خواص عسل

درمان معده درد با عسل

درمان معده درد با عسل

درمان معده درد با عسل نه تنها امروزه بلکه از دیرباز مورد توجه طبیبان و دانشمندان تاریخ بوده است چرا که با تاثیرات معجزه آسای عسل بر روی درمان انواع بیماری ها مصرف عسل مد نظر دانشمندان این زمینه قرار گرفته است.

امروزه با تحقیقات گسترده هر روزه خواص و فواید بیشتری توسط دانشمندان از این ماده شگفت انگیز کشف میشود.و به جهانیان ارائه میشود.

در این مقاله قصد داریم شمارا با خواص فوق العاده عسل در درمان انواع بیماری های گوارشی آشنا کنیم.

با ما همراه باشید.

درمان معده درد با عسل چگونه است؟

گاهی اوقات ممکن است درد معده ناشی از ترشح اسید معده ، رفلاکس ، سوزش معده شما را آزرده خاطر کند که با به وجود آمدن این مشکلات اولین کار مراجعه به پزشک میباشد.

حال سوال اینجاست که آیا میتوان بدون استفاده از داروهای شیمیایی که دارای عوارض زیادی میباشند از راه های خانگی و درمان های خانگی استفاده کرد؟

دردهای ناشی از سیستم گوارشی انسان که شامل معده ، کبد ، روده و… میباشد که به علت وجود عفونت این درد ها تحریک میشوند که میتوان به کمک عسل که از در دسترس ترین روشها میباشد این دردها را تسکین داد.

عسل با از بین بردن رادیکال های آزادی که به دستگاه گوارش و معده آسیب میزنند باعث تسکین درد و درمان این درد ها در طولانی مدت میشود.

چرا که به علت داشتن خاصیت ضد باکتریایی که دارد موجب هضم سریع غذا ، از بین برنده رفلاکس و اسید معده ، جلوگیری از مسمومیت غذایی میشود.

درمان معده درد با عسل

روش های درمان معده درد با عسل

در معده میکروب هایی بنام هلیکوباکتری وجود دارند که با افزایش تعدا و فعالیت های آنها معده شروع به سوزش و التهاب میکند.که با مصرف عسل که خاصیت ضدباکتریایی که دارد موجب تسکین درد معده میشود.

همچنین عسل با دارا بودن خاصیت ترمیم کنندگی زخم با مصرف عسل در بلند مدت موجب ترمیم زخم های معده و نیز رفع التهاب ها در معده منجر میشود.

مصرف عسل با بالا بردن و تقویت سیستم ایمنی بدن موجب جلوگیری از انواع بیماری های معده نیز میگردد.

حال قصد داریم چند روش ساده برای مصرف عسل در درمان معده درد را به شما عزیزان توضیح دهیم که در زیر عنوان خواهیم کرد.

عسل و شیر گرم

عسل و شیر گرم تاثیر بسزایی در درمان این درد به همراه دارد فقط کافی است یک قاشق عسل را در یک لیوان شیر گرم ترکیب کرده و خوب مخلوط کنید بطوریکه به خوبی با همدیگر ترکیب شوند و روزانه دوبار از این نوشیدنی لذیذ استفاده نمایید تا از خواص معجزه آسا آن برخوردار شوید.

عسل و زنجبیل

ترکیب عسل و زنجبیل در کنار هم میتواند تضمین گر رفع درد معده باشد چرا که هم عسل و هم زنجبیل به دلیل دارا بودن طبع گرم و عسل پاک کننده و زنجبیل از بین برنده سموم از بدن میشود که با ترکیب یک لیوان عسل و یک قاشق غذاخوری زنجبیل ساییده شده باهمدیگر این معجون فوق العاده را درست کنید.

باید توجه داشته باشید که پس از مخلوط با هم در ظرفی بریزید و روی حرارت کم به مدت 10 دقیقه حرارت دهید سپس در ظرف دیگری ریخته و در آنرا محکم ببندید و حداقل دو و حداکثر چهارده روز استراحت دهید تا عسل و زنجبیل به خوبی به جذب یکدیگر شوند.

عسل و سرکه سیب

گاهی اوقات برای شما هم پیش آمده است که پس از خوردن غذا احساس ماندن غذا سر دل و حس ناخوشایند همراه با درد و سوزش را داشته اید.

با استفاده از معجون عسل و سرکه این درد و سوزش را به راحتی فراموش کنید.

ابتدا یک فنجان عسل را با سه قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کرده و با حرارت بسیار ملایم به مدت 10 دقیقه حرارت دهید سپس آنرا در ظرف دیگری ریخته و پس از سرد شدن میل کنید.سرکه با از بین بردن موارد خورنده معده و عسل با تسکین درد دهانه معده موجب برطرف کردن درد های ناشی از این قبیل میگردند.

درمان معده درد با عسل

عسل ادویه دار

این معجون میتوان گفت یکی از بهترین و لذیذ ترین معجون های حاوی عسل در درمان درد معده میباشد که با مصرف آن از درد معده خلاص خواهید شد.

ترکیب یک فنجان عسل طبیعی به همراه دو قاشق پودر دانه رازیانه و دو قاشق غذاخوری پودر دانه گشنیز و یک قاشق غذاخوری پودر دانه زیره آسیاب شده را با هم مخلوط کرده و مصرف کنید.

مطمئن باشید شما صاحب ک معده آرام و عاری از سوزش و درد خواهید شد.

با تفاسیر بالا میتوان گفت که مصرف عسل بسیار موثر میباشد در درمان انواع درد ها و بیماری های گوارشی که ممکن است رخ بدهند با تجویز های خانگی و ارزان قیمت میتوان آنهارا برطرف کرد.

میتوان گفت که مصرف عسل بصورت خالی و بدون هیچ گونه افزودنی خود درمانگر بسیاری از بیماری ها میباشد که نشانگر معجزه گر بودن عسل و این شهد طبیعی لذیذ میباشد.

مجموعه عسلو با دارا بودن کادری مجرب و دانش آموخته و استفاده از تکنولوژی های بروز در تولید عسل آماده ارائه خدمت به شما هم میهنان عزیز میباشد.

سلامتی شما هدف ما است.

کیفیت را از ما بخواهید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *