خواص عسل

عسل و شلغم برای درمان سرماخوردگی

عسل و شلغم برای درمان سرماخوردگی

عسل و شلغم برای درمان سرماخوردگی یکی از راه هایی می باشد که به احتمال فراوان در هنگام سرماخوردگی و آنفولانزا برای شما هم اتفاق افتاده است که توصیه کرده اند که شلغم بخورید یا شربت عسل مصرف کنید.

این دو ماده غذایی به علت داشتن خواص ضد باکتریایی که دارند می توانند در درمان انواع این قبیل بیماری ها نظیر سرماخوردگی یا آنفولانزا موثر واقع گردند.

بطور کلی عسل نقش پایه در ترکیب شدن با سایر مواد و هدایت کننده و عاملی برای جذب بهتر دیگر مواد ترکیب شونده با آن را دارا می باشد و به همین علت است که عسل در تمامی ترکیبات نقش پایه را ایفا می کند.

عسل و شلغم برای درمان سرماخوردگی

خواص شلغم چیست

خواص شلغم چیست موضوعی است که می توان در مورد آن بسیار بحث و گفتگو کرد چرا که شلغم حاوی بسیاری از ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز برای بدن می باشد که می تواند در درمان انواع سرماخوردگی ها و آنفولانزا ها به صورت خانگی نقشی مفید و پر رنگ داشته باشد از این رو شلغم دارای : پروتئین،کربوهیدرات،فیبر،کلسیم،آهن،منیزیم،فسفر،پتاسیم

سدیم،ویتامین c می باشد که این مواد کافی است تا از شلغم یک ماده جادویی و درمانی ساخته شود.

خواص شلغم و عسل چیست

شلغم و عسل هنگامی که در کنار یکدیگر ترکیب می شوند می توانند خواص و فایده های زیادی برای بدن انسان دارا باشند در ادامه مطلب به بررسی چند نمونه از این خواص اشاره خواهیم کرد.پس با ما در این مقاله جذاب همراه باشید.

  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا
  • کنترل فشار خون
  • کنترل قند خون
  • خواص ضد باکتریایی شلغم و عسل

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با شلغم و عسل

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با شلغم و عسل موضوعی است که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره کردیم.عسل به علت داشتن خاصیت ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی که دارد می تواند در درمان سرفه های ناشی از سرماخوردگی و از بین بردن عفونت های گلو موثر واقع گردد از طرفی دیگر شلغم نیز با خاصیت آنتی بیوتیکی خود معروف است و همین امر باعثی برای از بین رفتن عفونت های مجاری تنفسی می باشد که اگر بصورت مداوم و منظم مصرف گردند می توانند در درمان این بیماری ها نقش موثری داشته باشند.

کنترل فشار خون با شلغم و عسل

شلغم و عسل هر دو به علت داشتن خواص گوناگونی در کنترل فشار خون تاثیر دارند.شلغم به علت داشتن پتاسیم می تاند سدیمرا از بدن خارج کرده و موجب نچسبیدن پلاکت های خون و در نتیجه انعقاد خون می گردد.همچنین عسل به علت کنترل کلسترول های بد بدن و نیز کاهش آنها نقش مفید و موثری در کنترل فشار خون دارد.

کنترل قند خون با شلغم و عسل

کنترل قند خون با شلغم و عسل به این علت جذاب می باشد که شلغم می تواند سطح قند خون بدن را کاهش داده و در عوض میزان انسولین بدن را افزایش دهد.و همچنین عسل می تواند در حالت کلی میزان قند خون را افزایش دهد ولی می تواند جایگزین مناسبی برای قند های جایگزین نظیر قند و شکر باشد.

عسل و شلغم برای درمان سرماخوردگی

روش های مصرف شلغم و عسل

روش های مصرف شلغم و عسل بسیار متنوع و گوناگون می باشد ولی بطور کلی سه روش کلی و مورد استفاده بیشتر را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

روش اول : در روش اول ابتدا قسمت بالایی شلغم هارا جدا کرده و داخل آنها را خالی کرده تا کمی خالی شوند ولی نباید گوشت شلغم خارج گردد.سپس مقداری عسل در آن ریخته و اجازه دهید 10 ساعت استراحت کند تا عسل آب شلغم ها را به خود جذب کند و پس از آن میل فرمایید.

 

روش دوم : در این روش اگر میخواهید تمامی بخش های شلغم را میل فرمایید داخل شلغم ها را خالی کرده و عسل بریزید و در ظرفی مناسب تا جایی که آب داخل شلغم ها نگردد بریزید و بر روی اجاق گاز و یا بخاری قرار داده تا آرام آرام بپزد و سپس میل فرمایید.

 

روش سوم : در این روش که بسیار مرسوم تر و سریع تر می توانید به ترکیب مورد نظر خود برسید فقط کافیست شلغم ها را پس از پخت خرد کرده و روی آن عسل بریزید و مصرف کنید.

 

ما به شما این نوید را میدهیم که مجموعه عسلو با داشتن کادری مجرب و با سابقه و استفاده از دانش روز دنیا در زمینه تولید عسل با کیفیت و طبیعی فعالیت میکند.

شما عزیزان میتوانید در جهت خرید عسل با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را در جهت خرید این ماده ارزشمند کسب فرمایید.

لازم به ذکر است که به هر عسلی نباید عسل گفت چرا که هدف ما در مرحله اول ارزش گذاری به محصول مورد مصرف مشتری است.

مطمئنا هدف ما سلامتی شما عزیزان است.

کیفیت را از ما بخواهید…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *