ژل رویال

همه چیز در مورد خواص گرده گل

خواص گرده گل

گرده گل یا گرده زنبور یک محصول کاملا طبیعی میباشد که دارای خواص بینظیری و فواید بسیاری برای سلامتی انسان دارا میباشد که توسط زنبور عسل از گل های طبیعت به ارمغان می آید.گرده گل با داشتن خواص بینظیری برای سلامتی انسان یک منبع کامل غذایی برای تامین هرگونه نیاز بدن میباشد چرا که به علت داشتن مواد مغذی و معدنی بسیاری توانایی برطرف کردن تمامی نیازهای غذایی انسان از جمله توکوفرول، نیاسین، تیامین، بیوتین، اسید فولیک، پلی فنول‌ها، رنگدانه‌های کاروتنوئیدی، فیتواسترول‌ها، آنزیم‌ها و کوآنزیم‌ها میباشد که بسیار مفید است.

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع خواص و فواید خارق العاده این ماده مغذی و معدنی آشنا کنیم تا از اثرات معجزه آسا این ماده طبیعی بهره مند شوید.

با ما تا پایان این مقاله جذاب و مفید همراه باشید.

گرده گل چیست؟

گرده گل یا به عبارتی به انگلیسی پولن pollen که به معنای ماده بسیار ریز گفته میشود که در واقع هر دانه گرده گل یک سلول نر گل میباشد.که در بردارنده مواد تلقیحی برای تولید مثل گیاهان ماده میباشد.

گرده گل یکی از عوامل اصلی باروری گیاهان ماده میباشد که توسط حشرات و عموما زنبورها جابه جا شده و گرده افشانی میشود.

گیاهان با تولید شهد برای زنبور ها و حشرات غذای اصلی آنها را تامین میکنند که با تولید شهد زنبورها را به سمت خود کشانده و گرده های گل با چسبیدن به پاهای آنها و پرزهای بدن زنبور جابه جا شده و پس از پخش شدن گرده ها بر روی گل های ماده عمل گرده افشانی صورت میگیرد.

خواص گرده گل

نحوه جمع آوری گرده

زنبور ها با نشستن بر روی گل ها و چسبیدن گرده های آنها به بدن پرز دار خود سپس با کشیدن پاهای شانه مانند خود به سر و صورت خود آنهارا بصورت توده ای در آورده و با ترکیب و مخلوط کردن با شهد گل با داخل کندو می آورند و سپس جمع آوری کرده و جهت مصرف غذایی زنبورهای جوان و نیز لاروها آماده میشود.

هر زنبور در هر بار ورود به کندو میتواند معادل 15 الی 20 میلی گرم گرده وارد کندو کند این عدد معادل است با 200 بار نشستن بر روی گل که نشانگر اهمیت بالای این ماده غذایی میباشد.

گرده گل به علت داشتن مواد مغذی و سرشار از پروتئین فراوان اهمیت بسیار زیادی برای افزایش جمعیت توسط ملکه دارد همچنین زنبورهای کارگر جهت تولید ژل رویال نیز به گرده گل نیاز دارند.

شکل گرده گل

همانطور که گفتیم زنبور عسل گرده‌هایی که به بدنش چسبیده را به شکل گلوله‌های کوچکی در پشت پای خود ذخیره می‌کند. رنگ گرده گل بسیار وابسته به گلی است که زنبور گرده را از آن آورده است. به همین دلیل گرده گل معمولا در رنگ‌های مختلفی مثل زرد، نارنجی، سبز، قهوه‌ای و قهوه‌ای تیره به کندو می‌رسند.

طعم گرده نیز مانند رنگ آن بسیار به منبع گرده وابسته است و ممکن است طعم گرده‌های یک منطقه با منطقه‌ی دیگر متفاوت باشند. اما به طور کلی طعم گرده گل تلخ و کمی شیرین است.

خواص گرده گل

خواص گرده گل

از خواص گرده گل میتوان به این اشاره کرد که تنها این خواص فقط و صرفا بر روی حیوانات آزمایش شده است و نیاز به آزمایشات بالینی بسیاری بر روی انسان میباشدکه مشخص شود آیا صراحتا تاثیرات مثبتی دارد یا نه چرا که اعداد و ارقام روی کاغذ نشانگر قدرت غذایی و خواص بسیاری بر روی سلامت انسان دارا میباشد که از جمله آنها عبارتند از پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، لیپید‌ها، اسید‌های چرب، ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنزیم‌ها و آنتی اکسیدان‌ها میباشند ولی با همه این تفاسیر نمیتوان پاسخی قاطع و دقیق نسبت به فواید گرده گل بر روی سلامت بدن انسان را اعمال کرد.

در ادامه مطلب به چند مورد از خاصیت های گرده گل که میتوانند بسیار مفید و موثر واقع شوند اشاره خواهیم کرد.

با ما همراه باشید…

  • آنتی اکسیدان قوی
  • از بین برنده علائم آلرژی
  • مفید برای کبد
  • مفید برای پوکی استخوان
  • مفید برای بیماری های قلبی
  • از بین برنده علائم پساقاعدگی
  • افزایش طول عمر
  • ضد سرطان
  • ضد پیری
  • انواع ویتامین های e c a b
  • خواص ضد التهابی
  • بهبود زخم و عفونت

عوارض مصرف گرده گل

با توجه به تمامی تفاسیری که در قسمت بالا ارائه دادیم امکان اینکه باعث بروز برخی از آلرژی ها و حساسیت ها پیش آید وجود دارد که به بررسی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

  • امکان دارد گرده گل برای کسانی که دچار آلرژی های فصلی هستند مضر و دارای عوارض باشد.
  • امکان بوجود آمدن مشکل در افراد دارای ناراحتی های تنفسی وجود دارد

در صورت بروز هر یک از این علائم به پزشک عمومی مراجعه کنید.

ما به شما این نوید را میدهیم که مجموعه” عسلو “با داشتن کادری مجرب و با سابقه و استفاده از دانش روز دنیا در زمینه تولید عسل با کیفیت و طبیعی فعالیت میکند.

شما عزیزان میتوانید در جهت خرید عسل با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را در جهت خرید این ماده ارزشمند کسب فرمایید.

لازم به ذکر است که به هر عسلی نباید عسل گفت چرا که هدف ما در مرحله اول ارزش گذاری به محصول مورد مصرف مشتری است.

مطمئنا هدف ما سلامتی شما عزیزان است.

کیفیت را از ما بخواهید…

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *