عرقیات گیاهی

درمان جوش با عرقیات گیاهی

درمان جوش با عرقیات گیاهی یک روش خانگی و موثر می باشد که به راحتی می توانید با استفاده منظم و مداوم در یک دوره زمانی از شر جوش های آزار دهنده خود خلاص شوید و دیگر نیازی به هزینه های هنگفت داروها و کرم های شیمیایی نمی باشید.

جوش های صورت و بدن زائده های پوستی می باشند که به علت های گوناگون رخ می دهند و موجب بروز این مشکل می شوند.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع روش های از بین بردن جوش ها با استفاده از عرقیات گیاهی و نیز راه های پیشگیری ساده از این طریق را به شما عزیزان بیان کنیم.

پس با ما در این مقاله جذاب و مفید همراه باشید…

درمان جوش با عرقیات گیاهی

جوش چیست

آکنه یک بیماری مزمن و ملتهب پوستی می باشد که باعث ایجاد جوش در نواحی مختلف بدن می شود.این بیماری در دوران بلوغ معمولا بین سنین 11 تا 30 بسیار شایع می باشد و به علت رشد غدد چربی در بدن صورت می گیرد و طبق آمار معمولا سه چهارم از افراد در این سنین دچار این بیماری می شوند که معمولا هم خطرناک نمی باشند ولی ممکن است باعث ماندن جای جوش شود.

علت جوش زدن چیست

پوست انسان دارای منافذ بسیاری می باشد که چربی زیر آن است که از طریق فولیکول های مو متصل هستند به پوست انسان و در صورت بسته شدن این منافذ باعث به وجود آمدن تجمع باکتری ها بر همان ناحیه می شود و باعث ایجاد جوش در صورت و نواحی مختلف بدنی می شود.

اما مهمترین دلیل و علت جوش زدن آندروژن می باشد.آندروژن یک هورمون در بدن می باشد که در دوران نوجوانی سطح آن افزایش یافته و موجب تجمع چربی زیر پوست می شود به همین علت باعث به وجود آمدن جوش می گردد.

از دلایل دیگر جوش زدن می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد :

  • افزایش چربی پوست
  • شیرینیجات
  • تعرق زیاد
  • اصلاح نامناسب صورت و بدن
  • نور آفتاب
  • تغذیه نامناسب
  • کبد چرب
  • لوازم آرایشی های بی کیفیت

درمان جوش با عرق کاسنی

درمان جوش با عرق کاسنی یکی از روش های طبیعی و خانگی و کم هزینه می باشد که می توان به سادگی و در خانه تنها با مصرف مداوم و منظم این عرق گیاهی به دست آید.

عرق کاسنی به علت داشتن فسفر و کلسیم و ویتامین c برای افرادی که دارای طبع گرم می باشند بسیار مناسب می باشد.چرا که داشتن طبعی گرم یکی از علت های جوش زدن در نواحی مختلف بدن می باشد و عرق کاسنی با کم کردن این میزان از طبع گرم باعث بهبود و از بین رفتن جوش های صورت و بدن می شود.

عرق کاسنی جزو یکی از عرقیات گیاهی می باشد که اگر بصورت مداوم و منظم مصرف گردد می تواند در درمان جوش ها بصورت خانگی مثمر ثمر واقع گردد از این رو روزانه سه بار به میزان یک استکان عرق کاسنی مصرف کنید تا از شر جوش های خود خلاص شوید.

درمان جوش با عرق گیاهی آویشن

درمان جوش با عرق گیاهی آویشن نیز یکی دیگر از راهکار های از بین بردن این جوش ها از صورت می باشد که عرق آویشن به علت داشتن خاصیت ضد التهابی که دارد می تواند باعث از بین رفتن التهاب های پوستی انسان که یکی از دلایل ایجاد جوش می باشد باشد.همچنین عرق آویشن بسیار مناسب برای لاغری،برای فشار خون،برای معده و… بسیار مناسب می باشد.

برای استفاده از عرق آویشن شما می توانید روزانه یک استکان یا یک روز در میان از این عرق گیاهی استفاده کرده و موجب از بین رفتن جوش های شما شود.

یکی دیگر از راه های درمان جوش با استفاده از عرق گیاهی آویشن ترکیب این عرق گیاهی با چای سبز می باشد بطوریکه عرق گیاهی را با چای سبز دم کرده مخلوط کرده و با استفاده از پنبه به صورت خود بمالید این عمل باعث از بین رفتن التهاب های پوستی و افزایش گردش خون در نواحی صورت می شود که هرچقدر میزان گردش خون افزایش یابد باعث از بین رفتن چربی ها زیر پوست می شود.

درمان جوش با عرق گیاهی شاتره

همانطور که می دانید ویتامین c یکی از ویتامین های مورد نیاز برای پوست می باشد که هرچقدر این میزان بیشتر باشد باعث شادابی و طراوت پوستی می گردد.

عرق گیاهی شاتره به علت داشتن طبعی گرم و معتدل در کاهش دمای بدن و پایین آوردن میزان طبع گرمی بدن انسان نیز موثر می باشد که می تواند با تاثیر بر این بخش از مکانیسم بدن موجب از بین رفتن جوش های بدن و صورت و سایر نواحی گردد.

درمان جوش با گلاب

گلاب خاصیت پاک کنندگی و مرطوب کنندگی بالایی دارد و یکی از عرقیات برای جوش است.

در درمان جوش صورت با گلاب مواد معدنی و ویتامین‌های موجود درآن برای تغذیه کنندگی پوست استفاده می‌شود.

گلاب جایگزین مناسبی برای دستمال‌های پاک کننده آرایش و تونرهای شیمیایی است؛

به همین دلیل از جمله بهترین عرقیات برای جوش صورت است.

درمان جوش با عرقیات گیاهی

بهترین زمان مصرف و نحوه مصرف عرقیات گیاهی

برای درمان جوش صورت با عرقیات باید از این ۷ عرقیات به منظور بهبود و سلامت پوست و رفع جوش و آکنه استفاده کنید

که هم روش خوراکی جوابدهی بالایی دارد و هم روش شستشوی صورت با عرقیات؛

به این صورت که با خوردن ۲ الی ۳ لیوان در روز از عرقیات به صورت تک تک و یا ترکیب آن‌ها با یکدیگر،

می‌توانید به نتیجه مطلوب برسید.

 

گلاب، عرق کاسنی، عرق آویشن و عرق اسطوخودوس نیز برای استفاده از روش شستشو مناسب هستند.

 

همچنین ترکیبات زیر نیز اثرگذاری زیادی بر روی پوست دارند و شما می‌توانید از آن‌ها به عنوان ماسک طبیعی و خانگی استفاده کنید:

 

  • ترکیب عرق کاسنی، عرق یونجه و عرق شاتره
  • ترکیب گلاب با آبلیمو
  • ترکیب عرق اسطوخودوس با عسل
  • ترکیب عرق کاسنی با سفیده تخم مرغ

 

نتیجه گیری : با تمامی تفاسیر بالا و توضیحاتی که در مورد عرقیات گیاهی برای درمان انواع جوش های صورت و بدن دادیم به این نتیجه می رسیم که می توان با استفاده از این عرقیات بصورت کاملا خانگی و کم هزینه و بدون استفاده از مواد شیمیایی و دارویی که در بلند مدت اثرات جبران ناپذیری برای پوست می توانند داشته باشند جایگزین گردند و با مصرف منظم و مداوم این عرقیات صاحب پوستی صاف و براق و درخشان و بدور از هرگونه جوش شوید.

 

مجموعه عسلو در تلاش است با ارائه مطالب مفید و نیز محصولی طبیعی در جهت سوق دادن دانش و اطلاعات هم میهنان عزیزمان به بالاترین درجات و نیز استفاده از محصولات طبیعی و مطمئن تلاش میکند تا ضامن سلامتی شما عزیزان باشد.چرا که داشتن جامعه ای سالم و با دانش موجب پیشرفت روز افزون تمامی بخش های زندگی می شود.

جهت مطالعه مقالات مفید دیگر می توانید وارد وب سایت عسلو شده و از قسمت بلاگ به انواع مقالات مفید دسترسی داشته باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *