گرده گل

خواص گرده گل برای کودکان

گرده گل برای کودکان

گرده گل برای کودکان بسیار مفید می باشند، کودکان به علت این که در مرحله رشد قرار دارند بدنشان به ویتامین های زیادی نیاز دارد و باید ارزش غذایی مواردی که مصرف می کنند بسیار بالا باشد. گرده گل یکی از این مواد غذایی با ارزش می باشد.

فواید گرده گل برای کودکان

قبل از مصرف کودکان باید مطمئن شوید کودک شما به گرده گل حساسیت نداشته باشد و از طرف دیگر در مصرف آن نیز نباید زیاده روی کنید. زیرا به علت ارزش غذایی بالا می تواند مشکلاتی را برای کودک ایجاد کند.همان طور که می دانید گرده گل حدود 30 درصد کربوهیدارت، بین 7 الی 35 درصد پروتئین، ۲ تا ۴.۴ درصد چربی را دارا می باشد. علاوه بر این موارد حاوی ویتامین‌های A  و C و انواع مختلف ویتامین‌های گروه B است. به علت داشتن ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید می باشد. برای خرید عسل و گرده گل می توانید به فروشگاه عسلو مراجعه کنید.

گرده گل برای کودکان

مطالعه بیشتر: خواص گرده گل برای معده

نحوه مصرف گرده گل برای کودکان

خوردن گرده گل در وعده صبحانه بهترین انتخاب است، می توانید با روش های زیر گرده گل را ترکیب کنید تا کودک شما از خوردن آن اجتناب نکند:

گرده گل با ماست

می توانید مقدار بسیار کمی گرده به ماست اضافه کنید و در طول روز به عنوان میان وعده مصرف کنید. ۱ قاشق چایخوری کافی خواهد بود.

گرده گل با شیر

می توانید گرده گل را به آن اضافه کنید و به صورت گرم یا به شکل اسموتی مصرف کنید. رژیم غذایی برای میان وعده ها موثر خواهد بود.

گرده گل با یک نوشیدنی

می توانید گرده را با اضافه کردن آن به نوشیدنی دلخواه بنوشید. اگر تازه شروع کرده اید، باید تا ۱ قاشق چایخوری برای مدتی مصرف کنید. میزان مصرف گرده گل برای بزرگسالان، حداکثر دو قاشق غذاخوری می باشد، اما میزان مصرف آن برای کودکان باید کمتر باشد.

گرده گل برای کودکان

مدت نگهداری گرده گل چقدر است؟

اگر گرده گل شما تازه باشد، به راحتی در دهان می توان جوید، طول عمر گرده گل کاملا بستگی به شرایط محیطی آن دارد.

گرده گل را باید در محیط سرد نگهداری کنید، اگر در محیط سرد باشد می توانید به مدت یک سال آن را نگهداری کنید، بهتر است آن را در ظروف شیشه ای و به دور از رطوبت در یخچال نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *