دانستنی عسل

بهترین زمان مصرف عسل طبیعی

بهترین زمان مصرف عسل طبیعی

بهترین زمان مصرف عسل طبیعی چه ساعتی می باشد؟ همان طور که می دانید عسل دارای خواص بسیار بی نظیری می باشد که تقریبا همه آن را مصرف می کنند. اما چه ساعتی مصرف شود در ادامه باهم بررسی میکنیم.

همچنین شما عزیزان می توانید برای مطالعه بیشتر در مورد مقدار مجاز مصرف عسل در روز چقدر است؟ بر روی لینک کلیک کنید.

بهترین ساعت برای مصرف عسل طبیعی

عسل طبیعی با خصوصیات آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان و آنتی الرژیک بسیار در رژیم غذایی شما مهم است، اما این که عسل را در چه ساعتی مصرف کنید کاملا با توجه به شرایط و نیاز های شما متغییر می باشد که در ادامه تایم های مختلفی را باهم بررسی می کنیم و شما با توجه به نیاز خودتان یکی از این زمان را انتخاب کنید. اگر به دنبال خرید عسل طبیعی با کیفیت هستید فروشگاه عسلو بهترین گزینه برای خرید عسل می باشد.

مصرف عسل در وعده صبحانه

تقریبا می توان گفت عسل در وعده صبحانه یک عضو ثابت می باشد، مصرف عسل در صبحانه می‌تواند انرژی بخش و مفید باشد. شما می‌توانید عسل را با نان، ماست، یا سریال صبحانه مصرف کنیدو یا حتی روی پنکیک ها بریزید و یک صبحانه خوشمزه را نوش جان کنید.

مصرف عسل قبل از ورزش

قبل از ورزش بدن شما نیاز به انرژی دارد و اگر تایم زیادی برای خوردن مواد غذایی ندارید می توانید عسل مصرف کنید.عسل می‌تواند یک منبع انرژی سریع فراهم کند، بنابراین مصرف آن قبل از ورزش می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین عملکرد را داشته باشید.

مصرف عسل قبل از خواب

همان طور که می دانید مغز در طول شب از انرژی زیادی استفاده می کند پس در نتیجه مصرف کمی عسل قبل از خواب می تواند به عملکرد مغز شما کمک بسیار کند.

از دیگر فواید عسل قبل از خواب می توان به پایین آوردن فشار خون شما اشاره کرد پس در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی کاهش می یابد. اگر خواب راحتی را می خواهید داشته باشید پس مصرف عسل فراموش نشود .

بهترین زمان مصرف عسل طبیعی

مصرف عسل برای درمان بیماری ها

عسل ممکن است در مواقعی که دچار مشکلات گوارشی مثل التهاب معده هستید، بهترین زمان مصرف باشد. عسل خواص ضد التهابی دارد و می‌تواند به بهبود مشکلات گوارشی کمک کند. همچنین عسل خصوصیات ضد باکتری و ضد التهابی دارد، بنابراین مصرف آن در زمان مریضی می‌تواند به تسکین علائم سرماخوردگی و التهاب حلق کمک کند.

حتماً قبل از شروع هر نوع رژیم غذایی یا مصرف مکمل، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید، به ویژه اگر مشکلات سلامت خاصی دارید یا به دنبال راهنمایی در مورد مقدار مناسب عسل برای شرایط خود هستید.

نحوه‎ ی نگهداری عسل طبیعی

بعد از خرید عسل با کیفیت مهم نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که عسل را در کجا نگهداری کنیم، در حالت کلی عسل را می توانید مدت طولانی نگهداری کنید اما شرایطی وجود دارد که با رعایت کردن آن می توانید ماندگاری عسل خود را افزایش دهید . دو نکته بسیار مهم را در ادامه بررسی کرده ایم:

  • بهتر است عسل را در دمای اتاق نگهداری کنید. نگهداری آن در یخچال ممکن است باعث بلور شدن آن شود، اما این به کیفیت آن ضربه می‌زند.
  • برای جلوگیری از اکسیداسیون (تغییر رنگ و طعم) بهتر است از قاشق چوبی یا پلاستیکی برای استخراج عسل از بطری استفاده کنید.

مقدار مصرف عسل طبیعی

مقدار مصرف بستگی به وزن، سلامت عمومی، و نیازهای انرژی مختلف افراد دارد. به طور معمول، یک تا سه قاشق غذاخوری (حدود 20-60 گرم) عسل در روز به عنوان یک قسمت از رژیم غذایی معمولی ممکن است مناسب باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *