خواص عسل

عسل برای جوش و آکنه چه فوایدی دارد؟

عسل برای جوش و آکنه چه خاصیتی دارد؟ آکنه یا جوش صورت، معمولا زمانی ایجاد می‌شود که غدد روغنی پوست تحریک شده و بیش از حد ترشح شوند یا اینکه فعالیت‌های باکتری‌های روی سطح پوست افزایش یابد. در این مقاله از سایت “عسلو” قصد داریم با خواص عسل برای جوش و آکنه صورت بیشتر آشنا شویم:

عسل برای جوش و آکنه مفید است؟

عسل بهترین گزینه برای تهیه انواع ماسک و برطرف کننده هرگونه لکه، جوش و جای آکنه است. این ماده بی نظیر کاربردهای بسیار مختلفی در تغذیه ما دارد. استفاده از آن برای پوست به عنوان یک ماده طبیعی بسیار مفید بوده و خواص ضد التهابی آن می‌تواند تورم و قرمزی جوش ها را کاهش دهد. در میان انواع عسل ها، عسل مانوکا به عنوان یک محصول ضد آکنه در مقایسه با سایر محصولات تاثیر زیادی برای درمان این نوع بیماری پوستی دارد. این عسل به روند بهبود سلول های پوستی شما سرعت می بخشد و موجب رفع مشکلات پوستی می شود. از دیگر فواید عسل مانوکا می توان به التیام سریع زخم ها اشاره کرد.

دلایل ایجاد جوش و آکنه بر روی صورت

  • جوش صورت یا آکنه از مسدود شدن غدد سباسه (غدد چربی پوست) ایجاد می‌شود. مسدود شدن آن‌ها به هر دلیلی ازجمله گردوغبار یا پوست‌های کنده‌شده و یا عوامل دیگر می‌تواند باشد.
  • جوش صورت همچنین می‌تواند به خاطر تغییرات هورمونی بدن در سال‌های نوجوانی و ورود به دوره بلوغ ایجاد شود. تغییرات هورمونی باعث تولید مقادیر ناگهانی مقدار زیادی سبوم می‌شود.

عسل برای جوش و آکنه

خواص عسل طبیعی برای جوش صورت

دلیل اینکه گفته می شود از خواص عسل طبیعی برای جوش صورت خود بهره مند شوید، خاصیت ضد باکتریایی عسل طبیعی است. عسل طبیعی دارای مقادیر بالای اسید گلوکورونیک است که تاثیر مثبتی بر روی پوست صورت دارد. همچنین خواص ضد باکتریایی عسل سبب می‌شود تا سطح باکتری‌های موجود روی پوست کاهش و به میزان تعادل برسد و به این طریق به درمان آکنه و یا پیشگیری از آن کمک می‌کند. مواد طبیعی موجود در عسل طبیعی شامل موارد زیر است:

  • اسید های چرب
  • اسید های آمینه
  • ویتامین B
  • آنتی اکسیدان ها
  • و پپتید ها

این ترکیبات همگی در کاهش التهاب های پوستی و رفع جوش های صورت مفید هستند. استفاده از عسل به ویژه برای پوست صورت باعث می‌شود تا منافذ پوست از چربی‌های اضافی پاک و تمیز شود، همین منافذ بسته شده هستند که در صورت عدم مراقبت علت اصلی آکنه و جوش‌های صورت هستند.

بیشتر بدانید: خواص ژل رویال برای پوست

درمان جوش صورت با ماسک طبیعی عسل

ترکیب عسل و آلوئه‌ورا

  •  برای تهیه این ترکیب معجزه‌آسا بهتر است ماده چسباک را از برگ آلوئه‌ورا جدا کنید و آن را با عسل طبیعی ترکیب کنید و به هم بزنید. ترکیب به دست آمده را بر روی جوش‌ها و یا جای آکنه‌های باقیمانده بمالید و چند دقیقه صبر کنید و بعد از آن محل مورد نظر را بشویید. استفاده از این ماسک علاوه بر جوش و جای آکنه‌ها، برای مرطوب کردن پوست و نرمی بیشتر آن پیشنهاد می‌شود.

ترکیب عسل، آبلیمو، شیر و ماست

این ترکیبات را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس به صورت لایه به لایه استفاده کنید، یعنی یک لایه از آن را بر روی محل جوش‌های باقی مانده بمالید و بعد از خشک شدن لایه دیگر را بر روی آن بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بر روی ناحیه مورد نظر قرار بگیرد و بعد از آن اقدام به شستشوی آن با آب ولرم کنید.

ترکیب عسل و زردچوبه

مقداری از عسل طبیعی را با زردچوبه ترکیب کنید و آن را به مدت چند دقیقه روی جوش‌ قرار دهید. ماسک عسل و زردچوبه علاوه بر خاصیت عالی که برای رفع جای جوش دارد، به عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی نیز می‌توان از آن برای سایر مشکلات پوستی استفاده کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *