خواص عسل

آیا عسل برای تهوع خوب است؟

عسل برای تهوع

عسل برای تهوع مناسب است یا خیر؟! حالت تهوع یک حالت بسیار ناخوش آیند است که بسیاری دوست دارند سریع تر این حالت خلاص شوند، اگر شما هم به هر دلیلی با این مشکل روبه روب هستید می توانید این مقاله تا پایان مطالعه کنید و این مشکل خود را رفع کنید.

درمان تهوع با عسل

lگر میخواهید خانگی این مشکل را حل کنید، به شما عسل را پیشنهاد می دهیم، اما چرا عسل؟!

عسل به دلیل خواص تسکن دهنده و ضد باکتری و ضد التهابی که دارد، می تواند به آرام کردن معده شما کمک کند و مخصوصا اگر استفراغ کرده باشید، عسل می تواند یک منبع انرژی خوب برای شما باشد.  پس در مواقع یک قاشق عسل را در یک لیوان آب گرم حل کرده و بنوشید.

ترکیب عسل و گیاهان دارویی برای درمان تهوع

علاوه بر این که می توانید عسل را به صورت تک مصرف کنید تا حالت تهوع شما را رفع کند می توانید با مواد دیگری نیز ترکیب کنید تا تاثیر آن چندن برابر شود.

برای مثال ترکیب عسل و زنجیبل رنده شده یکی از این ترکیب هاست، می توانید یک فنجان آب گرم را با یک قاشق غذاخوری عسل و زنجیبل رنده شده کاملا ترکیب کنید و میل کنید.

ترکی دیگری که بسیار مشهور می باشد ترکیب عسل و نعناست، نعنا از گذشته های دور یک درمان خوب برای حالت تهوع و معده درد بوده است.

عسل برای تهوع

نکته ی مهم !

لطفا در این هنگام از مصرف بیش از حد عسل خودداری کنید چرا که نه تنها باعث درمان نخواهد بود بلکه باعث تشدید این موضوع خواهد بود و حتما در هنگام خرید عسل طبیعی دقت کنید که یک عسل با کیفیت و ارگانیک را تهیه کنید تا مشکلات دیگر نیز پیش نیاید. نکته ی مهم دیگر این است که حتما مراقب سبک زندگی و تغییرات رژیم غذایی خود باشید چرا که این موضوع نقش بسیاری در سلامت شما دارید.

شاید برای شما مفید باشد: بهترین زمان مصرف عسل برای معده

آیا کودکان می توانند از عسل و گیاهان دارویی برای حالت تهوع استفاده کنند؟

قبل از مصرف عسل برای کودکان بهتر است با پزشک مرتبط مشورت کنید، چرا که بدن و سیستم ایمنی کودکان با بزرگسالان متفاوت مخصوصا برای کودکان زیر یک سال مصرف عسل به هیچ وجه درست نیست. پس مراقب این موضوع باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *