خواص عسل

پاکسازی کبد با عسل

پاکسازی کبد با عسل

پاکسازی کبد با عسل یکی از راههای درمان این بیماری میباشد.

از آنجایی که کبد چرب هیچگونه داروی شیمیایی خاصی برا درمان ندارد.لذا از این رو برای درمان کبد چرب از داروهای گیاهی و رژیم غذایی مناسب و ورزش استفاده میشود.

در این مقاله سعی در این داریم که کبد چرب چیست؟راه های درمان و پیشگیری و خواص عسل برای کبد چرب و پاکسازی کبد با عسل  را به شما عزیزان بیان کنیم.

پس با ما در این مقاله جذاب و مفید همراه باشید.

پا

کبد چرب چیست؟

کبد چرب چیست؟سوالی میباشد که به احتمال فراوان در ذهن بسیاری از افراد میباشد.کبد عضوی از بدن انسان میباشد که به نوعی مانند یک دستگاه تصفیه آب عمل میکند.

کبد در کل سه وظیفه کلی دارد که به شرح آنها میپردازیم.

1. تصفیه خون: ما همواره با خوردن غذاهای ناسالم مانند فست فود ها ، سس ها ، و انواع نوشیدنی های مصنوعی سمومی را وارد بدن خود میکنیم.

که کبد عهده دار تصفیه و دفع این سموم میباشد.

2. ذخیره سازی: ذخیره سازی کربوهیدرات های مورد نیاز بدن جهت تامین انرژی بدن یکی دیگر از وظایف کبد میباشد.

که با تبدیل کردن کربوهیدرات ها به گلیکوژن این انرژی را تامین میکند.و هنگامی که غذایی وارد بدن نمیشود انرژی از این طریق تامین میشود.

3. تولید صفر: تولید صفرا و جمع آوری آن در کیسه صفرا عملی است که کمک شایانی در جذب مواد مغذی از روده و معده کمک میکند.

کبد چرب زمانی رخ میدهد که سمومی که از طریق داشتن رژیم غذایی نامناسب و خوردن غذاهای فست فود که وارد بدن میشود خارج از توان عملکرد دفع این سموم از طریق کبد میباشد که با افزایش این سموم موجب بروز انواع بیماری های کبدی از جمله کبد چرب میشود.

راههای پیشگیری از کبد چرب

از جمله راهای پیشگیری از کبد چرب همانطور که در قسمت بالا توضیح دادیم بهترین و کاربردی ترین راه پیشگیری از این بیماری داشتن رژیم غذایی مناسب است.

با داشتن یک برنامه غذایی مناسب و عاری از هرگونه سموم میتوانید به خود این نوید را بدهید که کبدتان به هیچ عنوان چرب نخواهد شد.

از دیگر راههای پیشگیری از کبد چرب داشتن یک برنامه ورزشی و پیاده روی روزانه میباشد که هرچقدر فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید.به طبع به انرژی بیشتری هم نیازمند هستید.

و این انرژی از طریق کبد تامین خواهد شد و موجب دفع سموم بدن نیز خواهد شد.

از خوردن نوشیدنی های سرد حین غذا خوردن پرهیز کنید.

از مصرف آب خنک بلافاصله پس از اتمام غذا پرهیز کنید.

نوشیدنی های سرد حین و بعد از فعالیت های ورزشی ممنوع.

با بیان تفاسیر بالا میتوان دریافت که تنها با رعایت چند نکته ساده میتوان از بیماری کبد چرب پیشگیری کرد.

خواص عسل برای کبد چرب

عسل با دارا بودن خواص و فواید بیشماری که دارد از جمله ویتامین‌ها مانند ویتامین‌های گروه B، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، ویتامین C و اسیدهای آمینه میباشد.

صفرا توسط کبد تولید میشود و اگر دچار مشکلی مانند التهاب مجاری آن شود عسل در پاکسازی آن بسیار موثر واقع میشود.

رفع چربی های کبد:

کبد زمانی که چرب شود به این معناست که چربی های دور کبد افزایش پیدا کرده است و برای رفع این چربی ها عسل یکی از بهترین و موثرترین مواد جهت رفع این چربی ها میباشد.

که میتوانید با مصرف مداوم و منظم عسل طبیعی و بره موم با این مشکل خداحافظی کنید.

تنظیم آنزیم های کبد:

هنگامی که آنزیم های کبد بهم میریزد این مشکل دوچندان میشود.عسل با دارا بودن آنزیم های خاصی که دارد میتواند در بهبود این بهم ریختگی ها کمک شایانی بکن.

هنگامی که درجه چربی کبد رو به بالا باشد با مصرف منظم عسل میتوان در جهت کاهش درجه این بیماری عمل کرد.

تنظیم سطح قند خون:

کبد به همراه پانکراس در کنترل قند خون نقش مهمی دارد. ذخیره ناکافی گلیکوژن در کبد باعث ترشح هورمون کورتیزول می‌شود، ذخیره‌ی ناکافی این هورمون، مقاومت در برابر انسولین را ایجاد کرده و کبد چرب می‌شود. از طرفی عسل حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی، اسیدهای آلی و اسیدآمینه‌هایی مانند پرولین است که نسبت به قندهای تصفیه شده، برای بدن مفید است و مورد استفاده بدن قرار می‌گیرد.

قند های موجود در عسل قند های ساده ای هستند که با ورود به کبد به راحتی جذب میشوند.و به هیچ عنوان رسوب نمیکند و عمل دفع آن برا کبد مشکل ساز نمیشود.

از این رو عسل با خاصیت جذب شوندگی سریع و راحت یکی از بهترین راه های درمان این بیماری میباشد.که توسط پزشکان مورد تائید میباشد.

محافظت از صفرا:

صفرا مایع سبز رنگی است که توسط کبد تولید میشود و در هضم غذا و جذب آن از طریق معده و روده کمک بسیاری میکند.

با خوردن عسل میتوانید به هضم غذا کمک کرده و در نتیجه آن کبد با تولید هرچه کمتر صفرا از چرب شدن دور میشود.

نتیجه گیری:

با تمامی تفاسیری که در این مقاله خدمت شما عزیزان ارائه کردیم.نتیجه میگیریم که با داشتن یک رژیم غذایی مناسب ، داشتن برنامه ورزشی و پیاده روی و پرهیز از نوشیدن برخی مایعات خنک حین غذا خوردن و فعالیتهای ورزشی از این بیماری مخرب برای سلامتی خود جلوگیری کنید.

توصیه میگردد بطور منظم آزمایش ها و چک آپ های بدنی خود را جدی بگیرید تا از بروز مشکلاتی همچون کبد چرب اطلاعات کافی داشته باشید.

 

مجموعه عسلو با دارا بودن کادری مجرب و دانش آموخته و نیز مطالعات و تحقیقات فراوان بهترین عسل طبیعی موجود را برای شما عزیزانی که به سلامتی خود اهمیت میدهید را فراهم کرده ایم تا با داشتن لحظاتی شیرین و سالم ارمغان گر یک زندگی سالم برای شما باشیم.

کیفیت را از ما بخواهید…

 

 

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *