خواص عسل

عسل طبیعی برای پوست صورت

عسل طبیعی برای پوست صورت

عسل طبیعی برای پوست صورت فواید بسیاری دارد و این قضیه برای هیچ کس پوشیده نیست اما در این مقاله نکاتی را در این مورد بررسی خواهیم کرد که برای پوست مهم است.

خرید عسل طبیعی با برگه ی آزمایش از فروشگاه آنلاین عسلو 🍯

فواید بینظیر عسل برای پوست صورت

  1. ضد باکتریایی و ضد التهابی: عسل دارای ویژگی‌های ضد باکتریایی و ضد التهابی است که می‌تواند به کنترل جوش‌ها، آکنه‌ها و التهابات پوستی کمک کند.
  2. آنتی‌اکسیدان: حضور آنتی‌اکسیدان‌ها در عسل، باعث مقاومت پوست در برابر آسیب‌های اکسیداتی می‌شود و ممکن است علائم پیری را کاهش دهد.
  3. مرطوب‌کننده: عسل مرطوب‌کننده طبیعی بسیار خوبی است. استفاده از عسل می‌تواند پوست را نرم کند و از خشکی آن جلوگیری کند.
  4. ترمیم‌کننده: عسل می‌تواند به ترمیم آسیب‌های پوستی کمک کند و فرآیند بهبودی سلول‌ها را تسریع بخشد.
  5. کنترل ترشح چربی: استفاده از عسل ممکن است به تعادل ترشح چربی در پوست کمک کند و از چربی زیاد یا خشکی ناشی از تعادل ناصحیح زیان برده باشد.
  6. رفع التهابات پوستی: خصوصیات ضد التهابی عسل می‌توانند به درمان التهابات پوستی نظیر التهابات آتوپیک دست کمک کنند.
  7. کاهش قرمزی و حساسیت: استفاده از عسل ممکن است به کاهش قرمزی پوست و حساسیت‌های ناشی از شرایط پوستی کمک کند.

عسل طبیعی چقدر روی پوست بماند؟

مدت زمانی که عسل بر روی پوست بماند، به استفاده یا نوع کاربردی که شما انتخاب کرده‌اید و همچنین نوع پوست شما بستگی دارد. اگر از عسل به عنوان ماسک صورت استفاده می‌کنید، معمولاً توصیه می‌شود آن را به مدت حدود 15-20 دقیقه روی پوست نگه دارید. جهت روشن کردن پوست صورت می توانید هفته ای دو بار یک قاشق چای خوری عسل خام را با مقداری آب گوجه فرنگی ترکیب کرده و برای مدت 5 دقیقه روی پوست صورت ماساژ ملایم دهید. بعد از گذشت مدت زمان 15 دقیقه پوست را بشویید.

درمان اگزما با عسل

اگزما یک نوع بیماری پوستی می باشد که باعث التهاب پوست می شود و پوست خشک و حالت پوسته پوسته به خود می گیرد که ممکن است خفیف ، متوسط و یا شدید می باشد. عسل طبیعی تسکین دهنده خوبی برای درمان افرادی که به اگزما دچار هستند، محسوب می شود. اگر دچار این مشکل شدید می توانید از عسل استفاده کنید و روی محل اگزما 15 دقیقه قرار دهید، عسل به علت داشتن خاصیت ضد التهابی، این مشکل را برطرف می کند. بهترین راه استفاده از عسل برای درمان مشکلات پوستی به صورت ماسک است که می توانید انواع ماسک ها را در خانه بسازید و بهترین نتیجه هارا از این ماسک ها ببینید . اما حتما از عسل طبیعی استفاده کنید تا نتایج واقعی را مشاهده کنید.

همچنین شما عزیزان می توانید برای مطالعه بیشتر در مورد انواع ماسک عسل برای جوش صورت بر روی لینک کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *