فواید عسل

عسل برای جای بخیه

عسل برای جای بخیه

عسل برای جای بخیه بسیار مفید می باشد، اگر زخمی دارید می توانید با عسل روند درمان خود را تسریع کنید.

عسل چطور می‌تواند به درمان زخم ها کمک کند؟

شاید با شنیدن این جمله که اگر زخمی دارید عسل بهترین درمان است آشنا باشید اما آیا واقعا موثر است در پاسخ به این سوال باید بگویم بله، عسل خاصیت درمانی فوق العاده ای  داردو در ادامه به شما خواهیم گفت که این عسل چگونه به درمان زخم می پردازد.

برای درمان زخم خود همین الان خرید عسل طبیعی خود را انجام دهید.

  • خاصیت اسیدی

اولین و مهمترین ویژگی عسل که باعث می‌شود مرهم مناسبی برای زخم ها باشد خاصیت اسیدی عسل است.

PH عسل طبیعی بین ۳.۵ تا ۵.۵ است. این یعنی عسل طبیعی دارای خاصیت اسیدی است و به همین دلیل زمانی که بر روی زخم قرار می‌گیرد، باعث تحریک هموگلوبین خون و آزاد کردن اکسیژن می‌شود. این خاصیت باعث می شود که پروتئاز که باعث می شود روند ترمیم زخم کند پیش برود کاهش پیدا کند و ترمیم زخم تسریع شود.

  • خاصیت اسمزی

همانطور که می‌دانیم عسل یک ماده اشباع از قند است. همین عامل سبب می‌شود که عسل خاصیت اسمزی داشته باشد به این معنا که یک جاذب طبیعی رطوبت و آب است.

خاصیت اسمزی بالای عسل باعث می‌شود تا مایع را از بستر زخم بیرون بکشد و یک خروجی لنف ایجاد کند. قند موجود در عسل همچنین آب را از سلول‌های باکتری خارج می‌کند و تا زمانی که عسل با ترشحات زخم خیلی رقیق نشده است از رشد باکتری جلوگیری می‌کند.

همچنین شما عزیزان می توایند برای مطالع در مورد طریقه ساخت اسکراب با عسل طبیعی بر روی لینک کلیک کنید.

عسل برای جای بخیه

  • خاصیت ضد باکتریایی

زخم ها بیشتر در معرض عفونت می باشند و این موضوع باعث می شود که نه تنها زخم دیر خوب شود بلکه خطر ناک نیز باشد، به همین دلیل شما باید زخم و بخیه خود را به بهترین شکل از عفونت و باکتری دور نگه دارید تا زخم شما بسته شود. مطالعات نشان داده است که عسل دارای اثرات ضد باکتریایی می باشد و می تواند با تعداد بیشماری از گونه های مختلف باکتری و قارچ مقابله کند، در نتیجه عسل باعث می شود تا زخم شما کمتر در معرض عفونت قرار گیرد.

  • خاصیت ضد التهابی

زخم ها چه سطحی و چه عمیق بعد از ایجاد شدن دچار التهاباتی می شوند، عسل از زمان های دور یک ماده ضد التهاب شناخته شده بود، شاید شنیده باشید که افراد سن بالا در زمان آفتاب سوختگی به شما توصیه می کنند تا از عسل استفاده کنید. پس در نتیجه عسل در کم کردت التهاب عسل بسیار مفید است.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *