نوشیدنی عسلی

شربت عسل برای سرماخوردگی و طرز تهیه آن

شربت عسل برای سرماخوردگی

شربت عسل برای سرماخوردگی چه تاثیری در بهبود سلامت فرد دارد؟ معمولا علل سرفه‌های طولانی و مزمن را باید در بیماری‌هایی چون آسم و آلرژی بینی، رفلاکس معده، برونشیت مزمن و بیماری‌های انسدادی مزمن ریه جستجو کرد.
آلرژی‌ها ازجمله آلرژی بینی یا آسم از جمله علل شایع سرفه‌های مزمن و معمولا خشک یا با خلط اندک است که در همه گروه‌های سنی، بویژه کودکان و جوانان دیده می‌شود. برای درمان سریع سرفه‌های خشک می‌توانید از ترکیب عسل و آب‌لیمو استفاده کنید.

در این مقاله از سایت ” عسلو ” قصد داریم با طرز تهیه شربت عسل موثر برای درمان سرما خوردگی آشنا شویم:

مطالعه بیشتر : دمنوش عسل و لیمو چه خواصی دارد؟

شربت عسل برای سرماخوردگی

یکی از معجون هایی که با عسل تهیه می‌ شود معجون لیمو عسلی است. این معجون از عسل طبیعی و لیموترش طبیعی و تازه تهیه می ‌شود. این نوشیدنی برای درمان گلو درد و سرماخوردگی های زمستان معجزه می ‌کند.

مواد لازم
لیمو۱ کیلوگرم
عسل۱ کیلوگرم
دارچینبه میزان لازم
زنجبیلبه میزان لازم
نعنا خشکدر صورت تمایل

شربت عسل برای سرماخوردگی

طرز تهیه

  • برای تهیه لیمو عسلی خوشمزه و خانگی در ابتدای کار، لیموترش ها را می‌ شوییم و خوب خشک می ‌کنیم تا اصلاً رطوبت نداشته باشند. سر و ته آنها را می ‌گیریم. سپس حلقه حلقه نازک برش می‌ دهیم. دانه‌ های آنها را در می‌آوریم.

  • توجه داشته باشید که دانه‌ها اگر بمانند شهد را تلخ می ‌کنند. شیشه هم باید به خوبی خشک وتمیز شود. در شیشه، یک ردیف لیمو می‌ چینیم. بعد یکی دو قاشق عسل می‌ ریزیم. اگر دوست داشتیم کمی زنجبیل هم اضافه می ‌کنیم.

  • سپس یک ردیف دیگر لیمو می ‌چینیم بعد دوباره عسل و تا آخر ادامه می ‌دهیم. شیشه را پر نمی‌کنیم و لایه آخری باید عسل باشد. در شیشه را می ‌بندیم و در دمای محیط می ‌گذاریم تا لیموها آب بیندازند و باعسل قاطی شوند.

  • حالا باید شیشه حاوی لیمو عسلی را به مدت یک هفته تا ده روز در دمای محیط قرار می‌ دهیم. بعد در یخچال می ‌گذاریم تا یکماه در شیشه را باز نمی ‌کنیم. این اکسیر مقوی را می‌توان برای زمستان استفاده کرد.

  • به جای عسل می ‌توانیم شکر بریزیم. هر مقدار که لیمو داشتیم تقریبا نصف آن شکر نیاز داریم. مثلاً برای یک کیلو لیمو نیم کیلو شکر نیاز است.

شربت عسل و خاکشیر

برای تهیه شربت عسل و خاکشیر به یک چهارم لیوان خاکشیر شسته شده، یک قاشق غذاخوری عسل و 3 قطعه یخ قالبی کوچک نیاز دارید. به مدت 10 تا 15 دقیقه خاکشیر را خیس کرده و آن را چندبار ریگ شور کنید. سپس یک چهارم لیوان را از خاکشیر شسته شده پر کرده و آب را همراه با عسل به آن اضافه نمایید و به آرامی هم بزنید تا عسل به صورت کامل در آن حل شود. قطعات یخ را به شربت اضافه کرده و اجازه دهید تا خنک شود. شربت عسل و خاکشیر برای رفع عطش و سلامتی کبد مفید است.

شربت عسل و زعفران

برای تهیه شربت عسل و زعفران به یک عدد لیمو ترش تازه، یک قاشق غذاخوری آب زعفران، یک قاشق غذاخوری عسل و 3 قطعه یخ قالبی کوچک نیاز دارید. همانند شربت عسل و آبلیموی تازه می توانید این شربت را تهیه کنید، با این تفاوت که از قبل لازم است آب زعفران را آماده کرده و در آخر به شربت اضافه کنید و هم بزنید. شربت عسل و زعفران برای افرادی که طبع سرد دارند، مناسب است.

یک پیشنهاد ویژه : اگر شما هم به دنبال یک زعفران عالی با عطر و طعم فوق العاده هستید برای شما عزیزان یک پیشنهاد ویژه داریم.

هم اکنون می توانید با مراجعه به وب سایت زاگرس زعفران از بهترین و مرغوب ترین زعفران ها با بهترین کیفیت و قیمت برخوردار شوید.زاگرس زعفران ارائه دهنده انواع زعفران های مرغوب و هل بصورت تخصصی و با داشتن تجربه کاری چندین ساله فعالیت می کنند و به راحتی می توانید با کلیک بر روی لینک خرید زعفران محصول مورد نظر خود را در هر جای ایران درب منزل تحویل بگیرید.

مطالعه بیشتر : بهترین زمان خوردن عسل و دارچین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *