دانستنی عسل

خواص عسل برای زنان باردار

خواص عسل برای زنان باردار

خواص عسل برای زنان باردار بسیار حائز اهمیت می باشد و نباید از  مصرف عسل عسل درزمان بارداری غافل شد. در ادامه به خواص بی نظیر آن می پردازیم.

 آیا مصرف عسل در زمان بارداری مفید است؟

عسل یک ماده طبیعی با خواص زیادی است ولی در طول دوران بارداری، زنان باید با احتیاط مصرف کنند. اما از خواص عالی آن نمی شود گذشت، در ادامه چند خاصیت عسل که ممکن است برای زنان باردار مفید باشد را به صورت تیتر وار برای شما جمع آوری کرده ایم :

1. ضد باکتریال و ضد التهابی: عسل دارای خواص ضد باکتریال و ضد التهابی است که ممکن است به کاهش خطر عفونت‌ها و التهاب‌ها کمک کند و خب عفونت و بیماری های باکتریایی برای مادر اصلا خوب نیست با مصرف عسل می توان در برابر این بیماری ها مقاوم شد.

2. تسکین دهنده حلق: عسل می‌تواند به تسکین التهابات حلق و کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند. نه تنها در زمان بارداری بلکه در هر زمان دیگر زمانی که به مشکلات حلق و سرفه دچار شدید مصرف عسل را فراموش نکنید چرا که یک معجون بینظیر برای درمان سرفه های شما خواهد بود.

3. تقویت سیستم ایمنی: مصرف عسل می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند، که مهم است زیرا در دوران بارداری سیستم ایمنی ممکن است ضعیف شود و پس در نتیجه مادر در زمان بارداری باید سیستم ایمنی خود را با تغذیه تقویت کند که حتما باید عسل در این رژیم غذایی قرار بگیرید.

4. تسکین اشکال اولیه سرفه و سرماخوردگی: عسل می‌تواند به تسکین اشکال اولیه سرفه و سرماخوردگی کمک کند.

5. تأثیر مثبت بر گلبولهای قرمز خون: مصرف عسل ممکن است به بهبود کیفیت خون و تأثیر مثبت بر گلبولهای قرمز خون کمک کند و باعث خون سازی در بدن می شود حتما بعد از زایمان احتمال کم خونی مادر بسیار زیاد است برای خون سازی می توان عسل را مصرف کرد و کم خونی بعد از زایمان را جبران کرد.

6. درمان ریزش مو: بسیار دیده شده است که زنان بارداری در زمان بارداری دچار ریزش مو شدید می شود و این کاملا به خاطر شرایطی که در آن قرار دارند بسیار طبیعی است اما جای نگرانی نیست می توانید به راحتی این موضوع را با مصرف عسل طبیعی حل کنید. شما حتما می توانید از عسل به عنوان ماسک مو برای رطوبت رسانی و نرم کردن مو استفاده کنید.

بهترین ماسک تقویت کننده مو با عسل

ماسک های زیادی برای مو وجود دارند که با عسل طبیعی می توان تهیه کرد اما این ماسک مو که طرز تهیه آن را در ادامه برای شما می گذاریم بسیار مهم پر خاصیت می باشد و با چند بار مصرف می توانید بهترین نتیجه را از این ماسک مو دریافت کنید.

مواد لازم برای تهیه ماسک مو با عسل

  1. 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی و خالص
  2. 1 قاشق چایخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل
  3. چند قطره از یک عصاره گیاه مانند آلوئه‌ورا یا رزماری (اختیاری)

مخلوط آماده شده را به خوبی هم بزنید و به مدت 25 الی 30 دقیقه روی سر خود نگهدارید در حین موصضوع نیز هم کف سر خود را ماساژ دهید تا این ماسک به خوبی روی کف سر شما اثر گذار باشد.  بعد از نیم ساعت سر خود را با آب ملایم و شامپو به خوبی شستشو دهید.

نکته های مهم در مورد مصرف عسل

  • عسلی که مصرف می کنید باید کاملا اطمنیان حاصل کنید که خالص و بدون افزودنی باشد چرا که نه تنها این عسل برای بدن مفید نخواهد بود بلکه مضر هم خواهد بود. عسلی را خریداری کنید که دارای برگه آزمایش باشد تا کاملا مطمئن شوید این عسل طبیعی است . شما می توانید این عسل کاملا طبیعی و خالص را از فروشگاه عسلو خریداری کنید برای خرید عسل طبیعی از فروشگاه عسلو کلیک کنید.
  • نکته ی بعدی که در مصرف عسل باید به آن توجه کنیدمقدار مصرف عسل است مانند هر ماده غذایی دیگر مصرف بیش از حد آن میتواند مضرر باشد. پس حتما در مصرف آن تعادل را رعایت کنید.
  • مهمترین نکته این است که هرگونه تغییر در رژیم غذایی یا مصرف مکمل‌ها را با پزشک خود مطرح کنید تا از سلامت شما و جنین شما اطمینان حاصل شود.

همچنین شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین زمان مصرف عسل طبیعی بر روی لینک کلیک کنید.

مطالعه بیشتر : طریقه مصرف عسل و دارچین برای بارداری

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *