خواص عسل

درمان سوختگی با عسل

درمان سوختگی با عسل از دیر باز مورد توجه تمامی جوامع و ملت ها قرار گرفته است.خاصیت دارویی عسل یکی از نکات غیرقابل انکار این ماده بهشتی میباشد که توسط گذشتگان نیز مورد استفاده قرار میگرفته است.

سابقه استفاده از عسل برای درمان برخی بیماری ها و سوختگی ها و زخم ها به مصریان باستان باز میگردد به گونه ای که مصریان باستان از آن برای درمان جای زخم و سوختگی

و نیز حتی مومیایی کردن اجساد خود استفاده میکردند و توجه ویژه ای بر روی عسل داشته اند.

عسل به علت داشتن خواص فراوان از جمله خاصیت آنتی بیوتیکی،آنتی اکسیدانی،ضد باکتری،ضد عفونت و…از اهمیت بالایی در صنعت دارویی و زیبایی برخوردار میباشد.

در این مقاله قصد داریم شمارا با معجزه عسل در درمان سوختگی با آن آشنا و با جای سوختگی های خود خداحافظی کنید.

درمان سوختگی با عسل

عسل چگونه باعث ترمیم سوختگی میشود

عسل طبیعی دارای خواص گوناگون در زیبایی و ترمیم پوست دارد که به علت خاصیت ضد باکتری بودن خود باعث ترمیم جای سوختگی ها میشود.

  • این ماده به علت دارا بودن خاصیت اسیدی و ضد باکتری مانعی برای رشد میکروب ها در ناحیه زخم میشود.
  • عسل به علت دارا بودن خاصیت ضد باکتری موجب عدم عفونت ناحیه سوختگی میشود.
  • عسل با خنک نگه داشتن ناحیه سوختگی موجب کاهش درد ناشی از آن میشود.
  • این ماده به علت دارا بودن خاصیت اسمزی که موجب بیرون کشیدن آب سلول های باکتری میشود باعث مرگ آنها میگردد و خاصیت لنفی ایجاد میکند.
  • خاصیت ترمیم کنندگی بالا عسل موجب بهبود هرچه سریعتر جای سوختگی میشود.
  • این ماده لذیذ بهشتی با ایجاد یک لایه بر روی جای سوختگی موجب نرسیدن هوا به آن ناحیه و در نتیجه عدم تاول میشود.
  • نرم کردن پوست سوخته

از عسل برای هر سوختگی استفاده کنیم؟

در ابتدا باید به این اشاره کرد که خیر اولا هر عسلی مناسب ترمیم نمیباشد و بایستی تنها از عسل طبیعی استفاده کرد چراکه استفاده از عسل تقلبی علاوه بر برطرف نکردن جای سوختگی ها بلکه میتواند تاثیرات مخربی را بر روی پوست شما بگذارد.دوما از عسل برای هر سوختگی استفاده نکنیم.

عموما سوختگی ها به 3 دسته تقسیم میشوند که از عسل میتوان تنها در سوختگی های سطح 1 و 2 استفاده کرد و بطور کلی از عسل تنها در درمان سوختگی های سطحی میتوان استفاده کرد.

تذکر: لازم به ذکر است که از عسل برای درمان هر نوع سوختگی درجه 3 استفاده نکنید برای درمان سوختگی های درجه 3 که میزان سوختگی از پوست فرد گذشته و گوشت او رسیده است فورا به پزشک مراجعه کرده یا با اورژانس تماس حاصل فرمایید.

چرا که استفاده خودسر و بدون تجویز پزشک برای این نوع سوختگی با عسل میتواند طبعات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

تنها در سوختگی های سطحی از عسل به عنوان یک دارو و درمان استفاده کنید.

بهترین عسل در درمان سوختگی

بهترین عسل در درمان سوختگی عسل مانوکا میباشد چرا که به علت دارا بودن خاصیت های فراوانی که در درمان سوختگی ها لازم است بسیار موثرتر میتواند واقع گردد.

اگر به هر نحوی دسترسی به عسل مانوکا را ندارید نیز میتوانید از عسل طبیعی خام استفاده کنید.چرا که عسل مانوکا در کشور ایران تولید نمیشود و محصول کشور نیوزلند میباشد

و طبعا در صورت وجود نمیتوان اعتمادی به اصل بودن این عسل داشت با توجه به وجود افراد سودجو و دلال هیچگونه اطمینانی از اصل بودن این محصول نمیتوان در دست داشت.

درمان سوختگی با عسل

خاصیت اسیدی و ضد باکتری عسل

خاصیت اسیدی و ضد باکتری این ماده بهشتی موجب میشود تا باکتری های موجود در ناحیه سوختگی از بین بروند و نیز به علت خاصیت ضد عفونی خود موجب از بین رفتن عفونت های همان ناحیه میشود که یکی از تاثیرات خوب عسل بر روی درمان سوختگی میباشد که شرکت های بزرگ آرایشی بهداشتی نیز از این خاصیت عسل در محصولات خود بهره میگیرند.

عسل خنک کننده پوست

عسل با خنک نگه داشتن ناحیه سوختگی و زخم باعث کاهش درد ناشی از این اتفاق میشود که به عنوان یک مسکن و آرام بخش عمل میکند چرا که این درد میتواند با کلافگی و سوزش همراه باشد.

خاصیت اسمزی عسل

عسل با دارا بودن خاصیت اسمزی خود موجب تسریع روند بهبودی جای سوختگی و زخم ها میشود چرا که این خاصیت عسل موجب بیرون کشیدن آب سلول های باکتری آن ناحیه میشود که باعث از بین رفتن باکتری ها و جلوگیری از عفونت میشود و همین امر موجب بهبود و تسریع امر بهبود جای سوختگی ها میشود.

خاصیت لایه گذاری

این ماده لذیذ طبیعی با ایجاد یک لایه بر روی پوست موجب عدم رسیدن هوا و در نتیجه عدم تاول میشود که در درمان سوختگی ها بسیار موثر است.

نتیجه گیری

با تمامی تفاسیر بالا میتوان نتیجه گرفت که عسل تاثیر بسزایی در درمان سوختگی ها و زخم ها دارا میباشد که ما در مقاله ای جداگانه بصورت مفصل از خواص عسل برای ترمیم زخم بحث کرده ایم.همچنین حتما بایستی از عسل طبیعی در درمان جای سوختگی ها استفاده کرد چرا که عسل های تقلبی میتواند اثرات مخربی داشته باشند.

از این ماده معجزه گر تنها در درمان سوختگی های سطحی بهره ببرید و در صورت وجود سوختگی های عمیق حتما به پزشک مراجعه کرده و استفاده خودسر از آن میتواند تاثیرات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

 

ما به شما این نوید را میدهیم که مجموعه” عسلو “با داشتن کادری مجرب و با سابقه و استفاده از دانش روز دنیا در زمینه تولید عسل با کیفیت و طبیعی فعالیت میکند.

شما عزیزان میتوانید در جهت خرید عسل با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را در جهت خرید این ماده ارزشمند کسب فرمایید.

لازم به ذکر است که به هر عسلی نباید عسل گفت چرا که هدف ما در مرحله اول ارزش گذاری به محصول مورد مصرف مشتری است.

مطمئنا هدف ما سلامتی شما عزیزان است.

کیفیت را از ما بخواهید…

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *