تشخیص عسل

رنگ طبیعی عسل چیست؟

رنگ طبیعی عسل چیست؟

رنگ طبیعی عسل را در این مقاله از سایت “عسلو” بررسی خواهیم کرد: تنوع رنگ عسل به سبب نوع گیاهی است که زنبور به شهد گیری آن می‌پردازد، دمای منطقه، نوع بافت خاک، نوع شرایط زیستی و آب و هوایی منطقه و ترکیبات شیمیایی شهد گیاه همگی در رنگ این ماده غذایی تأثیر بسزایی دارند. در ادامه مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت:

رنگ طبیعی عسل

رنگ عسل‌ها متناسب با نوع گیاهی که زنبور شهد آن را می‌گیرد متفاوت است. به همین دلیل است که با تغییر رنگ عسل روبرو می‌شوید و البته هر رنگی به خواص گیاهی خاصی مرتبط است. عسل‌هایی که رنگ تیره‌تری دارند، املاح و مواد معدنی بیشتری داشته و خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن‌ها بسیار بیشتر است. معمولاً گیاهان آویشن و پونه کوهی از جمله گیاهانی هستند که رنگ عسل آن‌ها تیره است. البته هر عسل تیره‌رنگی نمی‌تواند اصل باشد، اما عسل تیره اصل صددرصد خواص مفیدی را بر جا می‌گذارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزه عسل طبیعی چگونه است بر روی لینک کلیک کنید.

مهم ترین ویژگی های عسل از لحاظ رنگ

عسل‌هایی که رنگ تیره‌تری دارند از نظر مزه، طعم قوی‌تری داشته و عسل‌هایی که رنگ روشن‌تری دارند طعم ملایم‌تری نیز دارند. خواص آنتی اکسیدانی و مواد معدنی در عسل های رنگ تیره بیشتر است. به عنوان مثال عسل آویشن نسبت به عسل گون خواص آنتی اکسیدانی بیشتری دارد و به همین دلیل است که از آن برای درمان سرفه و گلودرد استفاده می‌شود.

  • عسل سماق رنگ سبز براق دارد.
  • عسل آویشن رنگ قرمز تیره دارد.
  • عسل بهارنارنج رنگ ملایم و روشنی دارد.

تفاوت عسل رنگ تیره و رنگ روشن

اگر قصد دارید عسلی که خریداری می کنید، سرشار از مواد معدنی و اسید های آمینه ( به خصوص تریپتوفان و تیروزین) باشد، باید عسل هایی تهیه کنید که رنگ تیره ای دارند. البته این به آن معنی نیست که عسل های رنگ روشن، خواص کمی دارند. خیر؛ بلکه منظور غنی تر بودن برخی مواد موجود در عسل است. اگر قصد دارید از خواص دارویی و درمانی عسل، بیشتر بهره مند شوید؛ بهتر است عسل تیره رنگ خریداری کنید.

رنگ طبیعی عسل چیست؟

علت تغییر رنگ عسل چیست؟

از جمله دلایلی که روی تغییر رنگ عسل تأثیر می‌گذارد، روش نگهداری آن است. درصورتی که شرایط مکانی مناسبی برای نگهداری عسل تهیه کنید، قطعاً در طولانی ‌مدت رنگ اصلی و طعم منحصر به فرد عسل حفظ خواهد شد.

در حالت کلی رطوبت، نور مستقیم خورشید، دمای نامناسب، نگهداری در ظروف پلاستیکی و فلزی نامرغوب از جمله دلایلی است که رنگ این ماده خوراکی را تغییر می‌دهد. معمولاً در آب‌وهوای گرم عسل رنگ تیره‌ای را به خود اختصاص می‌دهد. عسلی که از گل محمدی به دست می‌آید عمدتاً سرخ‌رنگ و کمی معطر است.

بیشتر بدانید: ویژگی های عسل طبیعی چیست؟

عسل طبیعی چه رنگی است؟

رابطه ای بین رنگ و طعم عسل ها وجود دارد که توسط آن می توانیم طبیعی بودن عسل را تشخیص دهیم. اگر شما عسلی خریداری کردید که رنگ آن تیره بود، باید طعم تقریبا تندی داشته باشد. اما اگر عسلی که خریداری کردید، رنگ زرد و روشنی داشت، باید طعم آن ملایم تر باشد؛ پس حتما قبل از تهیه عسل، این مقایسه را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *