خواص عسل

عسل چگونه خراب می شود

عسل چگونه خراب می شود

عسل چگونه خراب می شود موضوعی است که بایستی در مورد آن بحث و گفتگو کرد که در پاسخ به این سوال که آیا عسل خراب می شود یا خیر باید بگوییم که عسل تاریخ انقضا ندارد و خراب نمی شود اما با توجه به پاسخ این سوال هنگام خرید عسل از فروشگاه ها بر روی آنها تاریخ انقضا مشاهده می شود که نشانگر زمان مصرف عسل می باشد.

در پاسخ کلی به این سوال باید گفت که جواب هم خیر است هم بله چرا که اگر عسل در شرایطی مناسب نگهداری گردد سالیان سال خراب نمی شود ولی اگر شرایط رعایت نگردد ازجمله حالت هایی که باعث فاسد شدن عسل رخ دهد عسل می تواند خاصیت خود را از دست داده و خراب شود.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع علل های فاسد شدن عسل و نیز راه های جلوگیری از آن آشنا کرده و مطالب مفیدی ارائه دهیم.

پس با ما در این مقاله جذاب همراه باشید…

همچنین برای مطالعه بیشتر در مورد چرا عسل کدر می شود می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

عسل چگونه خراب می شود

علت فاسد نشدن عسل چیست

علت فاسد نشدن عسل چیست موضوعی است که به خواص و قابلیت های عسل در برابر فاسد شدن باز می گردد.عسل به علت داشتن برخی مواد و طی گذشت برخی فرایند توسط زنبور عسل فاسد نمیشود. در ادامه به چند نمونه از خاصیت های عسل اشاره خواهیم کرد که باعث خراب نشدن عسل میگردد.

  • قند بالا : عسل با دارا بودن حدود 80 درصد قند می باشد که این خاصیت موجب عدم زنده ماندن باکتری ها و تولید مثل آنها می شود.همچنین عسل به علت داشتن خاصیت اسمزی که دارد آب سلول های باکتری ها را گرفته و باعث مرگ آنها می گردد.عسل به علت پر تراکم بودن اکسیژن به سختی می تواند در آن نفوذ کند و هنگامی که اکسیژن در آن نباشد جایی برای رشد و تکثیر میکروب ها و ویروس ها نیست.

 

  • خاصیت اسیدی عسل : عسل به علت داشتن ph بالا خاصیت اسیدی دارد و همین عامل کافیست تا محیطی اسیدی در آن به وجود آمده و میکروب ها و ویروس ها نمی توانند در بستری اسیدی رشد و تکثیر یابند که از همین خاصیت عسل برای درمان زخم و عفونت ها نیز استفاده می گردد.که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان زخم با عسل می توانید به مقالات قبل تر ما مراجعه کرده و یا بر روی لینک کلیک فرمایید.

 

  • آنزیم های عسل : زنبور عسل طی فرایند تولید عسل آنزیم هایی از جمله گلوکز اکسیداز اضافه می کند که همین آنزیم باعث تبدیل شدن قند به اسید گلونیک که همان به وجود آورنده خاصیت اسیدی عسل و نیز پراکسید هیدروژن که خاصیت بالای ضد میکروبی و ویروسی دارد تبدیل می کند.

عسل چگونه خراب می شود

عسل چگونه خراب می شود نیز موضوعی است که امکان دارد سوال بسیاری از افراد باشد همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم عسل خاصیت های فراوانی در مقابل فاسد شدن دارد که از این امر جلوگیری می کند ولی عواملی نیز در این فاسد شدن تاثیر گذار می باشند که در ادامه مطلب به بررسی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

  • رطوبت بالا : رطوبت بالای عسل یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایل فاسد شدن عسل می باشد که بطور کلی عسل بایستی رطوبتی در حدود 18 درصد و پایینتر داشته باشد که در صورت بالا بودن میزان این رطوبت عسل به سمت فاسد شدن حرکت می کند.

 

  • عسل نرسیده : عسل نرسیده نیز یکی از عوامل تخمیر عسل می باشد.چرا که اگر عسل زودتر از موعد مقرر برداشت شود و رطوبت عسل توسط زنبور عسل کاهش پیدا نکند عسل دارای رطوبت زیاد می شود که این عامل موجب تخمیر و فساد عسل می شود.

 

  • نگهداری اشتباه : نگهداری اشتباه عسل نیز از عوامل فساد عسل می باشد که در صورت نگهداری نادرست از عسل و در مجاورت اکسیژن زیاد و رطوبت زیاد قرار گیرد عسل این رطوبت و اکسیژن را به خود جذب می کند که بایستی حتما عسل را در یک ظرف در بسته با درب محکم نگهداری کنید تا از فاسد شدن این محصول طبیعی جلوگیری شود.

عسل چگونه خراب می شود

 

نتیجه گیری: با تمامی تفاسیری که در قسمت های بالا خدمت شما عزیزان ارائه کردیم عسل با داشتن تمامی خاصیت های ضد فساد در برخی حالات نیز موجب فاسد شدن عسل میگردد در کل اگر عسل را بدور از آب و رطوبت نگهداری کنید عسل فاسد نمیشود.

 

ما به شما این نوید را میدهیم که مجموعه” عسلو “با داشتن کادری مجرب و با سابقه و استفاده از دانش روز دنیا در زمینه تولید عسل با کیفیت و طبیعی فعالیت میکند.

شما عزیزان میتوانید در جهت خرید عسل با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را در جهت خرید این ماده ارزشمند کسب فرمایید.

لازم به ذکر است که به هر عسلی نباید عسل گفت چرا که هدف ما در مرحله اول ارزش گذاری به محصول مورد مصرف مشتری است.

مطمئنا هدف ما سلامتی شما عزیزان است.

کیفیت را از ما بخواهید…

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *