیماری هست؛
  • زخم قرنیه: این زخم‌ها در سطح لایه بیرونی چشم پدید میان. در این ‌بین ترکیبات ضدعفونی این محصول با عوامل ایجادکننده اون مبارزه می‌کنن و در نهایت باعث ترمیم و بهبود زخم‌ها می‌شه؛
  • بلفاریت: همون تورم و سوزش در اطراف خط مژه هست و دیده شده که عسل خام و خالص برای این شرایط ناخوشایند تاثیر مثبتی داره؛
  • آب مروارید: اگه این مشکل در مراحل اولیه باشه، عسل تازه و خام درمان ایده‌آل به شمار می‌ره؛
  • دژنراسیون ماکولا یا تباهی لکه زرد: با افزایش سن دید ممکنه ضعیف‌تر بشه و آنتی‌اکسیدان‌های این مایع شیرین به حفظ سلامت و عملکرد اون‌ها کمک می‌کنن. افراد بالای 25 سال با استفاده منظم از خواص عسل برای چشم از بینایی خوب بهره‌مند می‌شن؛
  • گلوکوم یا آب‌سیاه: به علت تجمع مایع در قسمت جلویی چشم بروز پیدا می‌کنه. افزایش فشار داخلی چشم و آسیب به اعصاب بینایی از عوارض اون هستن. دیده شده استفاده مرتب از قطره چشم حاوی این محصول طبیعی بیماری رو تا 50 درصد کاهش می‌ده.

نتیجه گیری : در این مقاله گفته شد که این محصول ارزشمند حاوی ترکیبات مفیدی هست که تنها به حوزه زیبایی و سلامت بدن ختم نمی‌شه بلکه برای عضو مهم‌تری مثل چشم هم مزایای زیادی داره. درمان برخی بیماری‌های چشمی مثل آب‌سیاه، تقویت بینایی، کاهش چین ‌وچروک‌ها و رفع خستگی برخی خواص عسل برای چشم هستن. ازاین‌رو می‌شه این محصول رو به‌صورت محلول شست‌وشو، قطره و حتی ماسک دور چشم استفاده کرد.

خواص عسل برای چشم

 

 

ما به شما این نوید را میدهیم که مجموعه” عسلو “با داشتن کادری مجرب و با سابقه و استفاده از دانش روز دنیا در زمینه تولید عسل با کیفیت و طبیعی فعالیت میکند.

شما عزیزان میتوانید در جهت خرید عسل با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را در جهت خرید این ماده ارزشمند کسب فرمایید.

لازم به ذکر است که به هر عسلی نباید عسل گفت چرا که هدف ما در مرحله اول ارزش گذاری به محصول مورد مصرف مشتری است.

مطمئنا هدف ما سلامتی شما عزیزان است.

کیفیت را از ما بخواهید…

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *