زندگی زنبور

روشهای افزایش تولید عسل

روشهای افزایش تولید عسل

روشهای افزایش تولید عسل چگونه است؟موضوعی است که امروزه زنبورداران در پی افزایش تولید عسل در پی آن هستند که با افزایش میزان تولید عسل و افزایش توان تولید حداکثری عسل باعث گرفتن بخشی از بازار شوند.حال سوال پیش می آید که چه راهکار هایی در افزایش تولید عسل موثر است؟چه راهکار هایی باعث افزایش توان زنبور می شود؟

تمامی این ها سوالاتی هستند که در ذهن اکثریت زنبورداران وجود دارد پس با ما در این مقاله مفید همراه باشید تا به پاسخ سوالات خود برسید.

عسل ماده ای شیرین و لذیذ طبیعی می باشد که توسط زنبور عسل تولید می شود هرچقدر توان و کارکرد و تعداد این زنبور ها بیشتر باشد به طبع تولید عسل نیز بیشتر خواهد شد.

روشهای افزایش تولید عسل

راه های افزایش تولید عسل

راه های افزایش تولید عسل گوناگون می باشد به طور کلی باید گفت که بایستی زنبور عسل را با استفاده از روش های مختلف تحریک کرد تا به افزایش تولید عسل دست یابید حال این روش ها به شرایطی گوناگونی مرتبط می باشد که در ادامه به شرح و توضیخ در مورد آنها خواهیم پرداخت.

راه های افزایش تولید عسل عبارتند از:

  • ایجاد فضای مناسب
  • مدیریت صحیح
  • جمعیت زیاد کلنی
  • رسیدگی به آفات و انگل ها
  • دوری از شکارچیان
  • گسترش فضای کندو
  • افزایش گل های طبیعی

حال در ادامه مطلب به بررسی و توضیح در مورد هر یک از راه های افزایش تولید خواهیم پرداخت تا با رعایت کردن تمامی این نکات به تولید هرچه بیشتر عسل دست یابید.

ایجاد فضای مناسب برای تولید بیشتر عسل

ایجاد فضای مناسب برای تولید بیشتر عسل باید به نحوی باشد که زنبور عسل با آرامش و بدون مزاحمت نسبت به تولید عسل اقدام کند.ایجاد بستری مناسب به نحوی که کندو ها با حفظ فاصله از همدیگر و نیز ایجاد فاصله از زنبورستان های دیگر این امکان را برای زنبور عسل فراهم کنید تا زنبور عسل صرفا تمرکز خود را بر روی تولید عسل در کندوی خود لحاظ کند چرا که در صورت نبود فضا و بستری مناسب از عملکرد زنبور کاسته شده و در نتیجه عسل کمتری نیز تولید می شود.

مدیریت صحیح جهت تولید بیشتر عسل

مدیریت صحیح جهت تولید بیشتر عسل نیز یکی از راه هایی است که بایستی حتما مورد نظر قرار گیرد چرا که هر چه این مدیریت و رسیدگی و بی برنامه بودن در رسیدگی به کندو ها کم باشد علتی مبنی بر کاهش تولید عسل می شود.هرچقدر میزان این رسیدگی و مدیریت در جهت رشد دادن و نظام دادن به کندو ها بیشتر شود زنبور عسل نیز تلاش بیشتری در تولید عسل طبیعی خواهد داشت.که یکی از روشهای افزایش تولید عسل می باشد.

جمعیت زیاد کلنی در افزایش تولید عسل

جمعیت زیاد کلنی در افزایش تولید عسل مطمئنا تاثیر بسزایی در تولید آن دارد چرا که هر چه تعداد زنبور در کلنی بیشتر باشد میزان شهد بیشتری وارد کلنی شده و در نتیجه تولید عسل توسط زنبور عسل افزایش می یابد همچنین در فصول سرد سال که زنبور ها قادر به بیرون رفتن از کندو نیستند به ناچار از ذخیره غذایی خود استفاده می کنند که در این فصول بایستی از غذای کمکی هم بهره برد تا تلفات زنبور ها کاسته شود و شاهد یک جمعیت قوی در کلنی باشیم.

رسیدگی به آفات و انگل ها برای افزایش تولید عسل

رسیدگی به آفات و انگل ها برای افزایش تولید عسل یکی از مهمترین نکاتی است که بایستی در کندو ها رعایت شود هرچه میزان این آفات و انگل ها کم باشد و داروهای مورد نیاز آنها به موقع به کندو تزریق شود باعث شادابی هرچه بیشتر کندو می شود ولی در صورت عدم شناسایی به موقع این بیماری ها و آفات موجب می شود تا از جمعیت کندو کاسته شده و زنبور در صورت مشاهده وضع غیرقابل سکونت کندو مجبور به ترک کندو و یافتن محیطی جدید می گردد که این امر امکان دارد باعث شود که کندو از بین برود پس حتما این مورد را جدی بگیرید.

دوری از شکارچیان جهت افزایش تولید عسل

دوری از شکارچیان جهت افزایش تولید عسل موضوعی است که در صورت رخ دادن می تواند میزان تولید عسل شما را کاهش دهد حتما باید در نظر داشته باشید که کندو های خود را از ورود حشرات و حیوانات به دور نگه دارید چرا که می توانند با ورود به کندو باعث برهم زدن نظم کندو و نیز عسل های تولید شده شوند.

گسترش فضای کندو جهت افزایش تولید عسل

گسترش فضای کندو جهت افزایش تولید عسل مبحثی است که در صورت رعایت کردن آن می توانید شاهد یک تغییر بزرگ در افزایش تولید عسل شوید چرا که هر چه محیط و بستر زنبور برای تولید عسل گسترده تر و بازتر باشد زنبور عسل تلاش بیشتری در تولید بیشتر عسل خواهد داشت که بتواند خانه های شان را با عسل پر کند.لازم به ذکر است که باید در نظر داشت که بیش از حد نبایست فضای کندو افزایش یابد چرا که امکان افزایش حمله حشرات نیز بیشتر می شود.

افزایش گل های طبیعی برای افزایش تولید عسل

افزایش گل های طبیعی برای افزایش تولید عسل یکی از موثرترین راه ها برای افزایش تولید عسل می باشد به نوعی اگر در منطقه خاصی کندو های خود را جایگذاری کرده اید با توجه به اقلیم و شرایط آن منطقه با کاشت گل هایی که در آن منطقه باب هستند می توانید زنبور ها را مجاب کنید تا شهد بیشتری وارد کندو کرده و در نتیجه آن عسل بیشتری نیز در کندو و کلنی تولید خواهد شد.اگر چه این حالت نیاز به زمان و صرف هزینه زیاد می باشد پس بهتر است کندو های خود را در جاهای جایگذاری کنید که دارای طبیعت و گل های بیشتری باشند.

بطور کلی با تمامی تفاسیری که در قسمت بالا خدمت شما عزیزان شرح دادیم با رعایت صحیح روشهای افزایش تولید عسل شاهد افزایش حداکثری تولید عسل خود خواهید بود.

روشهای افزایش تولید عسل

 

ما به شما این نوید را میدهیم که مجموعه عسلو با داشتن کادری مجرب و با سابقه و استفاده از دانش روز دنیا در زمینه تولید عسل با کیفیت و طبیعی فعالیت میکند.

شما عزیزان میتوانید در جهت خرید عسل با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را در جهت خرید این ماده ارزشمند کسب فرمایید.

لازم به ذکر است که به هر عسلی نباید عسل گفت چرا که هدف ما در مرحله اول ارزش گذاری به محصول مورد مصرف مشتری است.

مطمئنا هدف ما سلامتی شما عزیزان است.

کیفیت را از ما بخواهید…

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *