ارده

فواید ارده کنجد چیست؟

فواید ارده کنجد را در این مقاله از سایت “عسلو” بررسی خواهیم کرد. ارده کنجد از کنجد بوداده تحت فشار و ساییدگی به دست می‌آید. از این رو خواص اصلی کنجد در آن حفظ شده و دارای فواید بسیاری برای بدن است. ارده کنجد ویتامین‌ها، مواد مغذی و معدنی بسیاری دارد که علاوه بر تقویت کلی بدن و افزایش نیرو برای درمان برخی از مشکلات سلامتی نیز مفید است. در ادامه مطلب به برخی از این فواید اشاره خواهیم کرد:

فواید ارده کنجد

ارده سرشار از مواد مغذی است که خطر ابتلا به التهاب را کاهش می دهند، برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی مفید بوده و خواص ضد سرطانی دارند. از خواص بی نظیر این ماده ارزشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارده کنجد به عنوان یک انرژی‌زای طبیعی شناخته می‌شود. علاوه بر آن این ماده قابلیت تأمین نیروی لازم برای حفظ دما در روزهای سرد سال را نیز داراست. شما می‌توانید با خرید ارده کنجد خالص از فروشگاه اینترنتی عسلو و مصرف آن انرژی مورد نیاز بدن خود برای فعالیت‌های روزانه را کسب کنید.
  • ارده کنجد از آنجا که دارای منابع خوبی از کلسیم است می‌تواند در سلامت استخوان‌ها مؤثر باشد. این ماده مقوی را می‌توانید برای استحکام بیشتر استخوان‌ها و دندان‌های کودکان نیز استفاده کنید. افراد میان‌سال و مسن نیز از آن برای پیشگیری از بروز پوکی استخوان می‌توانند بهره‌مند شوند.
  • این ماده برای افزایش سلامت رحم ماده‌ مناسبی است. همچنین برای تنظیم قاعدگی نیز توصیه می‌شود که بانوان ارده کنجد مصرف کنند.

فواید ارده کنجد چیست؟

تقویت سیستم عصبی

ارده شامل ترکیباتی می‌شود که می‌تواند سلامت مغز را بهبود بخشد. همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های مربوط به اختلال در مغز، مانند آلزایمر را کاهش می‌دهد. طبق مطالعات انجام شده، دانه‌های کنجد، تاثیر به سزایی بر محافظت از مغز انسان و سلول‌های عصبی در مقابل رادیکال‌های آزاد را نشان دادند. دریافت خواص آنتی اکسیدانی کنجد به پیشگیری از انسداد خون در مغز می‌انجامد. یعنی بر بهبود جریان خون در مغز و سیستم عصبی مرکزی تاثیرگذار است.

رفع یبوست با ارده کنجد

افرادی که دچار یبوست هستند می‌توانند از خواص ملینی و مسهل بودن ارده کنجد برای رفع این عارضه کمک بگیرند. در واقع این ماده دارای خواص نرم کردن روده و تسهیل کارکرد آن‌ها است. این ماده مغذی برای سیستم گوارشی مفید است.

طبع ارده کنجد چیست؟

طبع ارده کنجد گرم و تر است. از این رو برای افرادی که طبع سرد و خشک دارند، می‌تواند گزینه‌ای بسیار عالی باشد.
البته افراد گرم مزاج نیز می‌توانند از آن استفاده کنند اما بهتر است مصلح آن را نیز به کار ببرند. یکی از بهترین مصلح‌ها برای ارده کنجد، عسل معرفی می‌شود.

کاربرد ارده در آشپزی

  • طعم دار کردن انواع گوشت
  • مزه دادن به سالاد به عنوان ترکیبی برای تهیه سس
  • ترکیب مقوی برای صبحانه به همراه شیره انگور

خواص ارده شیره در دوران بارداری

شیره به کنترل و رفع خونریزی در ماه‌های اول بارداری کمک می‌کند.
مواد مغذی ارده شیره به بهبود عملکرد دستگاه تناسلی و عملکرد تخمدان‌ها کمک شایانی می‌رساند. حتی مصرف این ترکیب برای دوران شیردهی نیز بسیار مفید است. اما باید به اعتدال از آنها در سه ماه ابتدایی بارداری استفاده کرد.

مطالعه بیشتر : ارده کنجد برای لاغری چه تاثیری دارد؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *