خواص عسل

یک قاشق عسل چقدر قند دارد

یک قاشق عسل چقدر قند دارد

یک قاشق عسل چقدر قند دارد؟موضوعی است که در بین افراد جامعه و به خصوص افراد دیابتی این مسئله حائز اهمیت فراوان میباشد که در هر قاشق عسل چقدر قند وجود دارد

چراکه افراد دیابتی بایستی به نوعی برنامه ریزی کنند تا قند بیشتری وارد بدن آنها نگردد تا نیاز به تزریق انسولین نداشته باشند.

افراد دیابتی معمولا بدنبال عسلی هستند که قند نداشته باشد و این امر اماکن پذیر نمیباشد چراکه عسل طبیعی نیز حاوی مقدار کمی قند ساکارز می باشد.

یک قاشق عسل چقدر قند دارد

آیا عسل قند دارد؟

آیا عسل قند دارد؟در پاسخ باید بگوییم که بله هرعسل موجود در بازار دارای قند میباشد ولی باتوجه به نوع عسل میزان این قند موجود در عسل کم و زیاد میباشد.بطورکلی با توجه به استانداردهای جهانی عسلی که دارای 5% قند ساکارز باشد عسل طبیعی محسوب می شود و درصد ساکارز موجود در عسل هرچقدر بیشتر باشد عسل ناخالص و غیرطبیعی میباشد.

همچنان عسلی که دارای درصد ساکارز 2% و یاکمتر باشد عسل مرغوب و طبیعی خالص نامیده می شود.

حال این سوال پیش می آید که مگر عسل طبیعی نیز قند دارد؟بله بر فرض مثال عسل مرغوبی که با انجام آزمایشات مشخص شده است 2% ساکارز دارد به این علت میباشد که این ساکارز در طبیعت وجود دارد و توسط زنبور ها جمع آوری گردیده است.

آیا عسل بدون قند وجود دارد

دوستان عزیز توجه داشته باشید که عسل بدون قند به هیچ وجه وجود ندارد و با توجه به تفاسیر بالا مرغوب ترین عسل نیز دارای قند میباشد پس با توجه به این مطالب به هیچ وجه فریب افراد سودجو و برچسب های روی ظرف محصولات عسل را نخورید چراکه دروغ تبلیغاتی بیش نیستند.

قند های موجود در عسل

قند های موجود در عسل عبارتند از بیشترین نوع قند ها مانند: فروکتوز و گلوکز و ساکارز و لاکتوز می باشند که قند های دیگری نیز همانند:ژنتیوبیوز، ایزومالتولز، کوجیبیوز، لاکتوز، مالتولز، ملیبیوز، نایجروز، ترهالوز و تورانوز و… می باشند.عسل به علت داشتن مواد مغذی و معدنی و ویتامین هایی که دارد برای سلامتی بدن انسان بسیار مفید میباشند و به عنوان یک شیرین کننده طبیعی محسوب می شود که بسیار مناسب افراد دیابتی می باشد که می توانند از آن به عنوان جایگزینی برای قند های مصنوعی استفاده کنند.

تفاوت قند عسل و قند مصنوعی چیست

بطورکلی تفاوت قند عسل و قند مصنوعی چیست در این است که قند عسل طبیعی دارای گلوکوز و فروکتوز و پروتئین ها و ویتامین ها و مواد مغذی و دارای کالری می باشد که قند مصنوعی یا همان شکر تنها دارای کالری می باشد و هیچگونه ارزش غذایی ندارد.

عمده قند های عسل شامل گلوکوز و فروکتوز می باشد هرچه میزان فروکتوز بیشتر باشد عسل شیرین تر و هرچه میزان گلوکز بیشتر باشد عسل زودتر شکرک می زند.

یک قاشق عسل چقدر قند دارد

میزان قند های عسل

میزان قند های موجود در عسل شامل 38.5% فروکتوز و 31% گلوکز و 2% ساکارز میباشد که جمعا بطور میانگین 80% میباشد که باقی حجم عسل را آب تشکیل میدهد که درصدی معادل 18 الی 20 درصد میباشد که هرچقدر میزان این رطوبت کمتر باشد عسل غلیظ تر و با کیفیت تر محسوب میشود.

با تمامی تفاسیری که در قسمت های بالا ارائه شد حال نوبت به پاسخ این سوال است که در یک قاشق عسل چه مقدار قند وجود دارد؟

در یک قاشق عسل که حدودا 21 گرم است مقدار 17 گرم قند گلوکز و فروکتوز و مقدار کمی ساکارز موجود می باشد.

نتیجه گیری : با همه مطالبی که در قسمت های بالا شرح دادیم باید در نظر داشت که قند های موجود در عسل طبیعی هستند ولی با این حال جهت مصرف عسل در افراد دیابتی بایستی با نظر پزشک و تجویز پزشک مصرف شود و از مصرف خود سر عسل جلوگیری شود چرا که می تواند اثرات مخرب و جبران ناپذیری را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد.

حتما و حتما هنگام مصرف عسل در نظر داشته باشید که عسل طبیعی تهیه کرده و مصرف کنید چرا که تمامی اطلاعات در مورد میزان قند های موجود در عسل مربوط به عسل طبیعی و خالص می باشد و عسل های غیر خالص و مصنوعی از این امر مستثنا می باشند.

 

 

ما به شما این نوید را میدهیم که مجموعه” عسلو “با داشتن کادری مجرب و با سابقه و استفاده از دانش روز دنیا در زمینه تولید عسل با کیفیت و طبیعی فعالیت میکند.

شما عزیزان میتوانید در جهت خرید عسل با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را در جهت خرید این ماده ارزشمند کسب فرمایید.

لازم به ذکر است که به هر عسلی نباید عسل گفت چرا که هدف ما در مرحله اول ارزش گذاری به محصول مورد مصرف مشتری است.

مطمئنا هدف ما سلامتی شما عزیزان است.

کیفیت را از ما بخواهید…

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *