خواص عسل

خواص عسل برای اعصاب

خواص عسل برای اعصاب تنها یکی از خاصیت های فوق العاده این ماده لذیذ طبیعی میباشد.که توسط دانشمندان و طبیبان گذشته و امروزه مورد تائید میباشد.

عسل با دارا بودن خواص گوناگون از درمان انواع بیماری ها از جمله فشار خون،کبد چرب،تقویت سیستم ایمنی،درمان زخم معده،درمان مشکلات گوارشی،درمان عفونت گلو،تقویت اعصاب و… بنیانگر اهمیت و فایده عسل در سلامتی جسمی انسان میباشد.

در این مقاله قصد داریم از خواص عسل در درمان سیستم عصبی و تقویت آن و کنترل استرس اطلاعات مفیدی را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم.

با ما همراه باشید.

عسل و سروتونین

سروتونین یک ماده شیمیایی می باشد که وظیفه انتقال سیگنال ها را بین سلول ها دارد این ماده شیمیایی در پلاکت خون،سیستم گوارش و سیستم عصبی بدن وجود دارد.سروتونین از اسید آمینه ای به نام تریپتوفان تشکیل شده است که این اسید آمینه به وسیله مواد غذایی مانند گوشت قرمز،لبنیات،پنیر و انواع آجیل ها به بدن وارد می شوند.

هرچه میزان این اسید آمینه در بدن کم باشد باعث بروز مشکلاتی از جمله بد خلقی و استرس و اضطراب می گردد.

همانطور که گفتیم سروتونین متشکل از اسید آمینه تریپتوفان می باشد که عسل با توجه به سرشار بودن از انواع اسید های آمینه یک منبع غنی از تریپتوفان می باشد که با مصرف روزانه و منظم و قرار دادن عسل در رژیم غذایی می تواند سروتونین خون شما را تامین کند و به نوعی از استرس و اضطراب های پیش روی شما جلوگیری به عمل آورد.

از علائم کم بودن سروتونین می توان به موارد زیر اشاره کرد که این علائم می توانند در زندگی روزمره شما خلل ایجاد کنند.

  • استرس
  • افسردگی
  • اضطراب
  • بد خلقی
  • اسکیزوفرنی
  • بی خوابی
  • عملکرد جنسی
  • مشکلات حافظه
  • و…

با توجه به تفاسیری که در قسمت بالا خدمت شما عزیزان ارائه دادیم باید به این نکته اشاره کنیم که جهت تامین سروتونین بدن از طریق عسل حتما بایستی از عسل طبیعی و خالص استفاده کرد چرا که عسل های تقلبی و ناخالص علاوه بر نداشتن هیچگونه خاصیت و فایده ای بلکه می توانند بیشتر باعث بروز مشکلات در سیستم بدن گردند.

عسل برای اعصاب

عسل برای اعصاب و کمک و به کارایی هرچه بهتر مغر یکی از مواد طبیعی می باشد که می تواند با تاثیر مستقیم بر روی عملکرد مغز باعث بهبود انواع فاکتورهای مغزی در انسان گردد.در ادامه این مطلب به چند نمونه از فواید عسل برای مغز اشاره خواهیم کرد که می توانید با مصرف عسل به این امر مهم و فواید برای مغز دست یابید.

  • کاهش استرس
  • افزایش حافظه
  • جلوگیری از آلزایمر
  • جلوگیری از از بین رفتن سلول های مغزی
  • جلوگیری از اضطراب
  • و…

خواص عسل برای مغز

خواص عسل برای مغز تنها یکی از فایده ها و خواص این ماده مغذی میباشد.

عسل با دارا بودن خواص مفید برای قلب ، کبد ، سیستم گوارشی ، مغز و اعصاب و…میباشد که طی تحقیقات دو دهه اخیر نشانگر اهمیت مصرف این ماده در درمان انواع بیماری ها میباشد.

که در قسمت پایین به بیان چند نمونه از فواید این ماده برای اعصاب خواهیم پرداخت.

این یک واقعیت است که عسل برای آرامش اعصاب مفید است.چرا که به گلوکز موجود در عسل برای کار سلول های عصبی مغز ضروری است که گلوکز موجود در عسل به سرعت در خون جذب شده و باعث بهبود عملکرد این سلول ها و تکثیر آنها نیز میگردد.

بالابردن حافظه و کاهش استرس

گلوکز موجود در عسل به علت جذب سریع از طریق خون موجب بهبود سریع سلول های مغزی و تکثیر آنها میشود.همچنین عسل با افزایش گردش خون موجب میشود این گلوکز جذب شده در خون به سرعت وارد مغز شده و باعث بهبود عملکرد سلول های مغزی میشوند که باعث افزایش حافظه و کاهش اختلالات عصبی از جمله استرس میگردد.

پیشگیری از بیماری های مغزی

عسل به دلیل دارا بودن ترکیبات فنولی، خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد و با افزایش هم‌زمان آنزیم‌های گلوتاتیون ردوکتاز و سوپر اکسید دسموتاز، باعث کاهش ترکیبات پر اکسید داخل مغز می‌شود و از مغز در برابر استرس اکسیداتیو که عامل بسیاری از بیماری‌های مغزی، از جمله آلزایمر(AD)، پارکینسون(PD) و اسکلروز آمیوتروپیک است، محافظت می‌کند.

خواص عسل برای اعصاب

ضد پیری مغز

عسل به علت دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد میتواند در کنترل استرس اکسیداتیو که نقش مخربی در سلول های مغزی دارد را به خوبی کنترل و کاهش دهد.

همچنین به علت افزایش جریان گردش خون در قسمت هیپوکامی مغز موجب جلوگیری از پیری و التهاب سلول های مغزی و نیز کمک به تکثیر آنها گردد که موجب ضد پیری و التهاب سلول های مغزی میشود.

تقویت حافظه

اسید الارژیک موجود در عسل یکی دیگر از ترکیبات فنولی عسل است که علاوه بر دارا بودن این ماده در میوه و سبزی تازه در عسل نیز یافت میشود.

که باعث افزایش تکثیر سلول های مغزی میگردد.اگر از عسل در سنین رشد کودکان به درستی مصرف شود میتواند موجب افزایش توان مغزی و حافظه کودک گردد.

درمان بی خوابی با عسل

بی خوابی یکی از علائمی است که میتواند علت آن مشکلات مغزی و اعصابی و یا بیماری های اعصاب باشد.

همچنین میتوان به دلیل افزایش استرس روزانه کاری یا هر علت دیگری موجب اختلال در خواب شما شود.

عسل به راحتی میتواند یک خواب آرام و لذتبخش را برای شما فراهم بیاورد.

عسل بدلیل آزاد کردن هورمون سروتونین در بدن که یکی از هورمون های مفید برای مغز است موجب آرامش اعصاب مغز و نیز ارمش اعصاب معده در هضم غذا را داشته باشد.

با خوردن روزانه یک قاشق عسل قبل از خواب به شما این نوید را میدهیم که خوابی همراه با آرامش را برای شما عزیزان تجویز کنیم.

در نظر داشته باشید که تنها مصرف عسل طبیعی و میزان مصرف آن در این امر بسیار مهم میباشد.

نتیجه گیری:

با تمامی تفاسیربی که در قسمت بالا ارائه دادیم میتوان پی برد که عسل با دارا بودن خواص زیاد موجب بهبود عملکرد سلول های مغزی و کمک به تکثیر هر چه بیشتر این سلول ها میگردد که هرچه میزان سلول های مغزی بیشتر و سالم باشند مغزی سالم خواهیم داشت.

 

مجموعه عسلو با دارا بودن کادری مجرب و دانش آموخته در جهت ارائه کیفیت به شما عزیزان فعالیت میکند.مطمئنا سلامتی شما عزیزان هدف ما است.

شما میتوانید برا تهیه عسلی مرغوب و با کیفیت به سایت ما سر بزنید.

کیفیت را از ما بخواهید…

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *