خواص عسل

خواص عسل در بارداری

خواص عسل در بارداری

خواص عسل در بارداری یکی از نکات مهم و قابل توجهی میباشد که نمی توان از آن غافل شد با توجه به خواص بسیار و بیشماری که عسل دارد و نیز دوران بارداری که یکی از دوران های زنان میباشد که بایستی توجه هرچه بیشتری نسبت به سایر زمان ها بر روی سلامت جسمی خود داشته باشندچرا که تغذیه نوزاد در این دوران وابسته به تغذیه مادر میباشد مطمئنا این ماده غذایی در دوران بارداری هم برای مادر و هم برای جنین بسیار مفید و موثر میباشد که نمیتوان از خواص عسل در بارداری به راحتی چشم پوشی کرد.

فواید عسل در بارداری

  1. منبع انرژی طبیعی: عسل حاوی قندهای ساده مانند گلوکز و فروکتوز است که به زودی به انرژی تبدیل می‌شوند. این انرژی می‌تواند زنان باردار را در طول روز قدرت بخشد و انرژی لازم برای باروری و رشد جنین را فراهم کند.
  2. منبع آنتی‌اکسیدان: عسل حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند فلاونوئیدها و فنولیک‌ هاست که در مقابله با آسیب‌های اکسیداتیو کمک می‌کنند و به سلامتی و رشد جنین کمک می‌کنند.
  3. ضد التهاب و ضد عفونی کننده: خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی عسل می‌تواند در جلوگیری از عفونت‌های مختلف و به حفظ سلامتی زنان باردار کمک کند.
  4. تسکین دهنده علائم عفونت‌های تناسلی: مصرف عسل می‌تواند در کاهش علائم عفونت‌های تناسلی نظیر التهاب‌های مهبلی کمک کند و به زنان باردار راحتی بخشد.
  5. تقویت سیستم ایمنی: مصرف معتدل عسل می‌تواند سیستم ایمنی زنان باردار را تقویت کرده و آنها را در مقابل بیماری‌ها و عفونت‌ها محافظت کند.

عسل در ماه آخر بارداری

عسل در ماه های آخر بارداری آیا می تواند مفید و مثمر ثمر واقع گردد؟سوالی است که برای بسیاری از مادران باردار در ماه های آخر بارداری پیش می آید که آیا این امکان وجود دارد که در ماه های آخر بارداری عسل مصرف کنند و یا اینکه عسل چه خواص و فوایدی در این ماه ها برای مادر و جنین دارد؟

  • ماه‌های آخر بارداری برای زنان باردار مهم و حساس است و تغذیه مناسب در این دوران از اهمیت بسزایی برخوردار است.
  • استفاده از مواد غذایی طبیعی مانند عسل ممکن است به زنان باردار در این دوران کمک کند.

خواص عسل در ماه‌های آخر بارداری:

  1. تسکین درد و ناراحتی‌های مربوط به حاملگی: عسل ممکن است به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی خود، در تسکین دردهای مربوط به ماه‌های آخر بارداری مؤثر باشد.
  2. کمک به تسریع فرایند تولد: برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف عسل می‌تواند به تسهیل و تسریع فرایند تولد کمک کند. این خصوصیت می‌تواند در مواقعی که زنان باردار به طور طبیعی می‌خواهند فرآیند زایمان را تسریع دهند، مفید باشد.
  3. منبع انرژی طبیعی: عسل می‌تواند به عنوان یک منبع انرژی طبیعی و سریع برای زنان باردار در دورانی که نیاز به انرژی بیشتر دارند، مفید باشد.

نکات مهم در استفاده از عسل در ماه‌های آخر بارداری:

  • مصرف معتدل و با اطمینان
  • مشورت با پزشک قبل از شروع هر گونه رژیم غذایی جدید
  • انتخاب عسل با کیفیت و خالص

فواید عسل طبیعی برای مادر و جنین

عسل با توجه به دارا بودن خواص ضدباکتریایی و آنتی اکسیدانی که دارد موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن میگردد که این امر موجب افزایش ایمنی بدن و مادر و جنینی که وابسته مادر است میشود.

در دوران بارداری برای جلوگیری از انواع بیماری ها و عفونت ها و سرماخوردگی و آنفولانزا نیاز به داشتن سیستم ایمنی قوی میباشد که با خوردن روزانه 2 الی 3 قاشق عسل طبیعی این امر میسر خواهد گردید.به همین دلیلی است که عسل را در دوران بارداری همانند یک معجزه پنهان تلقی میکنند.

رفع بی خوابی در بارداری

بی خوابی یکی از عواملی است که ممکن است برای مادر در دوران بارداری رخ دهد علائمی همچون استرس،نگرانی از سلامت جنین،لگد های جنین و… میتواند خوابی راحت را از مادر بگیرد و باتوجه به کمبود خواب مادر امکان کم شدن و افت انرژی مادر در طول روز و نیز انتقال انرژی کم به جنین ممکن است باعث وارد شدن آسیب به جنین گردد.

از همین رو برای جلوگیری از بی خوابی با خوردن یک قاشق عسل قبل از خواب تاثیر و معجزه این ماده غذایی بهشتی را به وضوح خواهید دید.

توصیه میشود با مصرف یک قاشق عسل طبیعی به همراه یک لیوان شیر قبل از خواب،خوابی راحت و سنگین را برای خود فراهم آورید و از معجزه عسل برخوردار شوید.

رفع درد معده در بارداری

زخم معده یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با این درد دست و پنجه نرم میکنند و اگر شمایی که زخم معده دارید و باردار میباشید حتما باید به این امر توجه بسیاری داشته باشید چرا که زخم و درد معده شاید باورتان نشود ولی تاثیر مخربی در سلامت جنین میگذارد پس این امر را جدی بگیرید.

با توجه به نزدیک بودن معده به رحم مادر و داشتن زخم معده و درد معده این امر میتواند باعث بروز مشکلات بسیار و خطرناکی برای جنین باشد که اگر همچین مشکلی دارید حتما به پزشک خود مراجعه و به دنبال درمان آن باشید و نیز با مصرف مداوم و منظم عسل طبیعی این طول درمان را کاهش دهید و به بهبود هرچه بهتر آن کمک کنید.

مقدار مجاز مصرف عسل در بارداری

مصرف هر نوع ماده غذایی بیش از حد مجاز آن در دوران بارداری میتواند بر سلامتی مادر و نیز جنین تاثیر منفی بگذارد و عسل نیز از این قضیه مستثنی نمیباشد و باید بصورت اصولی و به اندازه مجاز مصرف کرد چرا که با توجه به مصرف بیش از حد آن باعث بروز مشکلاتی میگردد که در پایین به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • احتمال افزایش قند خون و نیاز به انسولین
  • احتمال به خطر افتادن سلامت دندان ها
  • افزایش وزن و بیماری های قلبی عروقی
  • گرفتگی و اسپاسم عضلات شکم
  • احتمال افزایش جوش های پوستی
  • احتمال افزایش فشار خون

با توجه به تفاسیر بالا و صحبت از فواید و مضرات استفاده بیش از حد عسل در دوران بارداری امیدواریم با رعایت نکات منظم مصرف عسل در دوران بارداری سلامت جسمی و جنین خود را تضمین کنید و از فواید معجزه آسا عسل غافل نشوید.

ما در سایت عسلو برای شما مادران گرامی بهترین عسل های طبیعی موجود را فراهم آورده ایم تا ضامن سلامتی جنین خود شوید.

کیفیت را از ما بخواهید…

مطالعه بیشتر : طریقه مصرف عسل و دارچین برای بارداری

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *