موم

خواص موم عسل برای معده چیست؟

خواص موم عسل برای معده را در این مقاله از سایت ” عسلو ” بررسی خواهیم کرد: موم عسل یکی از فرآورده های جانبی زنبور عسل می باشد که خواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن و سیستم گوارشی انسان دارد. معده نیز مهم ترین جز سیستم گوارشی می باشد که عملکرد آن با توجه به نوع مواد غذایی مصرفی تغییر می کند. به همین دلیل استفاده از موم عسل برای افرادی که در ناحیه معده خود احساس درد می کنند، بسیار مفید می باشد.

همچنین شما عزیزان می توانید برای مطالعه بیشتر در مورد آیا موم عسل خوردنی است بر روی لینک کلیک کنید.

خواص موم عسل برای معده

موم عسل دارای رنگ های زرد و سفید می باشد که توسط زنبور های کارگر تولید می شود. این ماده غذایی تاثیر زیادی در بهبود عملکرد معده دارد. درمان بیماری هایی مانند میکروب معده با موم عسل سابقه طولانی دارد. موم عسل یک ماده میکروب زدا و باکتری زدا است که به آسانی می تواند میکروب های موجود در معده به خصوص هلیکوباکترپیلوری را تحت درمان خود قرار دهد. برای این منظور توصیه می شود موم عسل را به طور منظم مصرف کنید.

بهبود زخم معده با موم عسل

مصرف موم عسل برای افرادی که دارای بیماری زخم معده هستند، بسیار مفید می باشد. دلیل این تاثیرگذاری بر روی معده این است که موم عسل روی زخم های ایجاد شده در معده را پوشش داده و از تماس اسید معده با آن جلوگیری می کند. در نتیجه باعث ترمیم زخم ها در معده می شود.

کاهش التهابات معده با موم عسل

موم عسل برای کسانی که دارای درد در ناحیه معده هستند بسیار مفید است. با بکارگیری موم عسل و گاهی همراه با آن عسل طبیعی ، می توانند تا حد بسیاری درد را کاهش داده و از التهابات پیش آمده در معده تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنند.

تاثیر موم عسل در رفلاکس معده

رفلاکس معده مشکلی است که بسیاری از افراد به دلیل تغذیه نامناسب با آن دست و پنجه نرم می کنند. مهمترین علائم این بیماری احساس ترشی در معده است که ممکن است به بروز حالت تهوع در بیمار نیز منجر شود. برای بهبود این مشکل، مصرف غذاهایی با طبع گرم بسیار موثر است. موم عسل، از مشتقات عسل بوده و طبعی گرم دارد، در نتیجه برای درمان مشکل رفلاکس معده کاربرد ویژه ای دارد.

مطالب پیشنهادی: خرید عسل موم دار از فروشگاه آنلاین عسلو

مطالعه بیشتر : خواص بینظیر موم عسل چیست؟

مطالعه بیشتر : طریقه مصرف بره موم چیست؟

خواص موم عسل برای معده

درمان فوری درد معده با موم عسل و طریقه مصرف آن

برای درمان سردی معده و سوزش آن می توانید از ترکیب موم عسل و کمی دارچین استفاده کنید. این ترکیب فواید بسیار زیادی برای درد معده و سردی آن دارد. مهم تر اینکه عسل با موم مانند مرهمی بر روی زخم و التهابات معده عمل می کند و این عارضه را تا حد چشم گیری بهبود خواهد بخشید.

طرز تهیه دمنوش آویشن با موم عسل

  • یک قاشق آویشن کوهی را در قوری دمنوش تان بریزید.
  • یک قاشق نعنای خشک یا تازه نیز اضافه کنید.
  • دو لیوان آب اضافه کنید.
  • با شعله کم ترکیب را بجوشانید تا یک لیوان آب باقی بماند.
  • پس از ولرم شدن دمنوش، یک قاشق عسل را به همراه موم  به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *