خواص عسل

رفع سریع گرمازدگی در خانه

رفع سریع گرمازدگی در خانه

رفع سریع گرمازدگی در خانه یکی از راه های ساده رفع گرما زدگی می باشد که می توانید بصورت کاملا ساده و کم هزینه این گرمازدگی را رفع کنید.با افزایش دمای هوا در فصول تابستان معمولا این حالت بیشتر پیش می آید.گرما زدگی به سن و سال نیست و ممکن است برای تمامی افرادی که در معرض آفتاب قرار گرفته اند پیش آید ولی اطلاعاتی که نیاز است برای رفع این حالت انجام دهید بسیار مهم می باشد که ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع راه های خانگی و ساده برای رفع گرما زدگی آشنا کنیم.

با ما در این مقاله جذاب و مفید تا انتها همراه باشید.

همچنین شما عزیزان می توانید برای مطالعه مقالات علمی و کاربردی وارد سایت عسلو بخش مقالات و یا بر روی لینک کلیک کنید.

رفع سریع گرمازدگی در خانه

گرمازدگی چیست

گرما زدگی چیست؟ به بیان ساده باید گفت که به بالا رفتن دمای بدن از حالت طبیعی خود که بدن توانایی دفع این گرما را نداشته باشد می گویند که اصطلاحا هایپرترمی نیز می گویند که برای افرادی که در معرض نور آفتاب و گرما و رطوبت بیش از حد قرار گیرند این بیماری پیش می آید.

درجه گرمای طبیعی بدن بین 36 الی 38 درجه می باشد که افزایش دمای بدن از این دما به بالاتر فرد را دچار گرمازدگی می کند و در موارد شدید تر ممکن است باعث بروز سکته گرمایی شود که می تواند کشنده نیز باشد.

پس باید در نظر گرفت که پایین آوردن دمای بدن هنگام گرمازدگی بسیار مهم و حیاطی می باشد و به نوعی دلیل اصلی رفع سریع گرمازدگی در خانه می باشد.

علائم گرمازدگی چیست

علائم های بروز گرمازدگی که ممکن است ناشی از فعالیت های زیاد بدنی یا در معرض آفاب و گرما قرار گرفتن پیش آیند عبارتند از :

  • پوست خنک، مرطوب و مور مور شده در اثر گرما
  • تعریق شدید
  • ضعف
  • سرگیجه
  • خستگی
  • نبض ضعیف و سریع
  • فشار خون پایین هنگام ایستادن
  • گرفتگی عضلات
  • حالت تهوع
  • سردرد
  • و …

راه های کاهش دمای بدن

راه های کاهش دمای بدن در هنگام بروز گرما زدگی می توان گفت که مهمترین و اصلی ترین بخش گرمازدگی می باشد.برای مثال هنگامی که دمای خودروی شما بصورت غیر طبیعی بالا می رود و جوش می آورد بایستی در مراحل اول به دنبال کم کردن دمای خودروی خود باشید تا از بروز مشکلات دیگری که امکان آسیب رساندن به خودروی شما را دارد جلوگیری کنید.

بدن شما نیز به مانند موتور خودرو می باشد که به هنگام افزایش دما بایستی در مرحله اول دمای آنرا کاهش دهید و پس از آن به دنبال علت این بیماری بگردید.

راه های کاهش دمای بدن بصورت خانگی و ساده و سریع بسیار می باشند که ما در این مقاله به شما بهترین راه ها را آموزش خواهیم داد.

برای رفع گرمازدگی ماست بخورید

برای رفع گرمازدگی ماست بخورید چرا که ماست یک پایین آورنده دمای طبیعی بدن می باشد که می تواند کمک شایانی برای رفع این بیماری داشته باشد  ماست به علت داشتن موادی نظیر پروبیوتیک ها،پروتئین ها،مواد معدنی و … می تواند تاثیر بسزایی در درمان گرمازدگی داشته باشد.شما می توانید ماست را با مقدار کمی نمک مخلوط کرده و سپس میل فرمایید.

هنگام تعریق بدن نمک زیادی از دست می دهد که برای جبران آن توصیه می شود ماست را با مقدار کمی نمک مخلوط کرده و مصرف کنید که از بهترین روش های رفع سریع گرمازدگی در خانه می باشد.

ماست به علت داشتن آب باعث جبران آب از دست رفته بدن می شود که می تواند در بدن جذب شده و موجب طراوت بخشیدن به سلول های پوست گردد.

رفع سریع گرمازدگی در خانه

دوش آب سرد برای گرمازدگی

دوش آب سرد برای گرمازدگی یکی از بهترین روش های رفع گرمازدگی می باشد که می توانید به راحتی دمای بدن خود را کاهش دهید و از شر این بیماری خلاص شوید.همانطور که می دانید گرمازدگی به علت بالا رفتن غیر طبیعی دمای بدن پیش می آید که نیاز به کاهش دمای آن می باشید.دوش آب سرد و یا غوطه ور شدن در وان آب سرد به مدت 15 الی 20 دقیقه می تواند دمای بدن شما را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد که یکی از اقدامات قبل از مراجعه به بیمارستان می باشد که مورد توجه اکثر متخصصان نیز می باشد.

آب میوه مفید برای گرمازدگی

آب میوه مفید برای گرمازدگی یکی از بهترین روش ها برای تامین آب از دست رفته بدن و نیز رفع گرمازدگی می باشد که می تواند تاثیر شایانی در رفع این نارسایی به وجود آمده در بدن شما باشد.

آب میوه هایی همچون آب هندوانه،آب خربزه،خیار و گوجه فرنگی به دلیل داشتن آب میان بافتی زیادی که دارند در جبران آب از دست رفته بدن کمک شایانی دارند.

ماندن در محیط خنک برای رفع گرمازدگی

ماندن در محیط خنک برای رفع گرمازدگی و خواب کافی در آن محیط می تواند در کاهش دمای بدن شما بصورت تدریجی کمک کرده و موجب بهبود عملکرد بدن شما شود.پس اگر گرمازدگی شما جدی نمی باشد و دارای علائم اولیه این بیماری می باشید می توانید بصورت خانگی و با حفظ آرامش خود این بیماری را درمان کرده و به آرامش نسبی برسید.

پاشور کردن برای کاهش دما در گرمازدگی

پاشور کردن برای کاهش دما در گرمازدگی جزو اولین اقدام هایی است که بایستی انجام دهید به این صورت که دست ها و پاها از جمله نقاطی از بدن می باشند که دمای بیشتری دارند که آن هم به علت بالا بودن جریان خون در این قسمت ها می باشد.شما می توانید باشستشو دادن این نواحی با آب خنک و یا ولرم تا حد زیادی از دمای بدن خود را کاهش دهید.با انجام این کار در واقع یک شوک به بدن خود در جهت کاهش دما وارد می کنید که این عمل باعث کم شدن تدریجی دمای بدن می شود.

انجام این کار همچنین برای کاهش میزان دمای بدن در افراد تب کرده نیز بسیار کاربرد دارد.این کار و عمل یکی از بهترین روش ها در رفع سریع گرمازدگی در خانه می باشد که توصیه می شود حتما به سراغ این روش بروید.

 

نتیجه گیری : گرمازدگی یک عارضه طبیعی می باشد که مکن است برای هرکسی پیش آید و مختص سن و سال خاصی نمی باشد ولی با این حال شما می توانید با استفاده از روش های خانگی ساده و کم هزینه و گاها بدون هزینه آنرا درمان کرده و از این بیماری خلاص شوید.بطور کلی باید بگوییم که هنگام گرمازدگی شما بایستی به دنبال پایین آوردن طبیعی دمای بدن خود باشید که با استفاده از روش ها و استفاده از برخی از مواد غذایی این امر را در خانه برای خود امکان پذیر کنید.

 

همچنین شما می توانید برای مطالعه و کسب اطلاعات مفید دیگر نیز وارد وب سایت عسلو بخش مقالات و یا بر روی لینک کلیک کرده و اطلاعات مفیدی کسب کنید.

از ابتدا تاکنون بر آن بوده ایم که با ارائه محصولاتی با کیفیت و در خور شان مردم عزیز و هم میهنان خود ضامن سلامتی شما عزیزان باشیم.

کیفیت را از ما بخواهید…

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *