خواص عسل, زندگی زنبور

آیا نیش زنبور مفید است

آیا نیش زنبور مفید است

آیا نیش زنبور مفید است؟نیش زنبور به باور برخی از افراد دارای خواص دارویی و درمانگر می باشد همانطور که از نام آن مشخص می باشد این نیش سم ناشی از زنبور می باشد که زنبور عسل هنگام مواجه با خطر احتمالی توسط نیش خود به بدن فرد خاطی فرو کرده و از آن طریق سم خود را به فرد مهاجم تزریق می کند.

با مطالعات انجام گرفته بر روی نیش زنبور به این پاسخ می رسیم که بله نیش زنبور حاوی بسیاری از مواد دارویی برای درمان برخی بیماری ها از التهاب گرفته تا درمان برخی بیماری ها مزمن و سرطان مورد استفاده قرار می گیرد.ولی با این حال در مورد خواص و فواید نیش زنبور تناقض های بسیاری وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با فواید و مضرات نیش زنبور آشنا کنیم پس با ما در این مقاله جذاب همراه باشید.

آیا نیش زنبور مفید است

نیش زنبور چیست

نیش زنبور چیست؟ درد و سوزش ناشی از سوراخ شدن پوست انسان میباشد.و با توجه به نوع زنبور زهر این نیش میتواند متفاوت باشد به نوعی که در بیشتر افراد تنها درد و سوزش خفیفی ایجاد میکند که میتوان با روش های خانگی نسبت به درمان و از بین بردن درد ناشی از این گزیدگی اقدام کرد.نیش زنبور عمدتا توسط زنبورهای کارگر و ماده و ملکه صورت میدهد و این باور که زنبور عسل با یکبار نیش زدن میمیرد باوری اشتباه است چرا که مرگ زنبور با نیش زدن تنها زمانی رخ میدهد که نیش در پوست باقی بماند و از بدن زنبور خارج شود که با توجه به ضخامت پوست افراد متفاوت است.

افرادی که دچار آلرژی به نیش این حشره میباشند متفاوت میباشند و میتواند از بروز حملات عصبی گرفته تا گرفتگی عضلات که در صورت بروز چنین اتفاقی به پزشک مراجعه کرده و نسبت به درمان علائم اقدام کنید.

نیش زنبور حاوی چه موادی است

نیش زنبور حاوی برخی مواد طبیعی از جمله قند ها،اسید های آمینه،برخی آنزیم ها می باشد.

ملیتین یکی از مواد موجود در نیش زنبور می باشد که حاوی 26 نوع اسید آمینه می باشد که حاوی 50 درصد وزن خشک نیش زنبور را تشکیل می دهد که نشانگر بخش اعظمی از این ماده می باشد که در درمان بسیاری از بیماری ها موثر می باشد.که دارای خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است که این امر نشانگر درمانی بودن نیش زنبور می باشد.

نیش زنبور حاوی ماده ای به نام پپتیدهای آپامین و آدولاپین است. اگر چه در نگاه اول این مواد عملکردی شبیه به مواد سمی دارند اما مطالعات علمی انجام شده نشان داده که به عنوان ماده ای ضد التهابی و تسکین دهنده درد عمل می کنند.

علاوه بر این نیش زنبور دارای ماده ای به نام فسفولیپاز A2 است که یک نوع آنزیم اصلی است که باعث التهاب و آسیب به غشای سلولی می شود. با این حال این آنزیم به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی می تواند سیستم ایمنی بدن را ارتقا داده و در برخی موارد تسکین دهنده درد باشد.

خواص نیش زنبور برای بدن

آناتومی بدن انسان نسبت به نیش زنبور همراه با درد و التهاب و سوزش میباشد که با این حال فواید و خواص زیادی نیز برای بدن انسان دارا میباشد که از جمله آنها میتوان به خواص ضد التهابی،مفید برای پوست،آرتریت روماتوئید،بهبود زخم، کمردرد،مولتیپل اسکلروزیس،آسم، مالاریا و صرع کاربرد های فراوانی دارد که حتی طبیبان و پزشکان شرقی نیز از گذشته از زهر زنبور با استفاده از طب سوزنی در نواحی مختلف بدن نسبت به درمان برخی از بیماری ها اقدام میکردند که امروزه نیز بسیار مورد توجه کارشناسان و پزشکان قرار گرفته است.

نیش زنبور با وارد شدن به بدن انسان موجب واکنش هایی در بدن انسان میشود که میتواند در درمان برخی بیماری ها مفید واقع گردد که اگر نیش زنبور نبود انسان از این واکنش ها و کشف آنها غافل میماند که نشانگر یکی از خواص نیش زنبور میباشد.

آیا نیش زنبور مفید است

تاثیر نیش زنبور بر سرطان پستان

یکی از این منابع طبیعی با خواص درمانی فراوان زنبور عسل است که به جز تولید عسل از خود این حشره هم استفاده های زیادی می شود.

در تازه‌ترین تحقیقات دانشمندان مشخص شد می توان از زهر موجود در نیش این حشره به راه درمانی برای سرطان سینه رسید. این تحقیقات که در استرالیا صورت گرفته است نشان می دهد پروتئین‌های موجود در زهر نیش زنبور عسل برای درمان سرطان سینه مفید است.

محققان توانسته اند پپتیدها و پروتئین‌هایی در زهر زنبور عسل را به خون مبتلایان به سرطان سینه تزریق کنند و نتایج مثبتی از این آزمایش بدست آورده‌اند. ماده مفید در زهر زنبور عسل ملیتن نام دارد و سلولهای سرطانی را در سینه بیماران از بین می‌برد.

ملیتن موجود در زهر نیش زنبور عسل به طور میانگین تا سه برابر قوی تر از داروهای شناخته شده برای درمان این سرطان است.

سرعت تأثیرگذاری این ماده هم برای درمان سرطان بسیار بالا بوده و ظرف ۶۰ دقیقه می تواند غشای سلولهای سرطانی را نابود کند و بعد از ۲۰ دقیقه مانع از آلوده شدن سایر سلولها به سرطان می شود و آنها را سالم نگه میدارد.

شما عزیزان می توانید برای خرید عسل طبیعی نیز به فروشگاه عسلو مراجعه کرده یا بر روی لینک عسلو کلیک فرمایید.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *