انواع عسل, تشخیص عسل

خرید عسل از زنبورداران (عسل اصل و ارگانیک)

خرید عسل از زنبورداران

خرید عسل از زنبورداران از جمله دغدغه افرادی است که به دنبال عسل ارگانیک و طبیعی هستند.

نکته‌ی مهمی که قبل از خرید عسل باید به آن دقت کنید این است که هر زنبورداری عسل طبیعی تولید نمی‌کند و هر عسلی که زنبور تولید می‌کند هم طبیعی نیست. به این معنا که بسیاری از زنبورداران در کنار تغذیه زنبور از شهد گل، اقدام به دادن تغذیه مصنوعی مانند آب و شکر و سایر شربت‌ها به زنبور می‌کنند، تا بارگیری کندو را افزایش دهند. در این مقاله از سایت “ عسلو ” با ما همراه باشید:

خرید عسل از زنبورداران

این نوع عسل اگر چه گاهی از نظر عطر، طعم و رنگ شبیه به عسل طبیعی است، اما به آن عسل تغذیه‌‌ای گفته می‌شود که از نظر کیفیت و خلوص به مراتب از عسل طبیعی پایین‌تر است.

به همین دلیل یکی از مهمترین فاکتور‌هایی که هنگام خرید عسل دارویی باید در نظر گرفت این است که آن را از یک زنبوردار یا مجموعه باصداقت تهیه کنیم. تا مطمئن شویم عسل کاملا طبیعی است و به زنبور هیچگونه تغذیه‌ای داده نشده است.

چرا خرید عسل از زنبورداران مهم است؟

تیم عسلو مراحل کیفیت سنجی زیر را انجام می‌دهد تا از طبیعی بودن عسل اطمینان حاصل کند.

  • انتخاب زنبورداران حرفه‌ای و باصداقت
  • انجام آزمون حسی و چشایی برای شناسایی بهترین عطر و طعم
  • آزمایش فاکتورهای مختلف عسل در یک آزمایشگاه معتبر

نکته مهم بعدی که درمورد خرید عسل طبیعی وجود دارد این است که باید بدانید همه زنبورداران، لزوما عسل طبیعی تولید نمی‌کنند و هر عسلی هم که زنبور تولید می‌کند، طبیعی نیست! خیلی از زنبورداران به منظور بیشتر کردن بارگیری کندو، در کنار تغذیه زنبور از شهد گل، تغذیه‌های مصنوعی اعم از: آب، شکر و انواع شربت‌ها را به زنبور می‌دهند.

خرید عسل از زنبورداران

چطور عسل طبیعی را تشخیص دهیم؟

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، مطمئن‌ترین راه برای تشخیص عسل طبیعی و اصل، خرید عسل ارگانیک از زنبوردار یا فروشنده‌ی معتمد است. راه دیگر برای تشخیص طبیعی بودن عسل، آزمایش آن در آزمایشگاه‌های معتبر است. روش‌های مرسوم مانند تست کبریت و … هیچ پیشوانه‌ی علمی ندارند و نباید از آن‌ها به عنوان معیار تشخیص استفاده شود.
مطالب پیشنهادی: خرید عسل طبیعی از عسلو

راهنمای خرید عسل طببیعی

طبیعتا اگر می‌خواهید هنگام خرید عسل از محصولتان راضی باشید، باید به کیفیت آن خیلی توجه کنید. البته قیمت و کیفیت عسل به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  • تعداد کوچ‌های زنبور
  • فصل برداشت کردن محصول
  • نوع بسته بندی
  • میزان برداشت در فصل مشخص
  • نتیجه آنالیز آزمایشگاهی عسل

عسل خام بهتر است یا عسل گرمادیده ؟

در عسل خام تمام آنزیم‌ها و مواد پرخاصیت و مقوی در عسل که بیشتر خواص و جنبه درمانی دارند، حفظ میشود ولی عسل گرمادیده دیرتر رس می‌کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *