خواص عسل

بهترین خوراکی برای تقویت سیستم ایمنی

بهترین خوراکی برای تقویت سیستم ایمنی در نگاه اول شما را به فکر فرو می برد که حتما یک معجون با ترکیب چند ماده غذایی می باشد که توانگر تقویت سیستم ایمنی بدن شما را داشته باشد.ولی در پاسخ به این تفکر باید بگوییم که خیر اینگونه نیست ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با یک ماده طبیعی و سرشار از انرژی و خواص آن آشنا کنیم تا از آن شگفت زده شوید.

بهترین خوراکی برای تقویت سیستم ایمنی عسل می باشد.عسل یک ماده طبیعی و شیرین کننده طبیعی می باشد که طبیعت به انسان هدیه داده است و تا حدی مفید و سرشار از پروتئین ها و ویتامین های مورد نیاز بدن انسان می باشد که به تنهایی یک غذای کامل برای انسان محسوب می شود.

بهترین خوراکی برای تقویت سیستم ایمنی

خواص عسل

ترکیبات عسل:

بر اساس اطلاعات به دست آمده از نویسندگان و متخصصین مختلف، عسل شامل ۷۰ تا ۳۰۰ نوع ماده گوناگون است.

ترکیبات عمده عسل مشتمل است بر قند ها (۷۵.۹ درصد )، آب (۱۸-۲۰ درصد)، دکستروین (۲-۵ درصد)، مواد ازته (۵/۰ درصد)، مواد معدنی (۲/۰ درصد)، چربی ها (۲/۰ درصد) و اسیدها (۱/۰ درصد).

ترکیبات عسل های مختلف ممکن است متفاوت باشد. گلوکز و فروکتوز قند های عمده عسل هستند.

عسل گل دارای بیش از ۸۰ درصد گلوکز و فروکتوز و تا ۵ درصد ساکارز است.

آنزیم های عسل:

۱۵ آنزیم در عسل شناسایی شده است که با ارزش ترین آنها عبارتند از:

اینورتاز، دیاستاز، کاتالاز، پراکسیداز، پروتئاز، اینورتاز که کاتالیزور تبدیل ساکاروز به قندهای ساده گلوکز و فروکتوز است.

اسید های آمینه عسل:

عسل حاوی انواع اسیدهای آمینه است که مهم ترین آنها شامل: پرولین، فنیل آلانین، گلوتامین و اسید آسپارتیک است.

ویتامین های عسل:

ویتامین ها ترکیبات آلی و پیچیده هستند. عسل دارای مقادیر کمی از ویتامین ها است. با این حال همین مقادیر کم، نقش مهمی در شکل گیری سیستم های آنزیمی در بدن دارند.

آنها در فرایند سوخت و ساز پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها مشارکت دارند. منشاء ویتامین های عسل، شهد و دانه گرده است. عسل حاوی اسید آسکوربیک (ویتامین C)، تیامین (ویتامین B1)، ریبوفلاوین(ویتامین B2)، پانتوتنیک (ویتامین B5)، پیریدوکسین(ویتامین B6)، اسید فولیک و پتروئيل گلوتامیک ( ویتامین BC)، توکوفرول(ویتامین E)، فیلوکوئینون (ویتامینK)، کاروتن (پیش ویتامین A)، بیوتن (ویتامین H)، و اسید نیکوتینیک (ویتامین PP) است.

عسل های تیره رنگ ویتامین C بیشتری دارند.

منشاء اسیدهای موجود در عسل از شهد، عسلک، گرده گل و ترشحات غدد زنبور است. این اسیدها در حین فرایند تخمیر قندها ساخته می شوند.

اسیدهای آلی عسل شامل : اگزالیک اسید، استیک اسید، مالیک اسید، فورمیک اسید، سوکسنیک اسید، گلوکنیک اسید، اسید سیتریک، اسید تارتاریک و… است.

بهترین خوراکی برای تقویت سیستم ایمنی

تقویت سیستم ایمنی بدن با عسل

تقویت سیستم ایمنی بدن با عسل یکی از راه های تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد که می توانید با مصرف مداوم و منظم عسل طبیعی با استفاده از روش های گوناگون و با ترکیب کردن سایر مواد طبیعی به ترکیبی پر انرژی و مفید برای سیستم ایمنی بدن برسید.عسل با دارا بودن ویتامین های فراوانی که دارد می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها و نارسایی ها کمک شایانی بکند.از جمله ویتامین های موجود در عسل به شرح زیر می باشد :

  • ویتامین a
  • ویتامین b
  • ویتامین c
  • ویتامین b1
  • ویتامین b2
  • ویتامین b5
  • و…

با توجه به تفاسیر بالا و توضیحاتی در مورد خواص عسل به این نتیجه میرسیم که این ماده غذایی طبیعی دارای خواص بسیاری برای بدن می باشد ولی باید توجه داشت که در مصرف عسل حتما بایستی از عسل طبیعی استفاده کرد چرا که عسل های تقلبی و ناخالص علاوه بر نداشتن هیچگونه خاصیت و فایده ای برای بدن بلکه می تواند باعث بروز بسیاری از امراض در بدن بشود که قابل جبران نباشند.

حتما در هنگام خرید عسل به اصل بودن عسل توجه داشته و از مراکز و افراد معتبر و دارای صلاحیت خریداری کنید.

از ابتدا بر آن بوده ایم که با ارائه محصولات سالم و طبیعی ضامن سلامتی شما عزیزان باشیم چرا که در مرحله اول رضایت شما عزیزان و سلامتی شما برایمان در اولویت قرار دارد.

مجموعه عسلو با ایجاد فضا و بستری مناسب در جهت تولید عسل طبیعی و پرورش زنبور در فضایی طبیعی در جهت تولید عسل طبیعی و با برگه آزمایش در خدمت شما عزیزان می باشیم.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *